Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Mam mały problem, otóż zakupiłem E90 320d 163KM tydzień temu.

Zapalił mi się niestety check engine.

Jako że w nowym nabytku i tak trzeba to zrobić powymieniałem wszystkie filtry, zalałem olej, kotrolka nadal się świeci - nie spodzewałęm się że po tym zniknie.

Nie świeci się ona na stałe, często na zimnym silniku jej nie ma i zapala sie przejechaniu 15-20 km.

Czasami również zapala sie na zimnym silniku. Oceniam to 50/50.

 

Skasowałem wszystkie błedy które były (aż 10). Przejechałem ponad 10km i niestety dwa z nich wracają - 4203 4203 Gluehsteuergeraet oraz 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabweichung

 

4203 4203 Gluehsteuergeraet
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 238392 km
Motordrehzahl 855.05 1/min
Kühlmitteltemperatur 30.05 °C
Raildruck Ist 385.98 bar
Einspritzmenge 15.75 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1023.99 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 13848.74 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 133.00 -
keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 03 58 02 00 00 01 28 74 67 1F 50 31 28 55 68
00 55 00 85
-------------------------------------------------------------
4501 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabweichung
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 238392 km
Motordrehzahl 827.47 1/min
Kühlmitteltemperatur 29.04 °C
Raildruck Ist 362.35 bar
Einspritzmenge 12.21 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 523.03 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1023.99 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Tastverhältnis Abgasrückführsteller 89.80 %
Tastverhältnis Ladedrucksteller 93.74 %
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 01 D2 02 00 00 01 28 74 67 1E 4F 2E 1F 53 68
00 72 77 65
=============================================================

 

Z tego co wyczytałem do tej pory może to być problem z EGR oraz świecami/sterownikiem.

Czy mam rację? Od czego zacząć?

 

Błędy które były przed skasowaniem poniżęj:

 

4B90 4B90 Raildruckueberwachung bei Motorstart
Error counter: 240
Logistic counter: 35
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 24.02 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 30.72 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1014.15 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 13685.81 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Vorfördermenge Sollwert 0.00 l/h
2. Umweltsatz
Mileage 238152 km
Motordrehzahl 248.24 1/min
Kühlmitteltemperatur 49.12 °C
Raildruck Ist 126.03 bar
Einspritzmenge 40.57 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 302.48 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 10101.43 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Vorfördermenge Sollwert 140.86 l/h
Raildruck bei Motorstart zu niedrig
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 4B 90 01 06 00 00 F0 23 74 3D 00 4A 00 4E 00 67
00 54 00 00 74 49 09 63 10 67 30 65 00 3E 00 8D
-------------------------------------------------------------
49B8 49B8 Botschaft (STAT_EKP, 0x335)
Error counter: 2
Logistic counter: 32
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 24.02 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 30.72 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1014.15 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 13197.03 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 994.46 mbar
2. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 8.96 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 39.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1004.30 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11404.84 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Botschaft von EKP ausgefallen
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 49 B8 18 06 00 00 02 20 74 3D 00 4A 00 4E 00 67
00 51 00 65 74 3D 00 3B 00 65 00 66 00 46 00 65
-------------------------------------------------------------
4321 4321 Mengenregelventil, Ansteuerung
Error counter: 1
Logistic counter: 32
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 23.02 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 30.72 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1004.30 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 13522.88 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Tastverhältnis Mengenregelventil 0.00 %
Kurzschluss nach Masse
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 43 21 02 02 00 00 01 20 74 3D 00 49 00 4E 00 66
00 53 00 00
-------------------------------------------------------------
3F30 3F30 Raildrucksensor, Signal
Error counter: 1
Logistic counter: 32
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 23.02 °C
Raildruck Ist 393.86 bar
Einspritzmenge 30.72 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1004.30 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 13359.96 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Spannung Raildrucksensor 4980.53 mV
Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F 30 81 02 00 00 01 20 74 3D 00 49 32 4E 00 66
00 52 00 E6
-------------------------------------------------------------
4203 4203 Gluehsteuergeraet
Error counter: 25
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 910.22 1/min
Kühlmitteltemperatur 8.96 °C
Raildruck Ist 393.86 bar
Einspritzmenge 20.09 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 548.24 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.84 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 156.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 238384 km
Motordrehzahl 2151.43 1/min
Kühlmitteltemperatur 85.26 °C
Raildruck Ist 417.49 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 699.48 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1437.53 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 90.80 km/h
Zustand der Glühanzeige 0.00 -
keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 03 78 06 00 00 19 28 74 3D 21 3B 32 33 57 69
00 57 00 9C 74 66 4E 87 35 00 6F 92 00 57 5C 00
-------------------------------------------------------------
4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung
Error counter: 8
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 1820.44 1/min
Kühlmitteltemperatur 32.05 °C
Raildruck Ist 748.33 bar
Einspritzmenge 35.05 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 642.76 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1122.46 mbar
Pedalwertgeber 37.80 %
Batteriespannung 13848.74 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 1.97 km/h
Zustand der Glühanzeige 154.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 238360 km
Motordrehzahl 1765.27 1/min
Kühlmitteltemperatur 54.14 °C
Raildruck Ist 496.26 bar
Einspritzmenge 21.27 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 762.49 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1417.84 mbar
Pedalwertgeber 29.92 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 37.50 km/h
Zustand der Glühanzeige 155.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 12 24 06 00 00 08 27 74 3D 42 52 5F 59 66 72
30 55 02 9A 74 63 40 68 3F 36 79 90 26 57 26 9B
-------------------------------------------------------------
4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung
Error counter: 8
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 1820.44 1/min
Kühlmitteltemperatur 32.05 °C
Raildruck Ist 748.33 bar
Einspritzmenge 35.05 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 642.76 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1122.46 mbar
Pedalwertgeber 37.80 %
Batteriespannung 13848.74 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 1.97 km/h
Zustand der Glühanzeige 154.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 238360 km
Motordrehzahl 1765.27 1/min
Kühlmitteltemperatur 54.14 °C
Raildruck Ist 496.26 bar
Einspritzmenge 21.27 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 762.49 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1417.84 mbar
Pedalwertgeber 29.92 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 37.50 km/h
Zustand der Glühanzeige 155.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 22 24 06 00 00 08 27 74 3D 42 52 5F 59 66 72
30 55 02 9A 74 63 40 68 3F 36 79 90 26 57 26 9B
-------------------------------------------------------------
4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung
Error counter: 8
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 1820.44 1/min
Kühlmitteltemperatur 32.05 °C
Raildruck Ist 748.33 bar
Einspritzmenge 35.05 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 642.76 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1122.46 mbar
Pedalwertgeber 37.80 %
Batteriespannung 13848.74 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 1.97 km/h
Zustand der Glühanzeige 154.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 238360 km
Motordrehzahl 1765.27 1/min
Kühlmitteltemperatur 54.14 °C
Raildruck Ist 496.26 bar
Einspritzmenge 21.27 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 762.49 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1417.84 mbar
Pedalwertgeber 29.92 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 37.50 km/h
Zustand der Glühanzeige 155.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 32 24 06 00 00 08 27 74 3D 42 52 5F 59 66 72
30 55 02 9A 74 63 40 68 3F 36 79 90 26 57 26 9B
-------------------------------------------------------------
4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung
Error counter: 8
Logistic counter: 39
1. Umweltsatz
Mileage 238056 km
Motordrehzahl 1820.44 1/min
Kühlmitteltemperatur 32.05 °C
Raildruck Ist 748.33 bar
Einspritzmenge 35.05 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 642.76 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1122.46 mbar
Pedalwertgeber 37.80 %
Batteriespannung 13848.74 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 1.97 km/h
Zustand der Glühanzeige 154.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 238360 km
Motordrehzahl 1765.27 1/min
Kühlmitteltemperatur 54.14 °C
Raildruck Ist 496.26 bar
Einspritzmenge 21.27 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 762.49 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1417.84 mbar
Pedalwertgeber 29.92 %
Batteriespannung 14174.59 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 37.50 km/h
Zustand der Glühanzeige 155.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 42 24 06 00 00 08 27 74 3D 42 52 5F 59 66 72
30 55 02 9A 74 63 40 68 3F 36 79 90 26 57 26 9B
-------------------------------------------------------------
4501 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabweichung
P0401 Abgasrückführung 1 - Durchsatz zu gering
Error counter: 37
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 238080 km
Motordrehzahl 1406.70 1/min
Kühlmitteltemperatur 82.25 °C
Raildruck Ist 1000.39 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 535.64 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1151.99 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Tastverhältnis Abgasrückführsteller 89.80 %
Tastverhältnis Ladedrucksteller 90.59 %
Umgebungsdruck 984.61 mbar
2. Umweltsatz
Mileage 238392 km
Motordrehzahl 1875.60 1/min
Kühlmitteltemperatur 50.12 °C
Raildruck Ist 535.64 bar
Einspritzmenge 9.06 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 548.24 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1201.22 mbar
Pedalwertgeber 9.45 %
Tastverhältnis Abgasrückführsteller 89.80 %
Tastverhältnis Ladedrucksteller 84.29 %
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 01 B2 06 04 01 25 28 74 40 33 84 7F 00 55 75
00 72 73 64 74 67 44 64 44 17 57 7A 0C 72 6B 65
=======================================================

 

Nie jestem znawcą tematu ale wyglada iż wszystkie pojawiły się przy tym samym przebiegu.

Wtedy miała miejsce mała awaria. Pompka paliwa w baku się spaliła w wyniku czego auto nie odpalało.

Czy wszystkie te błedy można powiązać z tą usterką?

 

Co z dwoma które pojawiają się po skasowaniu?

 

Dzięki z góry!

Opublikowano

Cześć,

 

Postanowiłem powalczyć z problemem sam.

 

Kod błędu: 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabweichung

 

Wyciągnałem EGR, wyszyściłem, przy okazji sprawdziłem i przeczyściłem odmę.

Przejechałem ponad 200km, błąd nie powrócił.

 

Co do drugiego błedu: 4203 Gluehsteuergeraet

Pojawiły się tez błedy wszystkich czterech świec - wymieniam sterownik - dam znać czy pomogo za tydzień.

Opublikowano

Ponad 238 tyś. km.

Aczkolwiek jest jedno ale - kupując auto dostałem info iż przy 191tyś. km auto miało wymieniony silnik na nowy w niemieckim ASO.

Książka serwisowa to potwierdza - mam zamiar podjechać do naszego ASO i to zweryfikować jeżeli się da.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam po przerwie.

Rozwiązanie kodu błędu:

4203 4203 Gluehsteuergeraet

To wymiana sterownika świec żarowych.

Po 2 dniach i przejechaniu 220 km łącznie, błąd nie powrócił.

 

Mam natomiast dodatkowe pytanie.

Po wykasowaniu wszystkich błedów w INPIe miałem problem z odpaleniam auta, kręcił i nic prócz tego.

Próbowałem wyciągać/wkładać kluczyk kilka razy i nic.

Po każdym nieudanym odpaleniu auta na desce pokazywała się tylko ikona ABS.

Podłaczyłem kompa ponownie - żądnych błędów.

Bez większej wiedzy do czego służy funkcja init użyłem jej i po tym auto odpaliło.

Nie wiem co wspólnego ma reset czyjnika ciśniena w oponach (do tego chyba służy funkcja init) z odpaleniam auta...

 

 

Pora też na kolejne błedy... Pojawił się: 41ab ladedruckfuehler

Póki co skasowałem, zobaczymy czy wróci.

Kontrolne przeszperanie internetu wskzywłoby na ten czujnik:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WD72-EUR---E92-BMW-335d&diagId=11_4988

nr: 16

 

Drugi to: 9cb4 sensor hoehenstand hinten defekt i wygląda na to że ten powraca.

Podobno coś z czujnikiem położenia, ale nic więcej nie znalazłem, co gdzie i jak...

 

Jest ktoś w stanie pomóc z tymi dwoma błędami?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam z kolejnym rozwiązaniem.

 

Rozwiązanie kodu błędu:

9cb4 sensor hoehenstand hinten defekt

to naprawa tylnego czujnika poziomowania świateł przy lewy tylnim kole (wygodniej z kanału).

 

Warto przy sprawdzaniu tym podmienic przedni z tylnim (lewe koło, przód) i zweryfikować błędy na kompie aby nie okazało się iż winny nie jest czujnik tylko wiązka gdzieś po drodze.

W moim przypadku winna byłą wiązka - jeden kabelek się przetarł przy wtyczce, oraz sam czujnik - nie działał.

Mimo iż jest 'nierozbieralny' to go rozebrałem - ostry nóż do tapet i ostrożne wycięcie kapsla z logiem BMW.

Środek niestety trochę zaśniedział (mimo iż konstruksja zamknięta wskazywała by iż nie powinien) i wszystkie 3 połączenia płytki z elemntem gniazda był przerwane.

Lutowanie + sklejenie i zaizolowanie czujnika = problem rozwiązany.

 

BTW. Auto w zeszłym tygodniu dostało chipa - czuć różnicę.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Czy ktoś jeszcze wyeliminował błąd 4203 wymianą sterownika świec żarowych? Mam ten błąd. Lutowałem go na nowo ale widzę, że nie pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.