Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie jaki silnik wejdzie do e46 touring (automat) z 2002 r zamiast n42b18 ?

Wejdzie - w sensie który jest najbardziej "plug ang play" ?

 

Uprzedzam pytania:

mam bardzo zdrowego n42b18, po wymianie upg, uszczelniaczy itd (kilka miesięcy temu), ale no ... po przesiadce z CLK 193km strasznie brakuje mi mocy. Chciałbym chociaż te 170 kucy, a auto mam naprawdę w niespotykanym stanie - nawet fotele jak nowe, szkoda mi go sprzedawać. Zwłaszcza, że jest pewne i znam jego przeszłość.

Opublikowano

Przechodziłem podobną operację N42B20, z tym że u mnie w silniku świrowała elektronika i już nie chciałem kombinować i ładować kolejnych tysięcy w naprawy zwłaszcza że jak mówią mechanicy, N42 lubią się co jakiś czas psuć.

Zatem od 10 tys. km jestem po przeszczepie na M52TUB25 - 2.5L 170KM z komputerem od M54 (E46 z 2003 roku). Silnik działa bez zarzutu choć było co wymieniać. Wydech w całości jest do wymiany, 2 rurki od M54, skrzynia biegów, komputer wiadomo, EWS i pestka kluczyka, silnik ;) jak i wszystkie plastiki wokoło, cała wiązka kabli i osobne do klimy (miałem z tym problem bo klima podobno jest inaczej uruchamiana niż w N42).

Przy okazji trochę standardowych części poszło do podmiany, jak termostat, pompa wody, odma, świece wiadomo, dobry olej (zalewam Valvoline SynPower 5W40). Radość z jazdy jest, zdecydowanie lepiej zbiera się niż N42, choć frajda większa by była przy ponad 200KM ;) Ostatnio jeździłem E38 z 3.5L 238KM no i jest moc ;) Hamulców nie wymieniałem, chyba z resztą w silnikach 2.5L są te same co N42 (ta sama średnica i z tyłu wentylowane miałem). Auto przeszło bez problemu przegląd więc wszystko jest wbite w papierach.

Opublikowano

Opowiadaj jakie to koszty :) Ja też mam N42B20 noi dzisiaj odbieram go od mechanika, bo czujnik wału korbowego poszedł w .... :)

A ostatnio cały alternator zregenerowany z nowym akumulatorem 1500 zł ..

Opublikowano

Koszty spore, choć naprawa valvetronica w n42 gdyby padł jest niewiele tańsza ;)

Tutaj muszę zaznaczyć że miałem 2 wyceny tej roboty i trochę żałuję, że nie skorzystałem z tej droższej oferty bo sporo zaoszczędziłbym na nerwach bo jednak panowie mają bmki w małym paluszku i od kiedy serwisuje u nich auto to zawsze jest dokładnie sprawdzone, silnik wymyty i przede wszystkim komunikacja stoi na wysokim poziomie. Tego nie mogłem powiedzieć natomiast o zakładzie, który wymieniał silnik, 2 tygodnie wkurwiania się bo "może jutro skończymy" i tak codziennie, a próba ustalenia konkretnego terminu spełzała na niczym. Choć sam silnik, wydech, skrzynia nie mogę im zarzucić są ok, to nie pofatygowali się nawet żeby świece wymienić, które jak ujrzałem to dziwiłem się że to jeszcze pali na wszystkie gary choć zapłony wypadały. No ale mniejsza o to i moje przygody jeszcze z nimi inne i dodatkowe koszty jakie poniosłem dając auto do innego mechanika żeby poprawił to co panowie przy wymianie nie dopilnowali.

 

Tak więc pierwsza wycena był to koszt 6-7 tysięcy złotych i tutaj polecam zakład Luk&Luk z Raciborza i żałuję że im nie zleciłem roboty, choć czas mnie gonił no i na pierwszy rzut oka wydawało się drogo, choć jak się później okazało wcale nie tak drogo.

 

Ja zapłaciłem 4 tys. za wymianę i wszystkie stare części oddałem za free. Jednak później musiałem naprawiać klimatyzację (kompresor, wiązka - 1000 zł), oringi węży ogrzewania (50zł), rurka ogrzewania (250zł), odmę dałem od razu wymienić więc to przynajmniej zrobili (300zł), świece (100 zł), cieknący termostat (150 zł), hucząca pompa wody (150 zł), uszczelka pod miską olejową, olej silnikowy kupiłem sam więc nie wchodził do wyceny, do tego 2 razy płyn chłodzący wymieniałem, 2 cewki zapłonowe (360zł), łącznik wału (guma za skrzynią biegów - 140zł). Straconego czasu, nerwów i robocizny nie liczyłem oprócz klimy. Najgorsze w tym że panowie nie poinformowali mnie w trakcie wymiany że coś trzeba by kupić nowego, że lepiej od razu wymienić, więc odradzam zakład z Mikołowa.

 

Mądrzejszy o to doświadczenie, polecam każdemu ustalić jasne warunki umowy i co wchodzi w skład wymiany. Dokładnie określić, które części będą nowe i przyjrzeć się temu co montują. Silniki M52tu od M54 i pojemności właściwie idzie tylko sprawdzić po numerach (za prawą łapą silnika jest tabliczka), wydech od M52tu różni się od tego z M54 (na szczęście dali mi dobry).

Opublikowano

Witam,

Ja też się zastanawiam nad wymianą n42b20 i mnie jedna z firm dała taką wycenę:

 

kompletny swap na silnik M54B22 170KM z naszymi czesciami tj: kompletny silnik z osprzetem komputer DME,EWS plus skrzynia biegów 5- cio biegowa z zamachem i sprzeglem plus wal plus wydech z wersji M54B22 plus wszystkie niezbedne czesci tj:obudowa filtra powietrza, stabilizator przedni, plastiki i osłony z komory silnika, zbiorniczki, sprężarka klimy itp plus nasza usluga z wymiana filtrów, oleji itp z podpieciem elektroniki, nabiciem układu klimatyzacji na gotowo - koszt 5 tys zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.