Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od niedawna jestem posiadaczem X3 3.0d w automacie jak w temacie. W związku ze jest to pierwszy automat jakim jeżdżę mam kilka pytań. Mianowicie:

1. Czasami lekko poszarpuje przy zmianie biegów. Czytałem że może być to wina mechatronika a w szczególności tloczkow które się tam znajdują. Mi czasami też szarpie przy ruszaniu...czy to tez będzie tego wina? Podobno te skrzynie normalnie powinny ruszać z 2, a jak mi tak szarpanie to mam wrażenie ze rusza z 1 (jak by w manualu ktoś szybko pościel sprzeglo).

 

2. Czasami bardzo wyciąga biegi przed zmianą....do 2900 obrotów. Czy to normalne? bo nie robi tego ciągle. ..ale częściej jak się zagrzeje.

 

3. czy można jakoś jednoznacznie zklasyfikowac objawy padnietego mechatronica a uszkodzenia wewnątrz skrzyni? Jakie są roznice

Opublikowano

Posobno poprzedni właściciel to robił, tzn chyba tylko olej plus filtr. Od spodu widać nowy korek w misce skrzyni. Ale kto ci ta wie co wymieniał i na co:)

Wymieniac jeszcze raz?Ten mechatronic odrazu?

ktoś zna w Małopolsce kogoś co robi takie rzeczy-nowy soft?

Opublikowano
1. Czasami lekko poszarpuje przy zmianie biegów. Czytałem że może być to wina mechatronika a w szczególności tloczkow które się tam znajdują. Mi czasami też szarpie przy ruszaniu...czy to tez będzie tego wina?

 

To nie jest takie proste do zdiagnozowania.

 

 

Podobno te skrzynie normalnie powinny ruszać z 2, a jak mi tak szarpanie to mam wrażenie ze rusza z 1 (jak by w manualu ktoś szybko pościel sprzeglo).

 

Bzdura, ruszają z 1.

 

2. Czasami bardzo wyciąga biegi przed zmianą....do 2900 obrotów. Czy to normalne? bo nie robi tego ciągle. ..ale częściej jak się zagrzeje.

 

Konwerter

 

3. czy można jakoś jednoznacznie zklasyfikowac objawy padnietego mechatronica a uszkodzenia wewnątrz skrzyni? Jakie są roznice

 

Płyta z mechatronikiem (zaworami) jest wewnatrz skrzyni. Wspołpracuje z wieloma innymi podzespołami, cieżko bedzie bez gruntownej diagnostyki wykryć uszkodzenia "bo szarpie"

Xdrive

Koder

Opublikowano

no to mnie kolego podłamałeś z tym konwerterem.

A może to kwestia adaptacji. Jak kupiłem samochód i sprawdzałem błędy w INPie może kliknąłem resetowanie adaptacji ale nie odbyłem specjalnej jazdy:)

Opublikowano
no to mnie kolego podłamałeś z tym konwerterem.

A może to kwestia adaptacji. Jak kupiłem samochód i sprawdzałem błędy w INPie może kliknąłem resetowanie adaptacji ale nie odbyłem specjalnej jazdy:)

 

Specjalna jazda nie jest wymagana, ale jeśli zrobiłeś reset na zużytym konwerterze, to właśnie takie objawy przeciągania biegów i falowania się zaczną. wynika to z adaptacji nowego zakresu pracy ciśnień oleju, które dla zużytego konwertera nie są wystarczające.

Xdrive

Koder

Opublikowano
no a powiedz mi, czy jestem to w jakiś sposób zdiagnozować samodzielnie? Piszesz, że słabe ciśnienie. Pewnie jest jakiś czujnik ciśnienia który w moim przypadku wskaże mniejszą wartość niż dopuszczalna w INPIE
Opublikowano
no a powiedz mi, czy jestem to w jakiś sposób zdiagnozować samodzielnie? Piszesz, że słabe ciśnienie. Pewnie jest jakiś czujnik ciśnienia który w moim przypadku wskaże mniejszą wartość niż dopuszczalna w INPIE

 

Tak wejdz sobie w skrzynie, i poobserwuj parametry - np. poślizg konwertera w stosunku do obrotów obliczeniowych. Co do reszty sie nie wypowiem, nie jestem "skrzyniarzem"

Xdrive

Koder

Opublikowano
Aaa. ...i jeszcze jedno. Przy wrzuceniu na D i na wolnych obrotach słychać "szuranie". To też konwerter?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

A wiec trochę to trwało ale w miedzy czasie dużo sie wyjaśniło.

Skrzynia została rozebrana na czynniki pierwsze i okazuje sie poza jedną tarczką i panewką jest w stanie idealnym. Co więcej napewno ta skrzynia była wymieniana. I teraz pytania

1. czy jestem w stanie jakoś dojść po numerze skrzyni daty produkcji lub ci by było lepsze dokładnie samochodu do którego była zamontowana?

2. W disie jest 6 HP i 6HPTU. Silnik 3.0 po lifcie 2007rok a wiec M57TU. U mnie wykrywa skrzynie jako 6HP. Ktoś sie orientuje kiedy montowano ta z końcówka TU? Czy u mnie właśnie taka nie powinna być.

 

Gość z serwisu proponuje zaktualizować oprogramowanie bo jeżeli samochód jest starszy a skrzynia młodsza to może inna soft potrzebuje.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Ja niestety dalej walczę ze skrzynią. Wgrałem najnowsze oprogramowanie i dalej zmienia biegi "nie kulturalnie". Coraz bardziej skłaniam się że to konwerter. Jeżdżę już tak dość długo i poza małym szczegółem dalej są te same objawy - nic się nie pogarsza. Sprawdziłem już wszystko co tylko mogłem i dalej qpa. Poduszki, przeguby, czujniki ABS.

 

Powiedzcie, o czym może świadczyć takie zachowanie auta na zimniej skrzyni?

 

Wachnięcie obrotów następuje w chwili mocniejszego naciśnięcia na pedał gazu. Obroty wzrastają, po czym od razu wracają do poprzedniego położenia i samochód dopiero zaczyna przyspieszać. Sytuacja taka na rozgrzanej skrzyni nie występuje. Olej sprawdzałem i jest:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.