Skocz do zawartości

318.Silniczek/mechanizm elektrycznych szyb-podłączenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

padł mi silniczek elektrycznej szyby (BMW e36 cabrio '94 318i). Kupiłem nowy i postanowiłem przed wymianą sprawdzić czy działa.

Rozebrałem boczek drzwi, wypiąłem 2 kabelki od starego silniczka i podpiąłem do nowego.

 

Pytanie jest następujące - czy taki silniczek, który nie jest przykręcony do mechanizmu podnoszenia/opuszczania szyb powinien działać?

W tym moim nowym słychać "stuknięcie" jak używam przycisku do podnoszenia/opuszczania szyby, ale nie kręci się.

Zastanawiam się, być może musi być obciążony szybą żeby zacząć pracować.. może ktoś wie?

 

A przy okazji odkryłem luźny kabelek w drzwiach, zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółkiem. Ktoś wie od czego to może być?

Pozostałe są od głośniczka i sterowania lusterkami. A ten dodatkowy??

 

Z góry dzięki za wskazówki.

 

http://www.without.art.pl/temp/BMW/silniczek.jpg

Opublikowano

Tak, z tymi wiazkami to by sie zgadzalo.

Natomiast z tym silniczkiem tez mysle ze powinien dzialac po podlaczeniu.

A wstrzymuje sie z wymiana bo to dosc skonplikowana sprawa, tam sa chyba jakies specyficzne nity i ciezko mi to bedzie ogarnac samemu w domu (stary jeszcze wyjme, wystarczy rozwiercic nity, ale gorzej z zalozeniem nowego).

Opublikowano
Witaj, niekoniecznie musisz bawic sie z nitami po prawej od silniczka masz 2 srubki odkrecasz i silnik ci wychodzi. Tylko przy zakladaniu silnika nie zrob babola jak ja, że odwrotnie mi dzialał zamykalem drzwi szyba sie opuszczala otwieralem szla do gory :mrgreen:
Opublikowano

O! Nie zauwazylem tego, dzieki! Zerkne dzis.

A co do odwrotnego zakladania, zastanawia mnie jedna sprawa.

Na silniku sa dwa ganiza na wtyki (na gorze i na dole). Na tym moim nowym tez sa oczywiscie 2, niemniej to gorne gniazdo jest na dole i odwrotnie. Niby silnik z tym samym numerem, na lewe drzwi a inaczej ma te gniazda umieszczone.. (?)

Opublikowano
Witaj, niekoniecznie musisz bawic sie z nitami po prawej od silniczka masz 2 srubki odkrecasz i silnik ci wychodzi. Tylko przy zakladaniu silnika nie zrob babola jak ja, że odwrotnie mi dzialał zamykalem drzwi szyba sie opuszczala otwieralem szla do gory :mrgreen:

 

@niepowiem patrzyłem dziś na te śrubki z boku silniczka. Jeśli to te (łącznie cztery) zaznaczone na biało, to one są od metalowej pokrywy silniczka.

Rozkręciłem tak ten nowy silnik i niestety wychodzi na to, że bez roznitowania nie da rady wymienić silnika.

 

http://www.without.art.pl/temp/BMW/silnik1.JPGhttp://www.without.art.pl/temp/BMW/silnik2.JPG

Opublikowano

Napewno jest opcja bo pamietam jak sie z tym pieprzylem. Teraz powinienes pociagnac za ten metal (nie to co sie kreci )

 

 

 

edit i powinien dzialac bez oporu i sie krecic i krecic bo pamietam ze sie 'bawilem'

 

i jeszcze jedno jak padl Ci w jakiej pozycji byla szyba?

probowales zrestartowac modul komfortu? np. odlaczyc aklu

naciskales na dol szybe i ja lekko przyciskales moze jakis opor ma

jak naciskasz przycisk to od strony schowka slychac pykanie?

Opublikowano

Dobra, załatwione, choć nie było lekko ;)

Odkręciłem 4 śruby od metalowej pokrywy silniczka, zdjąłem pokrywę, następnie wyciągnąłem rotor (wirnik). Z tym było ciężko, ale jak z całych sił pociągnąłem to wyszedł.

Na to miejsce włożyłem wirnik od nowego silnika (było jeszcze ciężej, nie obyło się bez młotka), założyłem też nową pokrywę, wszystko skręciłem.

 

W sumie nie napisałem tego na początku, ale problem ze starym silnikiem nie polegał na tym, że on nie działał wcale, tylko na tym, że działał przez chwilę po czym przestawał na dłuższy czas (kilka dni). Następnie znowu można było kilkukrotnie opuścić/podnieść szybę i znowu cisza na kilka dni.

 

A zatem wymieniłem wirnik i pokrywę, a ta czarna plastikowa część z kołem zębatym pozostała od starego silniczka.

 

Podczas wymiany zauważyłem, że w pokrywie znajduje się sporo opiłków metalu, być może to była przyczyna słabej dyspozycji silniczka? Bo wirnik wyglądał w sumie tak samo jak ten nowy. Inna sprawa, że nie wiem co się znajduje w tej czarnej plastikowej części, tzn. czy tam na kole zębatym też nie zebrał się jakiś syf.

 

Tak czy siak wszystko działa, testowane przez cały dzień. Jeśli znowu silnik zacznie marudzić, to zapewne będę musiał dostać się do koła zębatego, oczyścić je lub wymienić.

 

Jeszcze raz dzięki za wskazówki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.