Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E46 N42 1.8 2004 benzyna

Panowie mam problem i muszę do niedzieli naprawić autko. Zamówiłem sobie NCT ( jest to Irlandzki przeglad) a tu autko dziś mi wywaliło pod domem.

 

Już wczoraj autko kiepsko jechalo do 2k rpm i wiecej nie szlo oraz kontrolka EML i tryb awaryjny, dzis po nocy odpalam autko chce podjechać i zgasło ,odpalam ponownie weszlo do 1.5k obrotów i zgasło. Teraz już wogle nie odpala.

Inpa pokazuje błedy:

2862 VVT Power supply

2865 Power supply VVT-emergency

 

Nie mam czasu na zakup nowego steronika i silownika wiec szukam czy to nie jakis przekaznik. Chcialem sprawdzic silownik valvetronica ale nie wiem jakie tam ma byc jakies napiecie po przekreceniu kluczyka.W necie jest na angielskim forum ze ktos mial bezpiecznik w bagażniku 100amperowy ale nie moge nic takiego u siebie znaleść, jedyne co znalazłem to przekaznik za sterownikiem valvetronica nr 4 na obrazku http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/316i-N42/jan2004/browse/engine_electrical_system/relay_motor/

tylko nie kumam za bardzo jak go sprawdzic. Moze ktoś wie coś o przekaznikach ,bezpiecznikach albo jak posprawdzac silownik itp.

Na necie jest duzo ale nie znalazlem żadnego opisu jak i czy da sie coś sprawdzic bez podmiany.

Opublikowano
Sprawdz wtyczke i styki na silowniku valvetrinica

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Dzieki

 

W końcu po kilku h roboty odpaliłem. Wymieniłem wczoraj siłownik i sterownik VVT (używki pożyczone od kolegi sprawne 100%) ale bład dalej powraca :duh:

Napiecie az do przekaznika za sterownikiem dochodzi na wyjsciu od przekaznika z jednego pinu wychodzi 12v a drugi to chyba sygnalowy . Tak samo na wtyczce od tego siłownika jak auto nie odpalalo bylo tam na obu pinach po 0,3v jak odpalilem i sie nagrzal napiecie sie pokazalo i czasem bylo nieco ponad 4v na obu pinach czasem 0 a czasami na jedny 0 na drugim 8v .Wszystkie kostki powiazane z VVT spryskałem preparatem do czyszczenia styków. Postaram sie zamówić ten przekaznik może on coś nie kontaktuje z tego co pisze w necie to jest przekaznik od sterowania zaworu valvetronika.

 

aha jak by ktoś sprawdzał kiedyś instalacje od tego to faktycznie jest bezpiecznik 100amp w bagażniku nad akumulatorem w czarnej puszeczce jeden 250amp ( nie wiem od czego) a drugi 100amp od którego czerwony kabelek z napieciem12v idzie do małej czarnej puszeczki w komorze silnika i dalej ( tam tez przy okazji przeczysciłem styki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.