Skocz do zawartości

E91 330xd MonacoBlau


bigbizkit

Rekomendowane odpowiedzi

To jeden z moich pierwszych postów na forum, dlatego witam wszystkich.

Po kilku miesiącach poszukiwań w końcu znalazłem swoje wymarzone BMW. Szukałem auta w wersji touring, z 3 litrowym dieselem, najlepiej 4x4 i koniecznie z automatyczną skrzynią biegów. I tak oto stałem się posiadaczem tego egzemplarza, który był sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela w 2013 roku przy przebiegu ok. 207 tys.km. Auto serwisowane w ASO w DE (aż do sprzedaży do PL) i wpisy w książce pokrywają się dokładnie z historią sprawdzoną w ASO. Mogę więc stwierdzić, że 230 tys. km aktualnego przebiegu jest prawdopodobnie "nie kręcone". Zresztą w trakcie sprawdzania auta w ASO, pracownik stwierdził, że cyt."tak uczciwego auta nigdy nie mieli do sprawdzenia". Auto bezwypadkowe, lakier oryginalny na wszystkich częściach karoserii, szybki również, wewnątrz też żadnych oznak "przygód". Ogólnie autko zadbane. Produkcja czerwiec 2007roku. Piękny wg mnie kolor Monaco Blue. Oto "wyciąg" z nr VIN:

Type code: VT91

Model: 330XD OL (EUR)

E-F-R series: E91

Series: 3

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M57/T2

Displacement: 3.00

Power: 170 (231 hp)

Drive: ALLR

Transmission: AUT

Paint code: A35 - MONACOBLAU METALLIC

Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date: 2007-06-19

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2HB BMW light alloy wheel, spider spoke 160

S4AD Interior trim strips, brushed aluminium

S4AE Armrest front, retractable

S6AA BMW TeleServices

S6FL USB/audio interface

P7R7 Innovation package

P7RS Package Comfort

S8SP Control unit COP

S203 4-wheel drive

S205 Automatic transmission

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S302 Alarm system

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

S322 Comfort access

S386 Roof railing

S402 Panorama glass roof

S428 Warning triangle and first aid kit

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S481 Sports seat

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

S761 Individual sunshade glazing

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

 

Oraz kilka fotek:

http://s18.postimg.org/nsg4x1dud/2015_04_10_17_20_29_Pro_Shot.jpg http://s18.postimg.org/4omtgp105/WP_20150410_17_17_31_Pro.jpg http://s18.postimg.org/dyyxk8bpx/WP_20150410_17_17_48_Pro.jpg http://s18.postimg.org/6k9lrupud/WP_20150410_17_17_58_Pro.jpg http://s18.postimg.org/xw4ut6ul1/WP_20150410_17_18_23_Pro.jpg http://s18.postimg.org/l0wv6ffbp/WP_20150410_17_21_57_Pro.jpg http://s18.postimg.org/7p3nx8cb9/WP_20150410_17_22_28_Pro.jpg

 

Niestety dzień po zakupie zdechł mi akumulator (był fabryczny), i po tygodniu bez zasilania, po włożeniu nowego okazało się, że rozjechał mi się CAS czy inne DDE(?). W każdym razie dzięki pomocy człowieka, którego imienia nie pamiętam, a który jest użytkownikiem tego forum (nick'a też nie znam) i ma dostęp do INPY itp., autko odpaliło i jak narazie jeździ. Także wielki dzięki za pomoc! :)

Podczas rejestrowania zmiany aku wyskoczyło kilka błędów (o których wspomniano mi również w ASO), które mam nadzieję uda mi się niedługo wyprowadzić, gdyż jestem już umówiony do polecanego tu na forum warsztatu w Legionowie (terminy to masakra :D ).

Błędy te to:

- Dwie świece żarowe do wymiany (1 i 5 cylinder) (4212, 4252)

- Zużycie oleju w VTG i coś jeszcze w VTG (54C6 i 55C3)

- prawdopodobnie czujnik kąta skrętu się rozkalibrował po wymianie aku, ponieważ przestało działać "skręcanie" świateł

- Uszkodzony tylny czujnik wysokości auta - xenon nie przeprowadza testu góra-dól po zapalaniu i ogólnie dosyć nisko świeci,

- W ASO wspomnieli też coś o błędzie przepływomierza EGR,

 

Co do planów na przyszłość to raczej nie będę modował auta zgodnie z tendencją na forum, czyli "w opór" :) Moje mody będą raczej kosmetyczne i są raczej na zasadzie "nic na siłę":

- napewno oddam auto w najbliższym czasie do regeneracji lakieru, reflektorów, i czyszczenia wnętrza,

- bardzo prawdopodobna jest wymiana przedniej szyby ze względu na ilość drobnych uszkodzeń,

- chciałbym wrzucić w przyszłości felgi 18" wzór 162 albo 193 ( i tutaj pytanie czy do włożenia 18" konieczne jest obniżenie auta, czego wolałbym uniknąć?),

- zmiana kierownicy na M-pakiet, najlepiej z łopatkami,

- być może zewnętrzny M-pakiet, czyli zderzaki przód i tył (o ile tylny zderzak mi się bardzo podoba, to już przedni niekoniecznie, ale jak już to wymieniłbym oba),

- kiedyś pewnie zmiana navi z CCC na CIC (chociaż widziałem już upgrade do NBT dla serii e9x)

- marzy mi się środek w kolorze Terra Brown. Uważam, że w połączeniu z MonacoBlau wyglądałby pięknie. Ze względów finansowych ten mod raczej ma najmniejsze szanse na sfinalizowanie.

 

I to by było chyba na tyle. Mam nadzieje, że autko będzie mi służyło i spełnię w końcu swoje marzenie o wyprawie autem przez Alpy na Lazurowe Wybrzeże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Auto bardzo ładne, zresztą jak każde e90 :wink: no bo coż bym Ci mógl napisac innego jako były posiadacz e91 i aktualny posiadacz e90.

Bedziesz bardzo zadowolony z tego 3 litrowego dizla. Jest nie wiarygodnie wytrzymały , bezawaryjny i ma potencjal do tuningu.

Osobiscie pierwsze co to polecam Ci chip tuning, ale pod kątem zmniejszenia spalania. Ja miałem manuala , ale po takim tricku auto palilo po mieście 6,5- 7,5 litra, a nawet podczas jazdy emeryta na lekach uspakajających 5,5 po mieście.

Niech Ci zrobią np rozsądne 270-280 koni ,ale ustawią ,aby się zbierała dołem.

 

Co do wycieczki to mam ten sam pomysł... Ale najchętniej bym zwyczajnie nie wrócił...

 

 

Ps zdjecia dodawaj naplepiej przez Imagur.com Będa odrazu wielkie na stronie (łatwiej sie ogląda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chip'a, to zacznę się nad nim zastanawiać jak auto będzie pewne pod kątem mechanicznym na 110% ;) I tak 231km to dla mnie na razie "świat i ludzie" :D Jak mi zacznie brakować mocy to coś trzeba będzie z tym fantem zrobić. Co do wyprawy to też bym chętnie został, ale z drugiej strony przejazd z powrotem równie pięknymi drogami też jest kuszącą opcją
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o chipowanie bo Ci mocy brakuje. Tylko po to ,żeby Ci auto mniej paliło przy normalnej jeżdzie. A moc od święta sie też przyda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- prawdopodobnie czujnik kąta skrętu się rozkalibrował po wymianie aku, ponieważ przestało działać "skręcanie" świateł

 

Człowiek uczy się całe życie. Po wymianie aku zacząłem włączać światła "w prawo", a nie zostawiałem pokrętło "w lewo" na AUTO. I dzisiaj dzięki temu odkryłem, że jednak skręcanie świateł działa :duh: :cool2:

Co nie zmienia faktu, że w ASO przy sprawdzaniu przed zakupem powiedzieli, że coś jest na rzeczy z czujnikiem skrętu. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No więc jestem po dwóch wizytach w Legionowie.

I wizyta:

- nowe termostaty

- nowy przepływomierz

- wymieniono 6 świec i sterownik

- wymiana oleju w VTG

 

II wizyta:

- wymiana oleju w silniku

- wymiana oleju w skrzyni biegów

- wymiana kompletu filtrów

 

Na pierwszej wizycie padło podejrzenie, że turbo może powoli zacząć domagać się wymiany, ale po drugim spotkaniu i weryfikacji wcześniejszych podejrzeń, na razie temat odkładamy (uffff :modlitwa: :D ).

Niestety w między czasie rozpierniczyłem sobie szyber, a dokładnie przesłony. Podczas otwierania, tylna przesłona się zacięła a przednia dalej pchała się do tyłu i w ten sposób coś strzeliło, chrupnęło i tylna przesłona wypadła z prowadnic, a przednią dla świętego spokoju wyciągnąłem. Byłem już u speców na Gersona w W-wie, ale jak usłyszałem wstępny koszt doprowadzenia tego do stanu fabrycznego, to na razie umówiłem się tylko na wymianę uszczelek ;) .

 

Żeby nie było, że żadnych modów nie ma, to na urodziny dostałem taki oto dodatek do wnętrza:

http://i.imgur.com/WIj4GmW.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
75 zeta jest za cały zestaw (zapach+"urządzenie"). Zapachy można później dokupić w cenie 35-40zł za 3 sztuki. Jedna wg mnie starcza na jakieś 3-4 tygodnie, ale ja dużych wymagań nie mam ;) A czy ładnie pachnie? To kwestia gustu, ale Sparkling Raindrops, który jest w zestawie jest całkiem spoko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zafundowałem sobie dzisiaj polerkę reflektorów przednich.

Porównanie:

PRZED

http://i.imgur.com/SnNJLPL.jpg http://i.imgur.com/5z8bO2m.jpg http://i.imgur.com/cbhciqN.jpg http://i.imgur.com/bnpzwGk.jpg

 

PO:

http://i.imgur.com/Dhmylf5.jpg http://i.imgur.com/O6angey.jpg http://i.imgur.com/ryplCUu.jpg http://i.imgur.com/QVEeQV2.jpg

 

 

Szkła przez zabiegiem nie wyglądały za dobrze. Pełno mikrouszkodzeń. Pewnie miało to trochę negatywny wpływ na oświetlanie drogi. Teraz wyglądają prawie jak nówki sztuki. Prawie, bo uszkodzenia były na tyle głębokie, że nie udało się wszystkiego usunąć. Po spolerowaniu została położona powłoka kwarcowa. Mam też już kupione nowe żarniki xenon, ale muszę jakoś rozgryźć temat ich wymiany bez ściągania kół :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieg konieczny co 100 tys km aby byly ladne i dobrze swiecily :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Drogi pamiętniczku...

Sezon zacząłem od pomalowania przedniego zderzaka i maski. Zderzak miałem zarysowany lekko na rogu, ale dodatkowo w dniu kiedy umawiałem się do lakiernika, ktoś mi jeszcze na parkingu przytarł. Maska miała pełno ubytków. Część próbowałem sam "zamalować", ale jak widać na zdjęciach średnio mi to wyszło :D Przy okazji wymieniłem też halogeny na nowe ( jakiś noname z alle). Stare, oryginalne były mocno wypiaskowane.

 

Przed malowaniem:

WP_20160403_13_55_56_Pro.jpg WP_20160403_13_56_04_Pro.jpg WP_20160403_13_56_33_Pro.jpg

 

Po malowaniu:

WP_20160416_13_19_45_Pro.jpg WP_20160416_13_19_54_Pro.jpg

 

Halogeny:

WP_20160416_13_19_59_Pro.jpg

 

I przy okazji wrzuciłem skromne ramki do tablic:

WP_20160416_12_38_20_Pro.jpg

 

W planach na ten rok mam też korektę lakieru. I tu mam pytanie: ile i czy w ogóle trzeba czekać po malowaniu, żeby poddać lakier korekcie?

 

W połowie maja jestem też umówiony do Mautoczęści na serwis (oleje, filtry itp.). Chcę też wymienić wszystkie amortyzatory i sprężyny. Podejrzewam, że obecne pamiętają jeszcze niemiecką fabrykę. Zdecydowałem się na komplet Bilstein B6 + eibach prokit. Zależy mi na usztywnieniu auta (ale bez przesady) i delikatnym obniżeniu. Wiem że eibachy obniżają o 30/25mm i trochę się tego obawiam przy xdrive. Z drugiej strony czytając wpisy na tym forum, większość użytkowników tego zestawu pisze, że auto tylko delikatnie się obniżyło. Podejrzewam też, że obecnie auto i tak jest niżej niż fabryka, ze względu na zużycie (?) sprężyn. Ma ktoś może na forum taką kombinację (e91, xdrive, B6, prokit) i może podzielić się wrażeniami z jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po malowaniu od razu lepiej. Te próby maskowania odprysków rzeczywiście nie były idealne :wink: Na jednym ze zdjęć nad halogenem zauważyłem jednak delikatny efekt "pomarańczowej skórki" (czy mi się wydaje?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt normalny, jak najbardziej (nowe samochody też tak mają), ale akurat przy halogenie bardziej daje się zauważyć. Przy korekcie lakieru można to ewentualnie zniwelować, a jak Ci nie przeszkadza to też ok. To tylko moja uwaga, nie trzeba jej traktować dosłownie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladanie stanu lakieru z 2 cm to troche zabawa jak ma sie woz klasyk za 100 kafli i jezdzi sie nim w niedziele jak swieci slonce, przy wozie uzywany na co dzien to troche przesada :) Osobiscie robota dobrze zrobiona.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy mierzy swoją miarą. Dla jednych wóz za 20 tys. to całe życie, a dla innych samochód za 100 tys. zł. Każdy ma jednak swoją wartość (niemierzalną) dla jego posiadacza, jeżeli ten jest pasjonatem oczywiście. Nie widzę związku. Jeżeli jednak samochód traktujemy wyłącznie użytkowo, to rzeczywiście takie porównanie nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie faktycznie teraz patrzac z tej perspektywy to masz racje :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.