Skocz do zawartości

[E87] Skrzypienie na listwie/trzpieniu


Mamooth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

- Pacjent E87 '06,

- problem: podczas skręcania czy to na postoju czy podczas jazdy, nawet przy minimalnych ruchach kierownicy słyszalen skrzypienie.

Skrzypi na drążkach kierwoniczych podczas wchodzenia/wychodzenia trzpienia do/z listwy. Auto na podnośniku, guma na bok i widzimy trzpień, mechanik za bardzo nie widział czym to posmarować, użył białego smaru w sprayu, kilka ruchów kierwonicą od lewej do prawej i skrzypienie zanikło. Wszystko było by ok gdyby nie fakt, iż po kilkunastu km skrzypienie powróciło......

Teraz poje pytanie czy zastosować http://bmwcentrum.pl/smar-drazka-kierowniczego-fb-1-bmw,id3993.html

zgodnie z tym co zaleca producent i to powinno pomóc?

Mechanik stwierdził również, iż drążki były już wymieniane, może jakiś makaroniarz nie posmarował tego trzpienia?

Czy któryś z Was spotkał się z tym problemem, kupić i posmarować tym FB-1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, brak odezwu... no to sobie popisze sam do siebie :)

Smar przyszedł, osłony gumowena na bok, wyczyściłem wszystko i nałożyłem właściwy smar.

Dalej to samo, ale doszczegłem pewną prawidłowość, mianowicie po ok 15 km jazdy pojawia się owe skrzypienie, auto na postoju wystygnie - skrzypienie znika i znowu po pokonaniu kilkunastu km pojawia się skrzypienie. Na korku wspomagania widnieje "ATF only", a mechery przy wymianie pompy zalały olej do przekładni automatycznych (nie wiem jakiej marki ) koloru żółtego, z tego co się pamiętam jak wymieniałem płyn w mojej imprezie to atf valvoline miał kolor czerwony i był zdecydowanie bardziej płynny. Możliwe jest aby płyn, który jest obecnie w układzie po osiągnięciu pewnej temp. powdował to skrzypienie (złe smarowanie ?). Wymienie jeszcze płyn samodzielnie i zobacze czy przyniesie to jakiś efekt, w przeciwnym razie rozkładam ręce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Tej listwy/trzpienia wychodzącego z maglownicy z tego co wiem to się wogóle nie smaruje. Są tam uszczelnienia jak w każdym siłowniku a smarowanie sztangi może tylko przyspieszyć zużycie uszczelnień. Dobrze, że te elementy są osłonięte od kurzu i innych zanieczyszczeń... Chyba jednak to może być wina oleju - jak BMW zaleca ATF to są ku temu powody aby taki zastosować.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawy ciąg dalszy.... spóściłem ok 1 litra oleju (przy wejściu w maglownice) barwy brunatnej a właściwie prawie czarnej... ciekaw jest co oni w warsztacie zalali, zrobiłem na tym czymś ok 1k km. Zalałem ATF Valvoline Dextron III, układ ładnie się odpowietrzył ALE skrzypienie nie ustępiło, nadal po przejechaniu ok 15 km pojawia się to irytujące skrzypienie podczas skręcania, mimo iż nie wyczuwam żadnych oporów na kolumnie czy drgań.... Cycki opadają, co to może być, uszczelniacze na maglownicy??? maglownica do regeneracji - przebieg 113k km. :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.