Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim :)

 

Od zawsze chciałem bmw aż w końcu udało się odłożyć gotówkę i kupiłem swoje pierwsze E36 Compact :twisted:

 

Niestety auto jest sprowadzone od Niemca a że nie znam niemieckiego polegam na tym co powiedział mi kumpel, który go sprowadzi...

 

W aucie był odłączony akumulator przez parę miesięcy i nie do końca wiadomo czy w pilocie też nie była wyciągnięta bateria.

 

Efekt jest taki że centralny zamek nie reaguje na pilot ale silnik odpala itd.

 

Skasowałem błędy ews, dme, airbag i inspekcji ale nie wiem jak podejść do sprawy pilota :mad2:

 

INPA wyświetla mi w ews że są 4 kluczyki free and use i każdy ma taki sam nr więc myślę że w tym jest problem ale jak mam dodać owy klucz do tej listy w ews ?

 

Mam INPA 5.0.2 i jest tam opcja special test w której widnieje opcja MDA Remote Adapter ale nie wiem co tam ma wpisać FZS i Nr klucza nie wiem co to jest FZS i skąd wziąć nr klucz jest to gdzieś na elektronice czy mam to jakoś odczytać inpa ?

Opublikowano

Wczoraj szukałem dalej i mam w jednej zakładce ews błąd: error_ecu_rejected :mad2:

 

Znalazłem na innym forum opis dodawania kluczy do ews ale nie chce to działać u mnie.

 

Jak w tytule:

-nowy klucz przekręcamy na 1

-wybieramy TOOL32 z paczki Inpy

-Otwieramy EWS.PRG z folderu ECU

Aby otrzymać Nr. Klucza wybieramy w Tool32 :

 

"status_lesen"

 

Code:

STAT_AKTUELLE_SCHLUESSELNUMMER = 3

Nastepnie "schl_daten_lesen" (Argument: 3):

Code:

 

...

SCHL_FREIGABE = 1

SCHL_FREIGABE_TEXT = gesperrt und schon benutzt

...

I to juz powinien byc nowy kluczyk, teraz włączamy funkcje pilota dla zamków:

wybieramy Job "schl_sperren_freigeben" (Argument 3; 3) ostatnia górną linijkę zmieniamy (i kontrolujemy cały czas Nr. Klucza)

 

Teraz linijka klucza tak powinna wygladac:

 

Code:

 

...

SCHL_FREIGABE = 3

SCHL_FREIGABE_TEXT = freigegeben und schon benutzt

...

 

 

Identyfikacja klucza na koniec:

 

1. Wszystkie klucze trzeba mieć przy sobie

2. Siadamy do auta, zamykamy drzwi

3. Jeden z kluczyków do stacyjki i na 1

4. Kluczyk przekręcamy z powrotem i wyciągamy

5. Ten kluczyk naciskamy na guzik Otwórz i trzymamy dalej

6. 3x po kolei naciskamy na BMW znaczek

7. Puszczamy wszystkie guziki

8. auto powinno teraz zamykać i otwierać

Dla następnego kluczyka powtarzamy procedurę w punktach 5-8 nie zwlekając w czasie, tylko od razu.

 

Niestety po tej operacji pokazał się błąd w DME: EWS Manipulation i auto nie odpaliło :shock:

 

Po synchronizacji DME i EWS silnik odpalił ale czemu tak się dzieje ?

 

W Tool32 z EWS.prg mam UBATTERYHISTORY = -1

 

HELP

 

To moje pierwsze bmw, ratujcie koledzy bo nie wiem co dalej :(

Opublikowano

Problem był banalnie prosty ale takie są najtrudniejsze do znalezienia :p

 

Temat można zamknąć, pozdrawiam :D

  • 3 lata później...
Opublikowano

Problemem byłeś ty....")


Kolego daruj sobie takie wypowiedzi, jak nie masz nic ciekawego i przydatnego do napisania na ten temat,

to nie pisz nic (Moderator).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.