Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu, objawy były takie że jak się nagrzeje do 90 st i chwile pochodzi gaśnie na np. światłach albo jak jadę ścina obroty i zaczyna nierówno pracować (trzęsie całą budą) tak samo jest z odpalaniem na ciepłym, trzęsie całą budą i trzeba długo kręcić, jak jest ok to na kompie nie pokazuje żadnych błędów, a jak pochodzi dłużej to i sondy wywala ( chyba od nieprawidłowego składu mieszanki, nie wiem bo mam CS'a po niemiecku ). Nie mam już głowy do tego co może być tego przyczyną, na necie nie znalazłem nic konkretnego. Oczywiście działo się tak przed i po zmianie czujnika. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Opublikowano
Bo czujniki zmienia się parami. Od razu wałka rozrządu plus czujnik położenia wału. Inaczej, będą Ci się działy cuda. Miałem to samo, zmieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu to wysypał się drugi. Warto raz w to zainwestować i mieć spokój. Dodam, że jedynie oryginały działają porządnie i długo.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
No wlasnie chodzi o to ze OEM, jak by to byl jakis chinczyk to i ja sam bym sie nie dziwil, mniej wiecej pracuje on tak jakby wypadal zaplon, ale jaki to zwiazek ma z czujnikiem? Bo jak wyciagne kostke od cewki no to odrazu wywala mi blad od cewki i dwie sondy ( choc moim zdaniem powinno tylko jedna), a cewek nawet nie mam jak sprawdzic bo za duzo majstrow w domu i miernik zepsuty....
Opublikowano
Ten czujnik zostal zakupiony uzywany ze sklepu pod chmurka, wiec nie ma sensu moim zdaniem brac czujnika polozenia walu, tym bardziej ze ani razu nie wyskoczyl mi blad od niego
Opublikowano
Bo czujniki zmienia się parami. Od razu wałka rozrządu plus czujnik położenia wału. Inaczej, będą Ci się działy cuda. Miałem to samo, zmieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu to wysypał się drugi. Warto raz w to zainwestować i mieć spokój. Dodam, że jedynie oryginały działają porządnie i długo.

 

Parą do czujnika wałka jest czujnik wału?.Bez urazy lecz dość kontrowersyjna teoria.Parą ewentualnie może być ssacy do wydechowego lub odwrotnie, :) .Pomyliłem się?

Opublikowano
Bo czujniki zmienia się parami. Od razu wałka rozrządu plus czujnik położenia wału. Inaczej, będą Ci się działy cuda. Miałem to samo, zmieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu to wysypał się drugi. Warto raz w to zainwestować i mieć spokój. Dodam, że jedynie oryginały działają porządnie i długo.

 

Parą do czujnika wałka jest czujnik wału?.Bez urazy lecz dość kontrowersyjna teoria.Parą ewentualnie może być ssacy do wydechowego lub odwrotnie, :) .Pomyliłem się?

 

Rozmawiałem z mechanikami, którzy zajmują się tylko BMW, w tym też z ASO i jeśli jeden padnie, warto od razu zmienić drugi. Przykład miałem nawet w swoim samochodzie, po podpięciu nowego czujnika położenia wałka VDO padł czujnik położenia wału (masa błędów).

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Jest nowe odkrycie i jestem chyba na drodze rozwiazania tej chytrej zagadki. Mianowicie wraz z kolega wpadlismy na pomysl aby sprawdzic dzialanie vanosa, na uruchomionym silniku dalem mu 12v aby go zalaczyc noo i chodzil kulawo ale nie jak zawsze, podczas testu nam zgasl wiec wlaczylem "live data" no i ukazala sie cala zagadka jak kulawo chodzi walek jest usawiony na 22 st. A po zgaszeniu i odpaleniu gdy rowno zalapal pokazuje na wolnych -4 st. A powyzej 2 tys. Dopiero ok 22 st. A zeby wyjatek potwierzdil regule to gdy kupilem Bunie dawno nie byl zmieniany w niej olej (oczywiscie zmienilem odrazu jak kupilem), wiec jak myslicie? Chyba rwac vanosa i czyscic...
Opublikowano
Teraz odlaczylem zawor od vanosa zeby sie nie zalaczal i na kompie jest poprawa bo caly czas pokazuje -4 st. Na walku. Niestety dalej kulawo chodzi, czasami jak cos jej najdzie to elegancko chodzi rowno jak nigdy, a czasami dalej kulawo. Nie wiem czemu ale ani kontrolka check engine sie nie pali ani nic. wlasnie zauwazylem ze mam separator troche pekniety i mi lewe powietrze lapie, do tego dwie sondy mi wyskakuja czasami pewnie dla tego, ale czemu na zimnym chodzi elegancko i na cielym czasami.... ratujcie bo juz nie wiem co robic
Opublikowano
Bo czujniki zmienia się parami. Od razu wałka rozrządu plus czujnik położenia wału. Inaczej, będą Ci się działy cuda. Miałem to samo, zmieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu to wysypał się drugi. Warto raz w to zainwestować i mieć spokój. Dodam, że jedynie oryginały działają porządnie i długo.

 

Parą do czujnika wałka jest czujnik wału?.Bez urazy lecz dość kontrowersyjna teoria.Parą ewentualnie może być ssacy do wydechowego lub odwrotnie, :) .Pomyliłem się?

 

Rozmawiałem z mechanikami, którzy zajmują się tylko BMW, w tym też z ASO i jeśli jeden padnie, warto od razu zmienić drugi. Przykład miałem nawet w swoim samochodzie, po podpięciu nowego czujnika położenia wałka VDO padł czujnik położenia wału (masa błędów).

 

Mocno naciągana teoria :mrgreen: problem jaki często występował podczas diagnozy komputerowej to była błędna weryfikacja, który czujnik jest uwalony. Dość często znane były przypadki że komputer uniwersalny wskazywał czujnik wału, a chodziło o wałka rozrządu lub odwrotnie.Powiem tak wcześniej miałem źle ustawiony rozrząd, podpinając kompa(INPA) często wywalało błąd czujnika wałka rozrządu, a raz na miesiąc czujnik wału korbowego :duh: Po ustawieniu rozrządu jak należy,żadnych błędów związanych z rozrządem czy korbą. Położenie wałka 24-25 stopni(wcześniej 12) i wszystko gra. Z opisanych objawów, które męczą kolegę czyli słabe odpalanie rozgrzanego silnika,a lepsze na zimno stawiałbym na czujnik wału korbowego, przerabiałem to u siebie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Nie wiem gdzie mieszkasz kolego ale wisze Ci chyba butelke :D wlasnie odpiolem czujnik polozenia walu no i zgasl, czyli reakacja taka sama jak sie nagrzeje, podczas uruchamiania trzeba bylo dluzej pokrecic i podobnie kulawo chodzi ale troche lepiej z odpietym czujnikiem, wiec na 99% to jest to, bo probowalem zweryfikowac czy cewki sa sprawne i jedna reagowala a druga nie, i to bylo na przemian, ta ktora reagowala za chwile nie reagowala na odpiecie, jutro rano lece do sklepu pod chmurka po oryginal i zdam relacje wieczorkiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.