Skocz do zawartości

[320d N47 136km] regularny spadek mocy przy przyśpieszaniu


prochu91

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"gibek2" masz takie same dawki jak ja. Ten filmik nagrywales jak miales uszkodzony elektrozawor??

 

Wracając do tematu "prochu91" powinienies tak jak mowilem wczesniej sprawdzic wszystkie podcisnienia najlepiej nowe wezyki dac oraz sprawdzic akumulator podcisnienia do tego sprawdzic gruche od turbawki, przeplywka obstawiam ze ci sie konczy (na zgaszonym pokazuje ci te same wartosci co na biegu jalowym) i najlepiej podmien elektrozawor turbo z tym od egr sa one takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle Panowie, ze zanim zabiore sie za jakiekolwiek dalsze dzialania pod maska podjade gdzies na komputer w celu sprawdzenia przeplywomierza od strony softu. Napotykam sporo postow na wszelkich forach, gdy wystepuje spadek mocy miedzy 2000-2500 obrotow na 4-biegu i nie zamkniety ekonomizer - w wiekszosci przypadkow pomaga adaptacja przeplywki, czy tez nowy soft.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego mowie Ci ze wyciag wklad preplywki z tej obudowy i zobacz jaki numer jest. Ty masz wgrany soft D5 czyli obslugujący nowe przeplywki. Wez zrob live data 3 lub 4 bieg i but w podloge i zobacz na jaka wartosc maksymalnie dojdzie ci luftmasse zaraz bedzie wiadomo co z twoja przeplywka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadaptowana moze byc i moze byc tak ze bledu nie pokaze a sie konczy poniwaz przeklamuje pomiar sam tak mialem oszukiwala pomiar i auto bylo slabe zrob live data i na bucie zobacz czy dojdzie pomiar gdzies w granicach 100 jezeli tak to ja zostaw. Wtedy moze niedomagac turbina tez ekonomizer w tym przypadku nie dojdzie do konca.

 

Odma temat znany tak czy siak jest to element ktory powinien byc wymieniany tak jak i filtr oleju czy powietrza ja odme zmieniam co 3-4 zmiany oleju w zaleznosci jaki jest jej stan.

 

Nie ma co tu zgadywac podpowiedzialem Ci abys wykonal kilka czynnosci nie wykonales ich wiec nie ma co zgadywac.

 

Powiem jeszcze raz co do sprawdzenia jezeli ktoras rzecz juz zrobiles to sobie ja wykresl i zrob nastepna

 

1. Sprawdz pomiar przeplywki na live data podczas jazdy oraz jej numer ale na wkladzie nie na obudowie

2. sprawdz szczelnosc wszystkich podcisnien najlepiej jak bys wymienil wszystkie wezyki maly koszt a w wielu przypadkach zmiany kolosalne

3. podmien elektrozawor egr z tym od turbo

4. sprawdz ruch sztangi turbo moze sie przycina a moze sama gruszka turbo juz jest wyjechana i traci podcisnienie

5. odma do wymiany jezeli jej nigdy nikt nie wymieniał

6. sprawdz akumulaor podcisnienia czy szczelny

7. Ew. jezeli chcesz i masz gdzie to podjedz do kogos kto ma vaccuometr niech sprawdzi jakie masz podcisnienia moze w ostatecznosci pompa vaccum nie wyrabia i brakuje podcisnienia bo gdzyby padla to bys mial twardy hamulec

 

Zrob to wszystko jezeli wyjdzie ok to wtedy jest seria kolejnych rzeczy ale juz bardziej powaznych. Ja przypuszczam ze po tych zabiegach moc powinna powrocic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie skoro już post się tak rozwinął. W błędach pokazuje mi ze przy 2500-2600rpm doładowanie wynosi okolo 1.6-1.7 bara..

A w live data tam jest chyba to podawane w hpa na wyłączonym jest 999hpa a na pełnym bucie wchodzi do 2000-2100hpa czy jest ktoś wstanie mi to trochę rozjaśnić czy to są osobne czujniki czy ja źle odczytuje parametry? Bo na moje proste rozumowanie błąd jest spowodowany przez inny czujnik niż pokazuje dostępny w live data

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bossss dzieki, twoje uwagi sa dla mnie bardzo cenne, ale nie mialem czasu jeszcze porobic cos wiecej niz to co opisalem w tym poscie. Od poniedzialku bede staral sie zajrzec pod maske i wtedy wstawie tu opis rezultatow. Mozesz podelsac jakis link gdzie najtaniej w internecie kupie komplet wezykow od podcisnien? Albo same dlugosci i srednice, bo gdzies czytalem, ze niby srednice tez maja znaczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie skoro już post się tak rozwinął. W błędach pokazuje mi ze przy 2500-2600rpm doładowanie wynosi okolo 1.6-1.7 bara..

A w live data tam jest chyba to podawane w hpa na wyłączonym jest 999hpa a na pełnym bucie wchodzi do 2000-2100hpa czy jest ktoś wstanie mi to trochę rozjaśnić czy to są osobne czujniki czy ja źle odczytuje parametry? Bo na moje proste rozumowanie błąd jest spowodowany przez inny czujnik niż pokazuje dostępny w live data

 

Odczytujesz zle parametry. Czujnik jest jeden w korektorze ssacym i on mierzy cisnienie. Wyjasnie ci z tymi barami i hpa

 

1 bar = 1000 hpa czyli te 1.6-1.7 bara to 1600-1700hpa

 

Na wylaczonym silniku podaje Ci cisnienie aktualnie panujace w atmosferze a jak na pelnym bucie wychodzi 2100hpa czyli :

 

cisnienie doładowania + cisnienie atmosferyczne to 2100hpa [2.1bar] czyli:

2100hpa minus cisnienie atmosferyczne 999hpa wychodzi 1101hpa czyli faktyczne cisnienie doladowania wytworzone przez turbine.

 

Czyli w tych bledach cisnienie doladowania wynosilo 701hpa

 

O ile sie nie myle to w m47 turbo ma dmuchac max do 1.1 bar i chyba w boscie do 1.3bar lecz nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosss z tego co napisales tyle mniejwiecej wiedzialem ale przynajmniej teraz jestem pewny. Pewnie nie istotne ale walczylem ostatnio z tym problemem... i podmiana elektrozaworow tylko pogorszyla sprawe... wiec zmienilem tak jak bylo. Wyciagnolem czujnik cisnienia doladowania zwal jak zwal... ale po dokladnym wyczyszczeniu bo bylo co czyscic byl prawie zatkany nie podobala mi sie ta uszczelka razem z kolega dopasowalismy inna. Dlaczego uszcElka ? Po odkreceniu tej 10 czujnik prawie wypadl sam... czyli uszczelka wogole nie trzymala o cisnieniu nie wspominajac. Po tym zabiegu wydaje mi sie ze auto wrocilo do siebie... choc nijestem pewien czy tez temp otoczenia niema zwiazku jakiegos z przyrostem mocy. Podepne na dniach kompa i sprawdze czy wyskakuja jakies kwiaty...

Ps. Wydaje mi sie ze jak jest zimno na dworze to lepiej idzie ... hmmm to tyle pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest poprawa :D Ale to jeszcze nie to, co powinno być..

 

To co dzisiaj udało mi się zrobić:

1) wyczyściłem elektrozawór sterujący turbiną,

2) wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia,

3) sprawdziłem szczelność zbiornika podciśnienia (był szczelny).

 

Nastąpiła poprawa, ale nadal nie jest tak jak powinno być. Ekonomizer na 4 biegu już nie cofa się (no może trochę czasami) tylko w trakcie przyśpieszania ma takie momenty, że na chwile potrafi przystanąć w miejscu i leci dalej w górę.

 

Na tyle starczyło mi dzisiaj czasu. Myślę, że kolejną rzeczą jaką zrobię będzie wyczyszczenie elektrozaworu tym razem od EGR'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jak byś zrobił jakiś filmik jak wygląda to przyspieszenie :)

 

przed adaptacją przepływomierza miałem to samo że ekonomizer się cofał np do 17 i za moment znów 20 nawet mam stary filmik z inpy jak wartości skakały ( cały czas but )

 

P.S - czemu nie zaślepisz EGR ?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=w9zlxZnsMoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie nie wygląda jeszcze tak jak powinno, ale jest poprawa po tych zabiegach, nadal nie idzie domknąć ekonomizera na 4-tym biegu. EGR nie zaślepiam, bo czytałem odmienne komentarze na ten temat na różnych forach :) Poza tym zaślepiałem na chwile tymczasowo tylko dla sprawdzenia i żadnych zmian nie zauważyłem z tym, że chyba zrobiłem to nie poprawnie, bo zaślepiłem wężyk tylko z jednej strony (wyciągnąłem go po stronie zaworu przy kolektorze dolotowym i z tej strony zaślepiłem) a później doczytałem, że prawidłowo trzeba go rozciąć na środku i zaślepić z obu stron.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor egr dziala tylko do 2000tys obrotow no ale jak jest niesprawny np przyciety w stanie otwartym to moze robic zamulke.

 

prochu zrob live data i na pelnym bucie nagraj do jakich wartosci dochodzi pomiar z przeplywki. Ja wymienialem przeplywke i mam wgrany soft d5 tak jak ty prochu i nie trzeba robic adaptacji ale to w zaleznosci jaka masz przeplywke o jakim numerze bo moze sie okazac ze bedziesz musal zrobic adaptacje tak jak gibek pisze. Wez wyciag ten wklad przeplywki i podaj mumer upewnimy sie co do tej adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdze ten wklad przeplywomierza w pierwszej kolejności. Co do live data moze byc problem, bo pare sekund po ruszeniu wysypuje mi sie Inpa, gdy wejde w zakladke Analogwerte2 tam gdzie jest pomiar przeplywki, ale sprobuje z tym powalczyc.

 

Mam jeszcze pytanie co do odmy. Wystarczy jak wymienie sam filtr, czy konieczna jest wymiana calej odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wymienic caly separator ale jezeli nic ci nie cieknie z niego to wymien sam filter jak tak zrobilem jak cos to do 2.0d samego wkladu nie kupisz zamawiaj do 3.0d dostaniesz sam filter.

 

 

PS gosciowi kiedys zmienialem sciagam obudowe filtra patrze odma obrzygana mgielka oleju okazalo sie ze w separatorze byla juz peknieta membrana i przepuszczala skonczylo sie na wymianie calego separatora. Jezeli twoj jest szczelny ok wyczysc go i zaloz nowy wklad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę odmę, jeśli wszystko będzie ok to wymienię sam filtr a resztę przeczyszczę.

 

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-3-e46-318d-320d-330d-i5060074883.html

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i5248723298.html

 

Czy filtr z tych aukcji będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.