Skocz do zawartości

[320d N47 136km] regularny spadek mocy przy przyśpieszaniu


prochu91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie, przeczytałem już setki postów na tym forum w celu rozwiązania mojego problemu, będąc nowicjuszem uważam, że udało mi się i tak dojść bardzo daleko, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i zapytać profesjonalistów o pomoc.

 

Auto:

E46 320d 136km kombi 04/2001 przedlift

 

Objawy:

Spadek mocy podczas przyśpieszania widoczny najbardziej na czwartym biegu (również piątym; mniej na trzecim, ale też da się zauważyć), gdy wciskam pedał gazu ekonomizer zamyka się po czym cofa się na 10l, następuję zauważalny spadek mocy, aby po chwili, gdy przekroczę pewien próg obrotów auto dostawało znowu kopa a ekonomizer znowu wędruję na 20l.

 

Poczynione działania zgodnie z zaleceniami użytkowników forum:

1) Wymieniony przepływomierz, miałem o numerze Boscha 0928400527 i wymieniłem na Boscha o numerze 0928400468 (oba mają taki sam numer katalogowy BMW 13627787076 wiec nie jest potrzebna ingerencja w soft tzn. adaptacja).

2) Przeczyściłem zawór EGR ten przy kolektorze dolotowym na zdjęciu --> http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png (już byłem zadowolony, że to będzie to bo był solidnie zabrudzony)

3) Odłączyłem od EGR'a i zaślepiłem wężyk czarno - niebieski oznaczony na zdjęciu nr 4 --> http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png

 

Po wykonaniu tych czynności nie zauważyłem żadnej poprawy, zero jakichkolwiek zmian na plus. :(

 

Dodatkow podłączyłem się pod INPE i zaniepokoił mnie odczyt jednego z parametrów - Luftmasse [kg/h] (przekracza dość znacznie zalecaną wartość):

- odczyt na biegu jałowym --> http://s10.ifotos.pl/img/jalowypng_wwpqpwr.png

- odczyt na biegu jalowym po dodaniu gazu do 2000 obrotow --> http://s10.ifotos.pl/img/2000png_wwpqpws.png

 

Na tym niestety moja wiedza i umiejętności się kończą, bardzo proszę o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego masz przedlift i dlatego inpa pokazuje luftmasse ze przekroczylo wartosc po lifcie juz jest inaczej ale te wartosci sa dobre mam sprawna przeplywke tez 2.0d 136k i na postoju mam takie wartosci powietrza. Zapnij kompa i przejedz sie zrob live data podczasz jazdy najlepiej wrzuc 4-ty bieg i gaz w deche zobacz ile wtedy pokaze luftmasse. Pozatym wrzuc wiecej screenow z odczytu parametrów. Dokładniej wrzuc screena z wartosciami doladowania sprawdz jakie jest na zgaszonym wartosc potem probuj przy jezdzie. Masz dziure w pewnym zakresie obrotow. Przygladnal bym sie sterowaniu turbo. Elektrozaworki sprawne?? jak egr?? Wymien wszystkie wezyki podcisnienia. Oraz napisz czy masz jakies bledy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR przy kolektorze dolotowym został dokladnie przeze mnie wyczyszczony, bo faktycznie był bardzo zabrudzony - zadnej poprawy. Chciałem przeczyścić też drugi elektorzawór od turbo --> http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png (numer 1 na zdjęciu), ale nie wiem jak się do niego dostać, jest strasznie ciasno, aby tam dojść. Luftmasse przy zgaszonym aucie też przekracza wartość optymalną w Inpie. Błędów silnika nie mam, jedyny to "8 Gluehanlage" (nie ma problemow z odpalaniem, kręci stosunkowo szybko zapala) i "27 Kuehlmittelheizung". Reszta błędów dotyczy rzeczy nie zwizaznych z pracą silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapnij kompa i sie przejedz rozpedz sie do 80kmh wrzuc 4-ty bieg i gaz do spodu wtedy podaj jakie wartosci wtedy wystapia. Wymien wezyki podcisnieniowe lub je bynajniej dokladnie sprawdz. Co do elektrozaorow ten przy turbo latwo wyciagnac zdemontuj wlot powietrza do filtra plaska 10 i dasz rade a ten od egr bez strachu ale tez wyjdzie musisz odkrecic obudowe silnika ta srodkowa gdzie wlew ojelu oraz ta przy kielichu gdzie jest bagnet i filtr oleju wtedy 10 na patyku lub jakiejs przedluzce chwila gimastyki i dasz rade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok postaram się wrzucić tutaj wyniki tych testów o które prosisz. Wężyki też posprawdzam. Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli, tutaj --> http://s10.ifotos.pl/img/MTMyNTU5X_wwpqqwa.png masz zaznaczone który zawór już przeczyściłem a który chciałbym jeszcze wyczyścić. Czyli do wyczyszczenia tego mniejszego zaznaczonego na czerwono potrzeba odkręcić tylko jedną 10-tkę? Co muszę jeszcze uprzednio odkręcić usunąć żeby mieć łatwiejszy dostęp oprócz osłon od silnika?

 

Czy samo przeczyszczenie tego zaworu zaznaczonego na zdjęciu na czerwono może dać pożądany przeze mnie efekt, skoro nie pomogły uprzednio wykonane przeze mnie zabiegi opisane powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek na dwoch 10 sie trzyma odkrecasz te dwie oslony co pisalem i napewno sie do niego dostaniesz kluczem nasadowym/jakims na przedluzce od strony kabiny bedzesz musial wkladac klucz odkrec te oslony obejrzyj dostep gdzie sa srubki a uwierz ze odkrecisz jak sobie nie poradzisz to napisz zrobie jakis mini foto poradnik :) Po wyczyszczeniu moze byc jakas poprawa. Zaślep jeszcze egr i zobacz co bedzie. I koniecznie wykresy wrzuc. Pomyslimy nad tym ja tez mialem spadki mocy i sie uporałem z tym do dzisaj nie mam zadnych problemow.

 

 

Wrocilem do twojego pierwszego postu i piszesz ze zmieniales przeplywke miales 527 a wymieniles na 468 hmm sprawdz w inpa jaka wersje softu masz wgrana i napisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem 527 a wymieniłem na 468 są to numery Boscha, ale numer BMW w obu przypadkach jest identyczny więc chyba nie potrzeba przeprowadzać adaptacji. EGR zaślepiałem (w ten sposób ze odczepiałem czarno-niebieski wężyk od strony tego zaworu, który na zdjęciu oznaczyłem kolorem zielonym i wkręciłem w niego śrubkę) i też zero rezultatu kolego. Mógłbyś mi jeszcze dokładniej określić co mam dokładnie wyczyścić pod tym wlotem powietrza? W twoim przypadku co było przyczyną tych spadków mocy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiles nowa przepływke?? Tam pod dolotem kolo turbiny jest taki sam elektrozawor jak od egr. Ja w swojej zmienilem przeplywke (padla mi) wyczyscilem zaworki, wymiana wszystkich przewodow podcisnieniowych, czyszczenie korektora ssacego straszny syf byl(przy okazji wymiana podkladek pod wtryskami oraz wezykow przelewowych), usuniecie nieszczelnosci w dolocie. I mi po tych zabiegach auto ozyło:) niekoniecznie to samo moze powodowac u Ciebie te braki mocy. Najpierw wrzuc wykresy pozwoli to wykluczyc niektore opcje. A w jakim zakresie obrotow masz ten brak mocy?? i to jest caly czas ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz miałem używany, niedaleko ode mnie koleś handluje częściami od E46 od niego ją brałem i tez twierdził, że niepotrzebna będzie ingerencja w soft. Założyłem z powrotem moją starą, bo nie było żadnych efektów. Czyszczenia kolektora ssącego się boję, bo to jak dla mnie wydaję się zbyt skomplikowaną i czasochłonną operacją a przy ściąganiu i czyszczeniu zaworu widziałem, że jest tez zawalony :)

 

Postaram się jeszcze wyczyścić te dwie rzeczy:

1) ten zaworek http://s10.ifotos.pl/img/MTMyNTU5X_wwhphee.png

2) elektrozawór o którym piszesz, że jest pod dolotem, tylko jakbyś mi to jeszcze bardziej rozjaśnił, może jakieś zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie Ci małą listę:)

 

1. zaworek turbo http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 element nr1

po sciagnieciu dolotu zobaczysz puszke czarna(zbiornik podcisnienia) przykrecona blachy beda do niej szly dwa wezyki idz po wezykach a dojdziesz do zaworu :)

 

2. sprawdz wersje softu koniecznie

3. wrzuc wykresy z inpy ale wszystkie

A i powiedz w jakim zakresie obrotow masz te braki mocy

Czekam na dane:)

 

A tak do przeplywki to ja tez sprawna uzywana kupilem i lipa byla wiec kupilem sam wklad z pirsburga i smiga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czyli z tego obrazka --> http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/46681/686x484 przeczyścić mam tylko zaworek oznaczony numerem 1 i nic więcej tak?

2) Postaram się sprawdzić tą wersję softu, aczkolwiek w Inpie i diagnostyce też jestem nowicjuszem :)

3) Wrzucę na tyle ile będę umiał.

 

Zakres obrotów musiałbym dokładnie sprawdzić, ale na 4 biegu wygląda to w ten sposób ze zaczyna powoli wchodzić na obroty po czym następuje spory przyrost mocy ekonomizer leci pod 20l za chwile spada pod 10l mija chwila i znowu leci do góry a auto znowu odjeżdża. Dzieję się tak też i dwa razy nawet podczas przyśpieszania na czwartym biegu.

 

Ten spadek mocy występuje raczej zawsze w tym samym przedziale obrotów, ale to jeszcze dokładnie sprawdzę i ci powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagram telefonem zegary podczas przyśpieszania i wrzucę na youtube, zobaczysz jak zachowuję się ekonomizer i w ogolę jak auto przyśpiesza będziesz miał wszystko na dłoni. Co mogę jeszcze dodać to to, że odłączałem też przepływomierz i próbowałem jazdy z odłączonym przepływomierzem - auto zachowywało się w ten sposób jakby odjąć mu kilkadziesiąt koni i zaczepić przyczepkę. Do setki przyśpieszał bardzo długo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=5YFbFoJiEw0

 

Kolego załączam filmik (zaczyna się on od jazdy na 2-gim biegu) na którym widoczny jest mój problem. Bardzo dobrze widać spadek mocy na 4-tym biegu (16 sekunda), na piątce jest tylko chwilę nagrane bo niestety kończyła mi się już prosta, filmik nagrany na szybko.

 

Screeny z Inpy:

1) http://s2.ifotos.pl/img/1png_wwhrhrs.png

2) http://s2.ifotos.pl/img/2png_wwhrhxn.png

3) http://s10.ifotos.pl/img/3png_wwhrhxe.png

4) http://s3.ifotos.pl/img/4png_wwhrhxa.png

5) http://s2.ifotos.pl/img/5png_wwhrhnh.png

 

Silnik zgaszony:

1) http://s2.ifotos.pl/img/6png_wwhrhnn.png

2) http://s5.ifotos.pl/img/7png_wwhrhns.png

 

Silnik odpalony na biegu jałowym:

1) http://s5.ifotos.pl/img/zgaszonyp_wwhrhep.png

2) http://s2.ifotos.pl/img/zgaszony2_wwhrher.png

 

Live data będę mógł wrzucić najwcześniej jutro wieczorem, bo dzisiaj niestety brak czasu.

 

P.S. Zauważyłem, że po przeczyszczeniu tego zaworu oznaczonego na zielono --> http://s10.ifotos.pl/img/MTMyNTU5X_wwpqqwa.png chyba przestały falować obroty na biegu jałowym. Falowały tylko bardzo delikatnie, ale zawsze jednak :)

 

Tyle, że główny problem dalej nie rozwiązany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam ten sam problem... u mnie niestety pojawia się jeszcze czarna chmura za autem w trakcie doładowania najbardziej na 2 i 3... EGR czyszczony prawie do stanu fabrycznego jakieś 2 tygodnie temu, podciśnienia wymienione. A stało mi się to niedawno 2dni temu... i zauważyłem też jakby gdzieś mi rura ocierała taki dźwięk...

Dzisiaj sprawdzałem auto i miałem błąd 101 boost control za małe ciśnienie...

Jutro sprawdzę szczelność całego układu dolotowego czyli węże i intercooler. Następnie wykonam podmiankę przepływomierza.

Nadal niestety martwi mnie czarny dym w dużej ilości przy doładowaniu... Dziwi mnie też to, że czasami nawet na 1,2,3 biegu jakby miał mniej mocy a innym razem jak depnę to jak rakieta... tyle, że w tym momencie jest podwójna chmura najpierw szary pył a potem czarny smok... ;( sprawdzałem turbo i miało bardzo mały luz około 1-2mm max. Musze wymienić też odmę. Może wtryski... Najpierw sprawdzę dolot i przpływke. Jak coś mi się uda napiszę na forum.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie żadnego dymu za autem nie ma, wszystko z autem jest w jak najlepszym porządku, oprócz tych spadków mocy :? U mnie 1,2 bieg jest chyba pełna moc ale tak jakby wkręcał się dopiero od 2000 obrotów (widać na początku załączonego filmu), na 3-ce już minimalnie zaczyna cofać się ekonomizer, a na 4-ce i 5-ce to już w ogóle najbardziej widać ten problem. Na 4-ce ekonomizer podchodzi gdzieś pod 18l i praktycznie od razu cofa się na 10l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napewno mial na mysli zawor od turbo.

 

Powiem tak na moje oko sa jakies niedomagania ze strony turbiny i proponuje ci podmienic przeplywke jedna z ktorychs rzeczy go boli a moze obydwie

 

Mowiles ze zmieniales przeplywke ale zmieniales cala z obudowa czy sam wklad nie patrz na numery ktore sa na obudowe poniewaz w srodku moze siedziec wklad o innym numerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wrzucam wyniki Live Data, przy przyśpieszaniu od o do 150km/h (jeśli wam nie działa player na zippyshare to 'Download' i musicie pobrać na dysk):

- Analogwerte 1 http://www64.zippyshare.com/v/Z4tp0sqD/file.html

- Anlaogwerte 2 http://www64.zippyshare.com/v/fODPwrbl/file.html

 

Przy Analogwerte 2 zawiesza mi się odczyt kilka sekund po ruszeniu, od 7s na filmiku jest juz zwiecha Inpy i tak za każdym razem, próbowałem kilka razy.

 

Przepływkę zmieniałem całą wraz z obudową, numery które podawałem pochodzą z obudowy.

 

Dzisiaj ponownie zrobiłem też odczyt błędów i dalej tylko dwa te same nic więcej: "8 Gluehanlage" i "27 Kuehlmittelheizung".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.