Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie, w moim e91 330d temperatura utrzymuje sie na poziomie 93-95 stopni, czy to normalne? A dzisiaj nawet w czasie ostrej jazdy temperatura skoczyła do 100 stopni,potem dluższy czas było 96-98 stopni, troche mnie to przeraziło bo wiem że przeważnie w aucie ma być 90 stopni, nie wiem czy nie jest troche za wysoka ta temperatura.
Opublikowano
Wyczytałem w jednym z postów że te 330d i 330xd mają podobno troszke wyższe temperatury niż np. 320d, więc jesli to prawda to temperatura w okolicach 95 stopni była by do zaakceptowania, tylko jest jeszcze jeden problem a mianowicie sprawa wentylatora, nie wiem w jakiej temperaturze ma sie włączać, ostatnio jak włączyłem klime to wiatrak też poszedł ale nie wiem czy czasem za odpalenie go w określonej temperaturze nie odpowiada jakiś inny czujnik. Czy moge założyć że wiatrak jest sprawny??? :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciętna temp przy normalnej jeździe (no raczej też nie emeryckiej) powinna oscylować pomiędzy 88-91'C. Czasem też podskoczy do 93'C, a podczas wypalania DPF do 95'C. W duże upały te wartości mogą trochę podskoczyć.

Jeśli teraz temp podskakuje ci podczas jazdy do 100'C, to trochę za dużo. Znam taki przypadek z 3.0d 218KM - czujnik temperatury zawyżał (często włączał się wentylator). Po założeniu innego czujnika wszystko wróciło do normy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
OK. Panowie wszystko już wiem, byłem dzisiaj u fachowca co robi tylko z dislami bmw i dowiedziałem sie że taka temperatura dla tego modelu jest odpowiednia 94-95 w trakcie normalnej jazdy, gdy przyspieszam lub jade pod górke wskakuje na 96-97, gdy jade z górki lub auto leci lekko na biegu to spada do 91 nawet do 90 stopni. Wiatrak włącza sie na 97 stopni ale schładza tylko do 96 i sie wyłącza wtedy kręci sie powoli ale jest wielostopniowy i steruje nim komputer więc nawet w upalne dni lub gdy auto dostaje po dupie i temperatura skacze do 100 stopni(co jest całkiem normalne) wiatrak będzie kręcił się szybciej. Problem pojawia sie gdy auto osiąga temperature powyżej 101-102 stopni. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.