Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Były już porównania F34 i F30 na forum. A czy ktoś może opisać swoje wrażenia z 4 Gran Coupe porównując z sedanem F30?

 

Jest różnica w prowadzeniu? Jest wyraźnie sztywniejsza? Inaczej działa układ kierowniczy?

 

Chodzi mi o aspekty, których nie wyczyta się ze specyfikacji.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Ja ogladalem. Jezeli chodzi o wyglad to wymiata w stosunku do f30. Natomiast tylne fotele nadaja sie tylko do okazjonalnego przewozu. Linia dachu opadajaca bardzo nisko wiec wsiadanie i/lub wsadzanie tam dzieci do fotelikow to masakra. Z tego powodu odpuscilem. Ale dla kogos, kto zazwyczaj jezdzi w max 2 osoby albo ma nieduze dzieci, ktore same wsiadaja i same sie zapinaja w pasy to dobra opcja.
Opublikowano
Jezdzilem zarowno F30 jak i F36. Ta druga jest szersza, fajniej sie prowadzi i ma swiezy wyglad. Srodek auta dokladnie taki sam, moze kilka listw w drzwiach robi roznice. Co do miejsca w srodku to ja mam podobne odczucia jak kolega, linia dachu w F36 poprowadzona jest nisko, ale bez wiekszych problemow z tylu 185 cm moze usiasc (pod warunkiem, ze nie ma szyberdachu). Robote w tym aucie robi linia GC, drzwi bez ramek, bagaznik otwierajacy sie z szyba. Tez polowalem na F30, ale wygrala F36. Roznica w cenie i podobnym wyposazeniu to okolo 20-25 k pln - F30 ma teraz duzo gotowych pakietow, sight, business, polski, innowacji, m sport edition, advanced parking - F36 tylko business i innowacj, ale ma w opcji LEDy czego nie ma w 3ce. Najlepiej sie przejechac obydwoma, bez tego ciezki wybor.
Opublikowano

Przed tym samym wyborem stałem. I jak dla mnie tylko F36 :)

Dużo ładniejsza sylwetka, szersza, hatchback :)

Reszta to samo, środek, miejsce na nogi z tyłu, pojemność bagażnika.

W Estoril Blue zamiata :)

Opublikowano
Jeździłem F30 i F32, prowadzą się podobnie, F32 (jak i F36) mają bodaj nieco szerszy rozstaw osi z tyłu i to może dawać delikatną różnicę. Kwestia jeszcze jakie mamy kapcie z tyłu w danym egzemplarzu. W F30/32/36 odczuwalną różnicę w prowadzeniu mamy przy kole 225/45 a 255/40 na tylnej osi. Ilość miejsca wewnątrz taka sama w F30 i F36 (w F32 wiadomo ciasno z tyłu) z minusem dla F36 nad głową z tyłu. Dla niektórych plusem może być klapa otwierana razem z szybą (czyli tzw. liftback a nie hatchback :wink: ). U mnie jest to niewygodne z powodu ograniczenia w postaci bramy garażowej i zwykły sedan jest wygodniejszy. Imho różnica sprowadza się do własnego gustu.
Opublikowano

W F30 nie odpowiada mi zawieszenie (nie mam zawieszenia M) - przy każdej przesiadce do E91 z zawieszeniem M jestem zniesmaczony :D

 

Wygląd F36 w połączeniu z umiarkowaną funkcjonalnością (4 drzwi) to dla mnie idealna kombinacja, szczególnie przy dwójce małych smyków :)

 

Czy miał ktoś z was przyjemność sprawdzać zawieszenie adaptacyjne M (dopłata ~3500zł), warto? Myślałem też nad hamulcami sportowymi M (podobna dopłata)...

 

Lift F30 tuż tuż z tego co wyczytałem na bmwblog.com, F36 rok później. Ciekawe na ile LCI będzie poprawione w stosunku do obecnego. Mają być nowe silniki (330i, 430i, 340i, 440i), może warto poczekać.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
W F30 nie odpowiada mi zawieszenie (nie mam zawieszenia M) - przy każdej przesiadce do E91 z zawieszeniem M jestem zniesmaczony :D

 

Wygląd F36 w połączeniu z umiarkowaną funkcjonalnością (4 drzwi) to dla mnie idealna kombinacja, szczególnie przy dwójce małych smyków :)

 

Czy miał ktoś z was przyjemność sprawdzać zawieszenie adaptacyjne M (dopłata ~3500zł), warto? Myślałem też nad hamulcami sportowymi M (podobna dopłata)...

 

Lift F30 tuż tuż z tego co wyczytałem na bmwblog.com, F36 rok później. Ciekawe na ile LCI będzie poprawione w stosunku do obecnego. Mają być nowe silniki (330i, 430i, 340i, 440i), może warto poczekać.

 

Ciekawe masz informacje z tym lifitngiem F36 skoro chyba w marcu 2014 była premiera...ja zdecydowałem się na te auto właśnie ze względu na jego świeżość (czyt, nowy model) :?:

 

Dobrałem zawias adaptacyjny (tylko dlatego, że xDrive nie ma M), a hamulce M must bo auto ma dobrze hamować i hamulec pięknie wyglądać w kole 19" :lol:

Opublikowano
Zawieszenie adaptacyjne sprawdzałem w F30, w ustawieniu komfort jest podobnie jak na standardowym zawieszeniu (czyt. się buja na zakrętach :wink: ) a na sporcie jest delikatnie mniej twardo niż na pasywnym zawieszeniu M. Ja mam stały zawias M w F30 i dla mnie jest ok, czyli wystarczająco żeby pojechać dynamiczniej a na dziurach plomby nie lecą. Hamulce M są w dobrej cenie i ładniej wyglądają od standardowych a czy lepiej hamują? W zwykłym użytkowaniu zapewne nie będzie różnicy.
Opublikowano
Zawieszenie adaptacyjne sprawdzałem w F30, w ustawieniu komfort jest podobnie jak na standardowym zawieszeniu (czyt. się buja na zakrętach :wink: ) a na sporcie jest delikatnie mniej twardo niż na pasywnym zawieszeniu M. Ja mam stały zawias M w F30 i dla mnie jest ok, czyli wystarczająco żeby pojechać dynamiczniej a na dziurach plomby nie lecą. Hamulce M są w dobrej cenie i ładniej wyglądają od standardowych a czy lepiej hamują? W zwykłym użytkowaniu zapewne nie będzie różnicy.

 

Co do adaptacyjnego Rollmay ma rację. W przypadku hamulców wypowiem się dopiero w czerwcu, ale większe tarcze i zaciski muszą robić robotę. Sam miałem hamulce standardowe w swojej A4 i wymieniłem na te z modelu S4 (większe tarcze, zaciski i inne klocki) i mało zębów nie wybiłem o deskę po zmianie i kilku pierwszych hamowaniach :lol:

Opublikowano (edytowane)
F36 lifting będzie na jesień 2017r, w tym tygodniu dołączył do oferty nowy diesel B47 190km.Ale cena 420d tez wzrosła do 179900zł w podstawie mimo ze euro spadło o 30groszy w porównaniu do ostatniej aktualizacji cennika,ciekawe.Pojawił się równiez pakiet Bussines i edition Exclusive.JA sprzedałem F30 ze względu na bagaznik ,to był moj ostatni sedan w życiu. Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
F36 lifting będzie na jesień 2017r, w tym tygodniu pdołączył do oferty nowy diesel B47 190km.Ale cena 420d tez wzrosła do 179900zł w podstawie mimo ze euro spadło o 30groszy w porónaniu do ostatniej aktualizacji cennika,ciekawe.Pojawił się rózniez pakiet Bussines i edition Exclusive.JA sprzedałem F30 ze względu na bagaznik ,to był moj ostatni sedan w życiu.

 

Ciekawe z tym liftingiem...diesel 190KM dołączył do oferty już w lutym jak nie wcześniej (oczywiście auto do produkcji kwietniowej), a i wtedy też ceny wzrosły na wszystkie GC o 600pln. Podobnie z pakietem Business i edition Exclusive, pamiętam bo to był czas gdy pozyskiwałem oferty :)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
F36 lifting będzie na jesień 2017r, w tym tygodniu pdołączył do oferty nowy diesel B47 190km.Ale cena 420d tez wzrosła do 179900zł w podstawie mimo ze euro spadło o 30groszy w porónaniu do ostatniej aktualizacji cennika,ciekawe.Pojawił się rózniez pakiet Bussines i edition Exclusive.JA sprzedałem F30 ze względu na bagaznik ,to był moj ostatni sedan w życiu.

 

Z uwagi na zmianę kursu to cena netto za 428i w Niemczech jest niższa o jakieś 8 tys złotych w stosunku do cen polskich. Euro kupujemy za 4 zł.

Opublikowano
F36 lifting będzie na jesień 2017r, w tym tygodniu pdołączył do oferty nowy diesel B47 190km.Ale cena 420d tez wzrosła do 179900zł w podstawie mimo ze euro spadło o 30groszy w porónaniu do ostatniej aktualizacji cennika,ciekawe.Pojawił się rózniez pakiet Bussines i edition Exclusive.JA sprzedałem F30 ze względu na bagaznik ,to był moj ostatni sedan w życiu.

 

Ciekawe z tym liftingiem...diesel 190KM dołączył do oferty już w lutym jak nie wcześniej (oczywiście auto do produkcji kwietniowej), a i wtedy też ceny wzrosły na wszystkie GC o 600pln. Podobnie z pakietem Business i edition Exclusive, pamiętam bo to był czas gdy pozyskiwałem oferty :)

 

21 dni temu zamawiałem F36 i w ofercie był tylko diesel N47 184km, nie było B47 w dodatku nikt dokladnie nie znal daty wprowadzenia B47.B47 bylo dostepne w F32,x4 ,F10,F25,ale w F30 F34 i F36 nie było i nie kłóć sie proszę bo dzwonilem nawet do centrali kiedy będzie B47 i powiedziano mi ze nie wcześniej niz za 2-3 msc ,a jak widać pojawil sie po nie całym miesiącu.Pakietu Bussines równiez nie było ,bo w pierwszej konfiguracji brałem osobno czujniki parkowania przód tył i pakiet oświetlenia.

Długo sie zastanawiałem diesel czy benzyna ale licząc że przy przebiegu ok.20 tys km rocznie ten diesel sie zwróci po ok. 6 latach(różnica 17 tyś zł pomiedzy 2.0i a 2.0d w modelu F36) zdecydowałem sie na benzyne,lepsze osiągi,wyższa kultura pracy,większa podatnośc do tuningu (ze 184km robimy 275km) różnica w spalaniu 2l na 100km nie niekorzyść benzyny.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

...nie kloce sie, ale jedynie nie zgadzam sie z Toba - pokazac mam oferte z lutego gdzie jest juz pakiet business? Konfigurowalem w Bawarii. Nie bylo natomiast tego pakietu na www, a sprzedajacy juz wiedzial, ze produkcja kwietniowa bedzie go miala, podobnie z silnikiem 190KM i wyzsza cena o te 600 pln. Nawet jak mi pokazywal konfiguracje to byla juz na zdjeciach pogladowych podwojna koncowka wydechu przy 420d xDrive Gran Coupe. Chyba wiem co widze przed soba....ehhhh :roll:

 

https://www.press.bmwgroup.com/global/pressDetail.html?title=bmw-model-upgrade-measures-in-the-spring-of-2015&outputChannelId=6&id=T0200192EN&left_menu_item=node__5236

 

Swoja droga to nic nie wnosi w ten temat i zalozyciela przepraszam za OT :lol:

Opublikowano

Ja pierwszą konfiguracje w BMW na f36 robiłem pod koniec lutego i nie było wiadomo kiedy będzie diesel 190km i nie było pakietu bussines bo w pierwszej konfiguracji dopłacałem za czujniki parkowania przednie i pakiet oświetlenia ,natomiast 2 tygodnie temu się odezwali ze jest nowy diesel i pakiet bussines i bedzie troszke taniej jak wezme ten pakiet,chyba wiem co do mnie mówili pod koniec lutego,ehhhh :duh:

Natomiast w F30 jest pakiet tzw Polski który zawiera ksenony a w F36 są w standardzie i pakiet bussines jest bardzo opłacalny do serii 4 Gran coupe

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Na przyszłość doradzam zmiane dealeara - jak robiłem wycenę u 3 to każdy miał w ofercie PB i silnik. Auto zamówiłem 1-go kwietnia (podpisane umowy, zaliczka) i także zawiera pakiet business.

 

http://www.iv.pl/images/21074897564256579667.jpg

Opublikowano

Dziękuje ale nie u każdego dealera dostane tak duży rabat( to 5 auto które u nich kupuję) nie mówiąc o komplecie dywaników gumowych i lodówce przenośnej BMW gratis.

BTW bardzo ładna konfiguracja,gratulacje.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Odbiór do 15 Czerwca tyle wiem napewno ,jest szansa że będzie z pierwszym tygodniem czerwca ale nie obiecują.

420i 184km/270nm

AlpinWeiss

automat

M-Pakiet zewnątrz i wewnątrz zostawiłem Alcantare(listwy jak u Ciebie szlifowane aluminium i czarna akcentowa)

Reszta jak u Ciebie oprócz:

Diodowych reflektorów,szyberdachu,bez Harmana ale z system HiFI,bez ostrzeżenia o zmiane pasa,bez kamer souround viev a z samą kamerą tylną,bez ostrzeżenia o prędkościach(podobno w PL to słabo działa ale to dopytaj kolegów na forum)

Na standardowych 18-tkach:

za to dołożyłem:

Sportowe zawieszenie adaptacyjne M ( czasami lubie pośmigac po zakrętach a standard M jest za twardy natomiast w F30 miałem zwykłe i troszkę bujało,jechałem X4 z tym zawieszeniam i naprawde robi robote)

Sportowe hamulce brembo M (ze względu że będe celował z modyfikacjami w 290km i 470nm pewnie lepsze hamulce się przydadzą,poza tym wygląd zacisków powala :)

Regulator prędkości z funkcją hamowania( do pracy jeżdze obwodnicą więc się przydaje)

Ogrzewanie kierownicy(miałem w F30 super sprawa a kosztuje "grosze" przy cenia auta ok.180tyś.zł w zimie po nartach ulga dla rąk ,ogólnie już przy 5 stopniach włączałem,pozatym zboczenie z motocykla i podgrzewanych tam manetek :) )

Dostęp komfortowy(jeżdze głównie po miescie, często wsiadam i wysiadam,brakowało mi tego w F30)

Szału nie ma ale za 5 lat przy sprzedązy będe miał z 70-80 tys km przebiegu (caly sezon jeżdze na motocyklu) więc tez patrzyłem zeby to komus sprzedać i żeby nie było marudzenia że golizna.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
to bardzo podobne mamy konfiguracje :) u mnie szyber i kamery surround wypadły. W zamian wpadł Headup i adapatacyjne zawieszenie m - siła forum :) heble M obowiązkowo ;)
Opublikowano

Kurcze z tym Hude-em to niechce zaczynać nowego tematu ale pogadaj z dobrym optometrystą na temat skupiania wzroku raz w jednym punkcie raz w drugim przez dłuzszy okres czasu.Mi mój okulista strzelił niezły wykład na ten temat,później to potwierdził optometrysta u którego zamawiałem szkła(mam astygmatyzm) i tez mi odradził.

Co do felg 19 wygladają pięknie ale w koleinach nie ma jazdy,a w Krakowie przynajmniej nie mamy dróg na 19-tki.

Dorzuć dostęp komfortowy ,nawet kosztem speed limit info,naprawde fajna sprawa.Jaki wziąłeś silnik?Miałem na kilka godzin Gran Coupe 2.0d 184km,pozniej wzialem na próbe na jazde F30 320i bo taką mieli na stanie i powiem Ci ze odniechciało mi się diesla,F30 spaliło mi średnio 9,3l a 420d 7.9l,różnica 17900zł w cenniku lekka przesada,chyba nikt mądry nie kupi diesla przy takie różnicy,no chyba ze robi 40 tyś.km na rok ,nie wiem czemu tak jest i nie rozumiem zupełnie tej polityki cenowej BMW bo np w X4 silnik n20 2.0i 190300zł a 2.0d 189000 czyli jest tańszy od benzyny,a w F30 320i jest tańsze o 10tyś.zł od diesla 2.0 :roll: Skąd w F36 różnica prawie 18 tyś.zł między tymi silnikami ?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Co do HUDa, chciałem mieć coś w tym aucie tylko dla siebie :D Jeździłem w testach X6 i nie sprawiało mi to problemów. Silnik wybrałem 428i xDrive, a koła 19" przy adaptacyjnym M fajnie się sprawują. Co do silnika opcje były tylko dwie 420d lub 428i, spalenie większe pewnie około 3 litrów/100km co przy moich przebieg ca 35kkm może być słabe, ale ile fun`u :D Zgodzę się z Tobą, że w Krk na 19" jest ciężko (fatalne drogi :duh: ), dlatego nie lubię tam jeździć :lol: dostęp komfortowy oczywiście wziąłem, widziałem jak działa i nie mogłem tego odpuścić. Siedzenia te same co Ty, nie lubię skóry i bez elektryki bo nie mam takiej potrzeby.

 

Do białego nie mogłem się oprzeć by dobrać jeszcze końcówki wydechu (nakładki na obecne) czarny chrom, czarne nerki m performance i naklejki na progi m performance. Jestem ciekawy jak to wyjdzie w całości...

Opublikowano
No pięknie ,czekam na fotki,może pierwszy odbierzesz ,silnik 28i mega sprawa,dobrże ze nie wziąleś diesla :cool2: ile Cię liczyli za naklejki performance na progi?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.