Skocz do zawartości

[E39] 530d touring - problem z dużym spalaniem


legrooch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

nie sądziłem, że będę zakładać wątek w tej sprawie, ale kończą mi się pomysły...

Od miesiąca ponad moja bunia spala dużo więcej przy identycznym ruchu. Tzn dotąd w identycznym ruchu przy identycznej trasie, korkach i pedale paliła mi średnio 9-9.5l.

Teraz komputer pokazuje 9.9l, natomiast w baku jest jeszcze bardziej sucho. Z zatankowania do pełna wychodzi mi spalanie 14,5l

Korekty na wtryskach jak w mordę strzelił - bez zmian. Samochód nie próbuje nawet kopcić. Chodzi jak zwykle, więc nie ma osłabienia.

Gdyby wtryski przelewały, to by kopciła chyba?

Gdyby pompy niedomagały, to by zostało to samo w baku, co na zegarach.

Nie widać też nigdzie pod spodem nic mokrego.....

 

W DDE cisza - jedynie wiatrak klimy do zrobienia i sporadyczny błąd przeładowania masy na EGR.

 

Kończą mi się już pomysły. Może ktoś ma jakiś celniejszy strzał w temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej poprzedniej bylo podobnie tylko u mnie padly ewidentnie wtryski (rzucalo silnikiem na wolnych nie chodzil nie rowno chodzil po przegazowaniu albo przejechaniu kilkuset metrow bylo ok pozniej znowu problem) ALE oddalem do regeneracji miesiac palila dobrze i znowu wartosci rzedu 14 15l po miescie znowu wtryski wek i do poprawki pozniej wkladalem inne jakies uzywki i nie doszedlem z nia do ladu wkoncu sie wkurwi&& i ja sprzedalem bo gosc ktory to robil juz mnie zalamywal a ja i tak chcialem zmienic auto wiec sprzedalem wpizdu po trzech latach i tez nie kopcila palila od kopa na koniec zmierzylem jeszcze kompresje i bylo juz cienko wartosci rzedu 19-25barow powinno byc okolo 40 jesli pamietam jak gadam glupoty prosze mnie poprawic. Inny mechanik stwierdzil ze przez to ze pol roku bujam sie z problemem z wtryskami moglo nadpalic tloki i stad mozliwy ten spadek kompresji. Ale u Ciebie przyczyna moze byc inna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Severo ==> Ja to muszę rozwiązać, a nie się pozbywać samochodu :8)

 

ar_w ==> Zacząłem również stawiać na konwerter.

O ile się nie mylę, to przy przepływomierzu i dolewających wtryskach jego wskazania powinny być wyższe jak oczekiwane, a tego fakapa nie ma właśnie :/

Dzięki za link!

 

Edit:

Jest jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem. Mianowicie jeszcze nie tak dawno po zatankowaniu i wyzerowaniu średniej + przebiegu wskazania komputera szybko reagowały na zmiany spalania. Rozpędzanie się powodowało wzrost spalania, odpuszczenie zmniejszało je. Czyli tak, jak powinno być.

 

Teraz po wyzerowaniu spalanie łapie 5l, jazda dalej zwiększa spalanie na komputerze nieznacznie. Dojdzie np. do 9l i później ma małe wahnięcia w dziesiątych litra - tak jak przy przejechaniu na baku około 300km. Może to być kwestia sterownika silnika? Przestaję to ogarniać.

 

W Midparts wymiana konwertera to 1400zł + olej. W sobotę zapłaciłem 3100 już :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem. Mianowicie jeszcze nie tak dawno po zatankowaniu i wyzerowaniu średniej + przebiegu wskazania komputera szybko reagowały na zmiany spalania. Rozpędzanie się powodowało wzrost spalania, odpuszczenie zmniejszało je. Czyli tak, jak powinno być.

 

Teraz po wyzerowaniu spalanie łapie 5l, jazda dalej zwiększa spalanie na komputerze nieznacznie. Dojdzie np. do 9l i później ma małe wahnięcia w dziesiątych litra - tak jak przy przejechaniu na baku około 300km. Może to być kwestia sterownika silnika? Przestaję to ogarniać.

 

W Midparts wymiana konwertera to 1400zł + olej. W sobotę zapłaciłem 3100 już :/

 

Z tym wskazaniem spalania to zalezy od tego, kiedy to wyzerujesz. Bo jesli wyzerujesz w trakcie jazdy, gdy juz coś tam czasu przejechałeś, to on bierze średnią od czasu rozpoczęcia jazdy, dlatego wolniej reaguje wynik na styl prowadzenia auta.

Wyzeruj przed uruchomieniem silnika, albo też wykasuj czas jazdy, bo o ile pamietam coś takiego jest (nie wiem, nie wnikam w wyniki spalania ani w to, co pokazuje pokładowy komp :)

 

Na co wydales aż 3100 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz naprawdę lubić tą beemeczkę. Ja juz nie przetrawiłbym wiekszego wydatku i pogoniłbym na pewno autko, ale coś sie popsuć nie chce, a szczególnie ostrzec, że coś się szykje :mad2: :norty: bo po cichu mysle zmienić w koncu, ale jak śmiga to żal.

 

Co do konwertera - pojezdzij w trasie tak, by miec zapiety lockup i sprawdz spalanie, pozniej pojezdzij tak, by lockup sie nie zapiał i wtedy porównaj.

Jednak najlepiej by było jakbys sie odezwal do kolegi janis, moze cie naprowadzi na trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrzuciłem obudowę filtra powietrza - jest ok.

Odpiąłem przepływomierz i pojeździłem - trochę zmienił, ale niezbyt wiele.

 

Za to słyszę "dzięcioła" z pierwszego wtryskiwacza od przegrody. Muszę zrobić zestaw do przelewów i sprawdzić.

 

Podjadę jeszcze tak czy inaczej do chłopaków z Midparts na diagnostykę. Najeździłem już 60tys od wymiany oleju, to przy okazji może się okazać, że regeneracja konwertera jest wskazana. Przeciąga mi na pierwszym w manualu i sporcie przy pełnym pedale. Może to właśnie to światło w tunelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po regeneracji spadł uślizg. Spalanie dalej nie.

Byłem u Naszego Adasia ACS i odkrył niedokręcony wtrysk jeden. Teraz komp po zalaniu rano pokazuje mi 8.2 po 40km w Warszawie, a zobaczę w baku przy równym przebiegu ile zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracam z tematem. Skąd może być to cholerne przepalanie? Rok temu te same trasy pokrywały się z podaniem komputera.

 

Co zostało zrobione:

- wymieniona pokrywa zaworów i kolektor ssący

- czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze

- filtry w komplecie

- korekcja wtryskiwaczy u Adama ACS

- wymieniony intercooler

- sprawdzona szczelność dolotu

- zregenerowany automat

 

Jaki jest efekt:

zHg95m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek paliwa nie zauważalny nigdzie.

Webasto - nie słyszę nic przy drzwiach. Możliwe, żeby mimo to paliło?

 

Hamownia - wolałbym automatu nie hamować....

Co masz na myśli jak elastyczność IV i V?

 

Prośba dodatkowa - czy ktoś na '16 może mi powiedzieć, ile ma na szafie obrotów przy 100km/h? I na którym biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejna rzecz zrobiona - regeneracja turbo. Coś musiało swego czasu wpaść i załatwiło geometrię i wirnik od ciepłej.

Póki co zauważyłem różnicę w spalaniu. Rzeczywiście potwierdzę po zalaniu do pełna za kilka dni.

 

Za to napisałem post, bo chciałem się pochwalić - na budziku było 230 i jeszcze miała chęć. Na pewno mam zdrowy sprzęt :)

 

Jakby padły pytania, to turbo robione przez Perunów. Znam ich i na nich trafiło, efekt niesamowity. Ustawienie geometrii po krańcach, wyważenie poniżej 0,1g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Problem rozwiązany.

 

Wtryski powodowały rozjazd między bakiem a kompem.

Spalanie spowodowane było resetem adaptacji skrzyni - skasowałem, cały czas ruch miejski i chore spalanie. Wyskoczyłem po regeneracji na wakacje (3tys km.) i już po 250km było inaczej. Po 600 było genialnie :)

Po temacie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.