Skocz do zawartości

Kilka pytań


Koks_Pl

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku jestem posiadaczem BMW E87 116i i mam do was trzy pytania .

 

Rok temu dokładnie przy 182 tysiącach wymieniłem olej wszystkie filtry itd . dokładnie to co trzeba przy kupnie samochodu . Dostrzegłem że z niewiadomych przyczyn według wskaźnika elektrycznego, bo bagnetu niema ubyło"niby"oleju z poziomu maksymalnego do poziomu środkowego , czasami jak mu się odwidzi pokaże 3/4 na pomiarze elektrycznym . Samochód ma aktualnie przejechane 189500 km , nie kopci , brak wycieków na silniku , na mechanice się nie znam ale nawet po odkręceniu korka oleju nie ma żadnej białej mazi wskazującej na strzeleniu uszczelki pod głowicą nic mi nie przychodzi do głowy Sporadycznie jeżdżę dynamicznie samochód kupiłem od pierwszego właściciela z Polskiego salonu z pełnym serwisem .

 

Druga sprawa czy jest możliwość wykasowania samemu z komputera inspekcji wymiany hamulców czy trzeba podłączać samochód specjalnie do komputera ??

 

A trzecia sprawa nie mechaniczna to w BMW mam wejscia aux ale po podłączeniu komórki bądź mp3 nie wiem jak uruchomić go w moim radiu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie wiem ile jezdzisz, ale olej wymieniaj do 10kkm. nie rzadziej. poziom oleju sprawdzaj na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu. to bedzie Twoj rzeczywisty poziom.

2. mozna wylaczyc inspekcje hamulcow, chociaz oczywiscie to odradzam. jezeli szukasz informacji, na yt jest konkretny film pokazujacy ta operacje.

3. po podlaczeniu i wlaczeniu urzadzenia na AUX, musisz w radiu za pomoca przycisku Mode wybrac opcje AUX. warto zmienic glosnosc wejscia AUX na poziom 5, jezeli nie slyszysz muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku pokazuje stan na połowie ale mało tego jak odpalam go na zimnym silniku czuć olej a w ciągu roku nie zrobiłem nawet 10 tys km. nie ukrywam że trochę mnie martwi bo już miałem zajeb... samochód który wdupiał litr oleju na 300 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdza się zawsze na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej - i tego się trzymaj. Gasisz auto na równej powierzchni, czekasz 5 minut i sprawdzasz. Pomiary na rozgrzanym i zimnym silniku mogą bardzo się różnić - miałem tak w E46 (na zimnym pokazywało ponad stan, na ciepłym było w normie).

Z miarką elektroniczną jest też tak, że chyba trzeba sprawdzać po co najmniej 10km jeździe - ale to najlepiej doczytać w instrukcji.

(W 118d mam obie metody sprawdzania poziomu oleju).

 

Co do inspekcji hamulców, to można to skasować z poziomu komputera w aucie, ale nie mogą być przytarte czujniki zużycia klocków, jeśli będą przytarte to po próbie kasowania pokaże się błąd klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.