Skocz do zawartości

E39 3.0D zmiana skrzyni z automatu na manuala


Mimekv8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie zaczynam wymianę skrzyni biegów z automatu na manualną, i mam kilka pytań w związku z tym, przekopałem już masę tematów ale nie ma nic sensownego. Wiem że potrzrzebuję skrzynię z lewarkiem łapami, koło zamachowe ze sprzęgłem kompletnym, wał i dyfer z półosiami, pedał sprzęgła, ale mam kilka nurtujących mnie pytań bo chciałbym się do tego zabrać zaraz po świętach,

1. Wiele osób ogłasza sprzedam skrzynię pasuje do 530d oraz 525tds, czy faktycznie tak jest że to ta sama skrzynia?

2. Czy wał i dyfer faktycznie jest do wymiany bo niektórzy piszą że nie trzeba ale wolę się upewnić?

3. Jeśli dyfer jest do wymiany to jakie ma mieć przełożenie bo goście piszą że 2.81 a wg niektórych danych z forum wynika że 2.81 jest właśnie w automacie.

Oczywiście dodam całą fotorelację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dyfer w automacie jest taki sam jak w manualu, tyle że ma inne przełożenie, zostać może, tylko będziesz miał niższą v-max.

Wał w automacie jest krótszy jak w manualu, tutaj musisz wymienić.

O ile pamiętam, to skrzynia z tds nie pasuje, szukaj z 530d lub z 525d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przełożęnie dyfra jest inne, to dyfer nie jest taki sam. Choć miejsca montażowe są zgodne. W manualu dyfer ma mieć 2.35.

Do wymiany są również półosie z d=38mm, bo sa bardziej obciązone na niższych obrotach, wiec wraz z wymianą skrzyni masz do wymiany wał, dyfer, półośki.

Skrzynia pasuje rowniez z 525d M57, jest taka sama i z takiej jednostki polecam szukać (jest szansa że trafi się skrzynia mało wytyrana - mniejszy moment silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mówiąc to samo odnośnie dyfra, miałem na myśli punkty mocowania. :wink:

Pół ośki mogą zostać, jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś ukręcił w m57 przy seryjnej mocy, a popatrzcie ile autek w automacie lata podrobionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e46 bedzie mocowanie inne, trzeba szukac z e39, najlepiej jednak z 525d/530d, bo jednak moment obr. w tych silnikach skutecznie rozpieprza wszystko w ukł. napędowym

 

Aha i należy pamiętać, że ECU ma inną mapę w automacie od manuala

Edytowane przez ar_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bo jednak moment obr. w tych silnikach skutecznie rozpieprza wszystko w ukł. napędowym

 

Sorry za OT, ale tak pięknie to ująłeś że aż mi humor poprawiłeś :mrgreen:

Co jak co, ale poczułem się dumny z mojego M57 :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm, zeby jeszcze to jezdzilo jak np. 535d.. ;)

 

Uwierz mi że od 5 lat śmigam i jeszcze na osiągi nie narzekałem, więc chyba jest dobrze :mrgreen:

 

pytanie na koniec czy po mechanicznej stronie trzeba jakieś kodowania robić żeby odpaliło?

Trzeba, musisz sterownik silnika uświadomić że ma skrzynie manualną.

Da się to oszukać, ale po pierwsze, ASC/DSC nie będzie działało, tempomat także, silnik nie zakręci wyżej jak 3-3.5tyś obrotów.

Ogólnie masa problemów, a tak jak przekodujesz na manual, to masz spokój, dokładasz czujnik wstecznego do skrzyni, czujnik pedału sprzęgła i auto lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Czy kojarzy ktoś jak jest zamontowany ten stelaż aluminiowy do wybieraka dokładnie chodzi mi o tylną część z przodu idzie do skrzyni na dwie blaszki zasuwki a z tyłu jest zakończony bolcem i do niego chyba jest guma tylko czy idzie tam również jakaś zapinka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

mam pytanie odnośnie automatycznej skrzyni w 530d 2000r

mianowicie na piątym biegu czuć jak by bieg wyskakiwał i czuć szarpnięcia dość ostre.

silnk podkręcony do jakichś 220km :mad2: olej i filtr wymieniłem 10 miesięcy temu.

i teraz od czego zacząć wymiane -skrzyni czy może komputer skrzynia ma oznaczenie P16 czy musze kupić taką samą czy mogę włozyć np 5HP18 bo niby pasuje czy jakieś inne pasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A ja chce uzyskać odwrotną sytuacje

Do automatu chcę założyć dyfer od manuala 2.35 zamiast mojego 2.81.

Czy jak kupie z półosiami to jest plug&play? Automat się nie będzie gubił?

Jeżdżę teraz do Holandii i chciałbym mniejsze obroty ma autobanie.

Autko po lifcie i programie wiec chyba nie będzie miało za ciężko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Bez problemu sam tak jezdzilem zanim zrobilem przekladke skrzyni tak samo nie jest konieczne przekodowanie robimy w wtyczce od skrzyni mostek miedzy zielonymi pomaranczowym kabelkiem i wszystko dziala tempomat trakcja wszystko tylko brak wstecznych swiatel i brak wylaczenia tepomatu poprzez wcisniecie sprzegla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.