Skocz do zawartości

BMW E46 320I z LPG - gaśnie przy dojeżdżaniu i parkowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam BMW E46 cabrio, 2,0 benzyna z LPG (sekwencja), automat, 170 km. Rok produkcji 2002. Proszę o pomoc, może ktoś z Was miał podobne objawy lub domyśla się co może być przyczyną:

O co chodzi? W sumie to nie wiem od czego zacząć. Najistotniejsze jest to, że auto potrafi zgasnąć. Najczęściej dzieje się tak w momencie kiedy:

- kończę już jazdę i chcę zaparkować, a że parkuję zawsze tyłem, to dzieje się tak gdy wrzucam wsteczny. Wzmożone objawy gaśnięcia - wtedy kiedy w tym samym czasie wrzucam wsteczny i od razu zaczynam kręcić kierownicą, co dodatkowo obciąża silnik. Dodam, że po zgaśnięciu uruchamia się od razu bez żadnego problemu.

- potrafi zgasnąć podczas jazdy w momencie dojeżdżania do skrzyżowania - świateł przy hamowaniu do zera, (dlatego piszę potrafi ponieważ, nie gaśnie za każdym razem, wręcz przeciwnie, bardzo rzadko, ale gaśnie co doprowadza mnie do zdenerwowania, potrafię przejechać przez całe miasto i nic, ale potrafię też przejechać 3 km i zgaśnie przy np., skręcaniu w prawo lub lewo w momencie kiedy puszczam gaz i zaczynam manewr skrętu, bez wciśniętego gazu),

- gdy już zdarza się, że nie zgaśnie to w momencie ruszania ze świateł potrafi się delikatnie przydławić, tak jakby odcinało mu na moment dopływ gazu, natomiast nigdy przy ruszaniu nie zgasł, z nawiewów odczuwalny jest wówczas zapach LPG,

- kiedy nie gaśnie przy dojeżdżaniu, wskazówka obrotomierza podczas kiedy skrzynia zrzuca biegi spada na ułamek sekundy poniżej poziomu obrotów. W momencie zatrzymania się pojazdu potrafi znowu spaść poniżej po czym wraca na odpowiednie obroty. Tak się dzieje i na benzynie i na gazie przy czym na gazie potrafi już się nie podnieść i zgasnąć a na benzynie pracuje dalej.

- w trasie gaśnie kiedy jadę dłużej ze stałą prędkością ok powiedzmy 20 km z prędkością ok 100 km/h i widzę, że zmienia się światło z zielonego na czerwone, więc puszczam gaz, po jakiś 5 sekundach dojazdu gaśnie.

- odpala się zawsze za drugim razem, jak zimny czy przy postoju dłuższym niż 5 min,

- zamontowany jest filtr stożkowy, czy to może mieć znaczenie ?

- te wszystkie objawy uwidaczniają się podczas jazdy na gazie, na benzynie ja nie zaobserwowałem gaśnięcia, ale gazownik u którego zostawiłem auto do wymiany reduktora ( taka była wstępna diagnoza – zwiększało się ciśnienie gazu na wolnych obrotach – wymiana nic nie pomogła, został zamontowany z powrotem stary reduktor) jeżdżąc na benzynie przy manewrowaniu autem przy prędkościach bliskich zeru doprowadził do zgaśnięcia pojazdu.

- na początku zapalała się kontrolka silnika, przy jeździe po mieście, w jakiś tam korkach. Po czym jadąc w trasie po ok 20 minutach błąd się sam kasował, teraz od dłuższego czasu jeżdżę tylko po mieście i kontrolka silnika cały czas się pali, nie chce zgasnąć,

- auto na wolnych obrotach pracuje równo, co jakiś czas – może co 2 min, potrafi delikatnie zaciągnąć obroty na ułamek sekundy.

- mam wrażenie, że auto straciło na dynamice, szczególnie odczuwalne jest to na 5 biegu, kiedy chcę przyśpieszyć bez zrzucania biegu, a słychać tylko głośniejszą pracę silnika, co nie przekłada się na dynamiczniejsze przyśpieszenie, auto przyśpiesza ale bardzo powoli, tak jakby jakaś turbo dziura czy coś w tym stylu, natomiast kiedy wcisnę pedał gazu do końca jest całkiem nieźle, ale wydaje mi się, że powinno być dużo lepiej. Prywatnie mam jeszcze lagunę 3 2,0 turbo benzynę. Laguna o niebo dynamiczniejsza, nawet kiedy turbo się nie załącza. Waga obu pojazdów ta sama.

- czytałem forum, ale widzę, że powody są różne. Dlatego tak dużo informacji, może ktoś coś skojarzy i pomorze. Słabo znam się na mechanice, ale czy może mieć na to wpływ przepływomierz? Ten gazownik sugeruje, że BMW dostaje jakieś lewe powietrze…. i podobno wzrasta ciśnienie w systemie dolotowym do ok 0,6 bara….

- wyczyszczona przepustnica, wymieniona kompletna odma z przewodami – oryginał

Proszę o pomoc, ewentualnie polecenie kogoś dobrego kto by mógł się tym zająć. Mieszkam w Warszawie.

Paweł.

Opublikowano

Podczas jazdy piszesz ze gaśnie ale jest auto na biegu? Masz wciśnięte sprzęgło? Pisz szczegółowo.

Może masz problem z jakimś podciśnieniem. Wypięte, nieszczelne,

 

Do spr szczelność dolotu

 

I podłącz auto pod inpę.

 

po co ci stożek?

Opublikowano
To jest automatyczna skrzynia biegów. W drugim zdaniu napisałem taką informację, więc jest na biegu. Z takim stożkiem już kupiłem ten samochód, a ciężko coś z tym zrobić bo w miejscu gdzie powinien być oryginał filtr jest reduktor gazu. Nad nim właśnie ktoś sobie zamontował wcześniej taki filtr.
Opublikowano

W pierwszej kolejności sprawdz czy nie łapie lewego powietrza dobry sposób z samostartem stożek może w tym trochę wadzić ale da się to ogarnąć jeżeli robią ci regulację gazu to tylko i wyłącznie zrobić to podczas jazdy przy normalnym obciążeniu .przepływomierz jak najbardziej może być sprawcą

 

A jeszcze jedna rada pomimo braku miejsca ja bym dążył do wywalenia stożka :)

Opublikowano

Przecież w 320i normalnie bez stożka montują instalację.

Komp to podstawa+ wywalenie "tjuningu" wstawienie normalnej puszki.

No i szukać nieszczelność i jechać na kompa.

Najpierw to bym nie regulował gazu tylko zajął się benzyną a regulację gazu tylko podczas jazdy.

Opublikowano

Witaj normalnie powiedziałbym że pompa paliwa, ale ty na lpg śmigasz.

Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=69&t=206010 tam jest sporo na ten temat.

U mnie wymiana pompy paliwa pomogła, obecnie bardzo sporadycznie się zdarza że sinik gaśnie i mi to w żadnym przypadku nie przeszkadza.

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.