Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . BMW E46 330D 184 km wersja po liftingu. Jadac na trasie polska- wielka brytania zapalila mi sie kontrolka od swiec zarowych. Od poczatku, jadac juz w holandii 140 km/h na tempomacie wcisnalem gaz w podloge i przy ok. 180 km/h zapalila sie kontrolka swiec, auto nie chcialo juz po tym przyspieszac i chyba troche glosniej zaczelo chodzic do tego caly tyl auta uwalony ropa i na wydechu widac bylo zacieki od ropy.Zatrzymalem sie na parkingu zgasilem auto odpalilem po chwili i wszystko wrocilo do normy normalnie przyspieszalo itp, zanim dojechalem do UK zrobilo mi sie tak jeszcze trzy razy podczas gwaltownego przyspieszania obroty w granicach 3500-4000, to bylo 2 tyg temu.Teraz jezdze nie przekraczajac 2500obrotow i wszystko gra lecz wczoraj znowu depnalem i dalej to samo po przejevchaniu kilku km na tyle auta widac bylo slady ropy do tego w srodku auta bylo czuc paliwo, po tej akcji rano pod autem plama ropy na pol metra kolo lewego kola stojac przed autem .

 

Teraz prosze Was o pomoc co moglo sie posypac ? Auto kupilem w listopadzie i do tej pory przejechalem 7000km i nic sie nie dzialo z nim zlego do tej pory. Co sprawdzic na poczatku ? dodam ze caly czas jestem w UK i mam do dyspozycji skrzynke z narzedziami i parking pod domem ;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdejmij pokrywę silnika i zobacz czy w okolicach wtrysków nie pękł jakiś przewód, albo czy coś się nie poluzowało właśnie przy wtryskach lub szynie CR.

Kontrolka oznacza, że silnik przechodzi w tryb awaryjny, często właśnie gdy są problemy z ciśnieniem paliwa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzieki Krzysiek jutro z samego rana rozkrece i zobacze, wiec chyba dobrze widzialem ze blok silnika jak by mokry byl patrzac od strony filtra oleju

Obejdzie sie bez odkrecania kolektora dolotowego ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałeś, że wyciek był przy lewym kole stojąc przed autem, a teraz mówisz, że silnik był mokry od strony filtra oleju, a to prawa strona stojąc przed autem...

Przejrzyj wszystkie wężyki paliwa, które wchodzą do pompy wysokiego ciśnienia, czyli w silnik tuż nad alternatorem, tam czasami opaska uszkadza przewód paliwowy i robią się problemy. Ogólnie przejrzyj wszystko związane z paliwem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Plama byla przy lewym kole a widac bylo mokre tak jak naposalem po prawej stronie silnika patrzac od strony filtra oleju, moze poprostu po jakichs przewodach zawedrowala tam ropa i dlatego plama byla kolo lewego kola , zaraz rozkrecam i sie okaze
Opublikowano

Stojac przed autem trzeci przewod wysoko cisnieniowy na listwie wtryskowej jest nie dokrecony i z niego plynie strumien ropy. Zeby go dokrecic trzeba zdejmowac caly kolektor dolotowy ??? Jesli tak czy bede potrzebowal jakies uszczeli i na jaki klucz sa te przewody 17 ? Mam tylko nasadowe i bede musial dokupic

 

Prosze o szybka odpowiedz na poniedzialek musze miec auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.