Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

od niedawna jestem posiadaczem 318 tds touring z 96r. i mam dziwne odczucia pracy silnika na zimno. Silnik dosc mocno klekocze jak MB z lat 85-95 a po nagrzaniu sie pracuje dość ladnie (no może nie jak 2,5 tds ale tylko szwargoli jak lekko dobita benzyna). Czy to jest normalne w tych silnikach (4 cylindry) czy może coś juz zaczyna sie kończyć (wtryski itp.) silnik na 215 tys przebiegu i spala średnio około 6,5 l ropy. brakuje mi dolych osłon wygłuszających - czy to może miec tki aż wpływ na głośną pracę :?:

 

Jeżeli ktoś coś na ten temat wie to prosze o pomoc :?:

e46 318d M47N
Opublikowano
jakoś az tak bardzo sie nie przejmuje tylko bardzo ciekawi mnie fakt dlaczego jest az taka różnica niż 2,5 tds. czy ma na to wpływ stanu silnika, pompy wtrysków itp. czy nikt nie spotkał sie z tym w praktyce??
e46 318d M47N
Opublikowano
brakuje mi dolych osłon wygłuszających - czy to może miec tki aż wpływ na głośną pracę :?:

 

Oczywiście :!:

Czasem można się zdziwić jak jeden (zdawałoby się zbębny) plasticzek psuje wyciszenie samochodu.

 

bardzo ciekawi mnie fakt dlaczego jest az taka różnica niż 2,5 tds. czy ma na to wpływ stanu silnika, pompy wtrysków itp. czy nikt nie spotkał sie z tym w praktyce??

 

Cztery cylindry, to nie sześć.

 

Szóstka (zwłaszcza rzędowa) ma wiele lepsze wyważenie układu korbowego i równomierność pracy ze względu na większą częstotliwość suwów pracy (jeden obrót wału korbowego, to jak wiadomo 360 stopni -> w 4-cylindrowym motorku jeden cykl pracy następuje co 90 stopni, w 6-cylindrowym - co 60 stopni).

 

W dieslach różnica w kulturze pracy jest bardziej odczuwalna niż w benzynowych.

 

W starszych rechotach można byłoby zrobić korektę ustawień mechanicznej pompy wtryskowej. Są tacy magicy, którzy potrafią tak dostroić pompę, że zasilany nią (do tej pory głośny, mułowaty i kopcący) wiekowy dieselek zaczyna nagle pracować dość miękko, równo, bezdymnie, mało pali i jest (relatywnie) żwawy.

 

Ale przy elektronicznie sterowanej pompie nic nie pogrzebiesz.

 

Jeżeli twój 318tds chodzi równo, nie brakuje mu pary w żaglach, zapala chętnie zimny lub ciepły, nie kopci (co najwyżej lekko zadymi okazjonalnie na czarno przy mocnym depnięciu), a smrodek spalin na biegu jałowym jest podobny do zapaszku zapalonej świeczki, to nie ma co szukać defektów w silniku, tylko tych brakujących plastików.

 

Jeżeli zimny tuż po odpaleniu nie chodzi równomiernie, a dopiero po chwili łapie równy rytm, to świece żarowe wymówiły służbę :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam,

.. może to kwestia oleju, bądź filtrów. Ja zawsze po wymianie tych elementów, jestem bardzo zadowolony z klekotu autka, a poza tym do klekotu już przywykłem.

 

PS. Niestety ciągle zazdoszcze posiadaczom benzynki tego pięknego pomruku silnika, to jest dopiero muzyka :cool2:.

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

oki spróbuje najpierw poszukac tych plastyczków do wyciszenia i wtedy zobaczymy. Ciężko sie przyzwyczaić do klekotu po jezdzie benzyną :D ale niestety koszty ekonomiczne biorą górę.

 

tak przy okazji czy ktoś kiedyś montował te podrobione wytłoczki z allegro i czy cieżko dorobić do nich maty wygłuszające :?: :?:

http://www.allegro.pl/item105595178_oslona_silnika_bmw_e_36_nowka_.html

i czy e 36 ma dodatkową osłonę skrzyni biegów bo jakoś nieczytelne są dla mnie diagramy z RealOEM i ETK

e46 318d M47N
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam

 

od niedawna jestem posiadaczem 318 tds touring z 96r. i mam dziwne odczucia pracy silnika na zimno. Silnik dosc mocno klekocze jak MB z lat 85-95

 

Jak w MB? Zapraszam w odwiedziny posluchac Mercedesa W124 300D 85'... Chyba spotkales sie z jakimis zlomami a nie Mercedesami :)

 

Chyba ze nowe dieselki 3.0 bmw ale w tych latach... Mercedes gora i kropka :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano
:D ja tam innych marek nie uznaje ONLY BMW :!: :wink: a co do klekotania to kiedys na swiatlach zatrzymal sie nowy pasat, mysle ze to byl rocznik 03-04 i jego dieselek klekotal bardziej niz moja becia na zimnym silniku po dlugim postoju:D
Opublikowano
Dodam jeszcze ze jestem bardzo zadowolony z silnika przy mojej beci wspaniala 6 :D choc ostatnio sie dowiedzialem ze ma przejechane 380tys :duh: :lol: "ale na cieplym silniku moge postawic szklane wody i szlanka nawet nie drgnie ani nic sie z niej nie wyleje":D
Opublikowano
tak przy okazji czy ktoś kiedyś montował te podrobione wytłoczki z allegro i czy cieżko dorobić do nich maty wygłuszające :?: :?:

http://www.allegro.pl/item105595178_oslona_silnika_bmw_e_36_nowka_.html

i czy e 36 ma dodatkową osłonę skrzyni biegów bo jakoś nieczytelne są dla mnie diagramy z RealOEM i ETK

 

dla chcacego nic trudngo :D na allegro spokojnie kupisz mate wygluszajaca a co do oslony skrzyni biegow to znajduje sie takowa:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.