Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich mam problem z moim e36 1.8is m42 silnik zaczął się grzać temperatura idzie grubo ponad pionową kreskę.Zastanawia mnie czemu nie słyszę wiskozy przy tak dużej temperaturze chyba z 3 razy przez kilka lat słyszałem jak się uruchamia na max to świst jest słychać a tu nic. Próbowałem odpowietrzać układ ale nie pomaga po porannym odpaleniu w ciągu 20 minut wskazówka idzie poza pion. I jeszcze taka uwaga nie ma strumienia powrotnego jak odkręcę korek daje gazu a tego przelewu czy powrotu brak czyżby wirnik się urwał na pompie? dodam ze kilka dni wczesniej sprawdzałem wszystkie płyny stan oleju wody itp i przez pośpiech nie dokręciłem korka od zbiorniczka do oporu tylko załapałem delikatnie czy to mogło być przyczyną tego grzania się? zapowietrzył by się przez to ?
Opublikowano
jakiś sprawdzony sposób na odpowietrzanie ? już to kiedyś robiłem i bardzo topornie mi sie odpowietrzała..
Opublikowano

wiec tak woda wgl nie dochodzi do góry chłodnicy zdjąłem wąż a tam sucho :shock: wyjąłem termostat bez zmian.

Przez dziurę od termostatu palcem przytrzymywałem wirnik pompy i obracałem kołem wirnik kręci się razem z kołem wiec ok ale czy łopatki są już niestety nie udało się dojrzeć. Sama pompa nie chciała wyjść by zobaczyć jak wygląda trzeba będzie potraktować ją siłą.

Opublikowano
Nic na siłę bo problemów narobisz nie wiem jak jest w is ale wiem że musisz wkręcać śruby w odpowiednie otwory tym samym wypychają pompę trzeba robić to równomiernie żeby nie zerwać którejś z nich
Opublikowano
Wiem ze Tak trzeba robic ale pompa siedzi tak mocno zże podczas wkrecania popekala obudowa a pompa anirusz
Opublikowano
Wiem ze Tak trzeba robic ale pompa siedzi tak mocno zże podczas wkrecania popekala obudowa a pompa anirusz

Tak bywa teraz to łapka od wyciągania gwozdzi i kawałek klocka drewnianego i do roboty kiedyś też mnie to dotknęło pompę i tak już musisz wymienić powodzenia

Opublikowano

Ja na wiosnę wymieniałem to też dość mocno pompa siedziała, ale obstukałem z każdej strony i powoli powoli wyszła.

W moim przypadku siedział jeszcze oryginal.

 

A propo oryginalnej pompy to w porównaniu do zamiennika (DOLZ) wyglądała jak chiński produkt, lecz wytrzymała blisko 275tyś. km.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
no dobrze co do wyjęcia pompy nie mam wątpliwości jak to zrobić ale czy w tych modelach zdarza się że coś stanie się skrzydełkami wirnika ? bo zastanawia mnie wirnik metalowy to powinna chodzić do puki nie zacznie ciec bo dalej nie jestem pewny co powoduje to grzanie się silnika
Opublikowano

U mnie zaczęło się od minimalnych ubytków płynu, lecz nigdzie nie mogłem zlokalizować wycieku, co miesiąc trzeba było dolać 100 - 200ml. Pomysły mi się skończyły i już myślałem że może nagrzewnica puściła, ale póki co odpuściłem temat, po ok. 2-óch miesiącach dodatkowo dziwnie pasek klinowy zaczął skrzypieć, kupiłem nowy i podczas wymiany chwyciłem koło pasowe pompy i co się okazało pompa miała luz góra-duł na ok. 5mm w wyniku czego koło się kantowało i pasek piszczał.

Pomimo to wirnik pompy nie ocierał o nic, nie było też problemu z chłodzeniem a mam przerobione visco na wentylator elektryczny.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.