Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem (nie)szczęśliwym posaidaczem 528xi z marca 2012 roku. Przypadek na tyle szczęśliwy, że od nowości z ważniejszych rzeczy jedynymi elementami nie wymienianymi jest skrzynia biegów i silnik. Żeby Was uspokoić, rozrząd już był wymieniany ;) Sumarycznie auto na swoje 3 lata stało w serwisie łącznie około 3 miesięcy.

 

Przebieg: 57k km

 

Co mnie ostatnio męczy (bardziej niż reszta :D)

- przy skręcie kołem w prawo lub w lewo słychać czasami takie chrobotanie, zwłaszcza przy skręcaniu na parkingach, gdzie prędkość jest mała, skręt ostry i zaraz po (lub w trakcie) skrętu przyśpieszam. Tutaj jak się domyślam do wymiany kolejny raz półosie?

 

- natomiast tego objawu wcześniej nie miałem. Warunki konieczne do wystąpienia: rozgrzany silnik, niska prędkość lub kompletny stop. I teraz jeśli będę przyśpieszał w miarę spokojnie, to od około 1,2k do 2k obrotów słychać narastające wycie *czegoś*. Jeśli ruszę "dynamicznie" niczego nie słychać, ale może to wynikać z tego, że coś innego zagłusza to wycie. Pierwszy raz objaw zauważyłem będąc na parkingu podziemnym, gdzie ilość dźwięków z otoczenia jest mocno ograniczona. Po mału zaczyna być to słychać również podczas normalnej jazdy w mieście. Czy macie swoje podejrzenia co to może być? Pytam z dwóch względów. Po pierwsze średnio mi się uśmiecha oddawać samochód na x czasu, zwłaszcza w tej chwili. Po drugie, już raz z nimi temat pisku/wycia przerabiałem i była to droga przez mękę (bo dźwięki to przy przedłużonej gwarancji nie wchodzą w grę, proszę pana).

Opublikowano
Co do chrobotania przy skręconych kołach i ruszaniu to pewnie półoś. Co do drugiego problemu to nie pamiętam już niestety co to było, ale w wątku o awaryjności F10, ten co ma 115 stron były osoby z podobnymi problemami. Poszukaj sobie w tamtym wątku po słowach kluczowych, powinieneś coś znaleźć.
Opublikowano

To wycie, to nie jest włączony wentylator chłodnicy? Mam ten problem u siebie i jestem umówiony na serwis. W drugim 528i w mojej firmie wymieniali na gwarancji termostat. Awarii uległ czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora, sam termostat był sprawny, ale oba komponenty są w jednym elemencie.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

To jest zbyt zsynchronizowane z obrotomierzem ;), aby mogło być jedynie wentylatorem od chłodnicy. Im bardziej przyśpieszam, tym wyższy dźwięk wycia. Zmiana biegu i wycie znowu narasta. Itd.

 

Dzięki, poszukam w tym temacie. Jak komuś coś jeszcze się przypomni, to będę wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.