Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy ktos moze mi powiedziec dla czego przy wiekszych predkosciach 90+ km/h wystepuje u mnie bicie kierownicy przy hamowaniu? Zalozylem felgi 17' cali i zaobserowalem takie zjawisko. Felgi nie sa krzywe. Bicie nie wystepuje przy stalowych felgach-seria 15'

pozdrawiam

Opublikowano

Na 90 % wina felg lub opon.

 

Pozostałe 10 % - któraś z tulei zawieszenia jest w nienajlepszej kondycji, ale dopiero mocniejsze obciążenia (występujące przy 17-calowych felgach) okazują się być ponad jej możliwości.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
felgi dopiero co odbralem z renowacji wiec w takiej sytuacji mysle ze to wina opon, ktore nie sa w najlepszej jakosci
Opublikowano

ja mam takiego wulkanizatora, ktory przy wywazaniu mowi mi czego moge sie spodziewac. Np - "kola wywazylem i maszyna pokazuje "0" ale przosze spojrzec - w tym miejscu bieznik jest lekko zwichrowany i moze byc to odczuwalne w takiej to a takiej sytuacji".

 

Jesli opony bylyby marne to wulkanizator powinien to wyłapać.

 

probowales zamienic kola miejscami - z tylem?

 

czy to oryginalne felgi czy cos dopasowane przez pierscienie centrujace i dystense? Czy masz dobre sruby do kół - te od stalowych wcale nie musza pasowac do aluminiowych

pozdrawiam

t.

Opublikowano
a może tarcza hamulcowa sie zwichrowała - wjechałeś w kałuże i sruu

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
potwierdzam - dziś wymieniłem tarcze hamulcową u siebie i kłopot biciem na kierownice podczas hamowania jak ręką odjął

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
potwierdzam - dziś wymieniłem tarcze hamulcową

 

Kolega ewidentnie napisal ze po zmianie na alusy wiec tarcze odpadaja, a tak na marginesie wymieniales tarcze ?? 1 sztuke :jawdrop: :?:

 

PZDR

Opublikowano

wymienił alusy - to fakt ale te nowe felgi może są bardziej "ażurowe" i woda chlapneła na gorące tarcze i się o 1 mm wykrzywiła - ot wystarczy żeby bić przy hamowaniu

 

owszem jedną - ten sam producent, tak samo wentylowana, ten sam stopień zużycia - nie widze przeciwskazań aby jedną wymienić tarcze.

 

Nawet w ASO wymianiają wg potrzeby tylko na jedną stronę

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
wymienił alusy - to fakt ale te nowe felgi może są bardziej "ażurowe" i woda chlapneła na gorące tarcze i się o 1 mm wykrzywiła - ot wystarczy żeby bić przy hamowaniu

 

owszem jedną - ten sam producent, tak samo wentylowana, ten sam stopień zużycia - nie widze przeciwskazań aby jedną wymienić tarcze.

 

Nawet w ASO wymianiają wg potrzeby tylko na jedną stronę

 

A moze to wina tej drugiej, skoro mowisz, ze wymieniles tylko jedna...

Opublikowano

na szczęśnie tej jednej

 

- wcześniej przed wymianą było zdiagnozowane do sie dzieje. Kręcąć tarczą po zdjęciu koła efekt był taki . luźno, luźno, luźno... ciasno itd

po prostu w jednym miejscu była krzywa

 

- po drgie - po wymianie - problem zgodnie z przewidywaniami - znikł

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
tak samo wentylowana, ten sam stopień zużycia - nie widze przeciwskazań aby jedną wymienić tarcze.

Tarcze wymienia sie parami ! :mad2: ale to juz Twoj wybor... Przeciez wymieniles na nowa to jak moze byc ten sam stopien zuzycia ? chyba ze zmieniles na uzywke....

wymienił alusy - to fakt ale te nowe felgi może są bardziej "ażurowe" i woda chlapneła na gorące tarcze i się o 1 mm wykrzywiła - ot wystarczy żeby bić przy hamowaniu

Jak tarcze sa juz jezdzone ("dotarte") to takie zdarzenie nie powinno miec miejsca ! Przykladowo znajomy kupil nowki pojezdzil miesiac i bicie kiera przy hamowaniu masakra , wrzucil do przetoczenia i jak reka odjal jezdzi do tej pory i nic sie nie dzieje, tyle ze chcial zaoszczedzic na tarczach i kupil jakiejs dziwnej firmy (gwarancji nie uznali - "wina uzytkownika") , ja mam nowki ATE i zadnych problemow nie mialem.

 

A co do pytania w temacie to podpisuje sie pod tym co napisal 130rapid, najprawdopodobniej jest to wina fel !

 

PZDR :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.