Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Borykam sie z problemem mojej m50b20 na vanosie od dawna. Problem pojawia się, gdy chcę jechać na niskich obrotach rzedu 1-2tyś RPM.Wtedy silnik szarpnie, skacze, robi zajączka. Powyżej tych obrotów już jest wszystko git. Moc ma. Przy nagłym dodaniu gazu na postoju auto ma problem z wejściem na obroty, ale wchodzi. Poza tym, świeca 4 i 6 jest przykopcona.

Jeszcze mnie meczy spalanie rzędu 20l/100km gazu ( sekwencja stag 300, wtrysk regfasty) w mieście, przy osczędnej jeździe w małym mieście. Wymieniona sonda, świece, zrobiony wydech ( tłumik srodkowy proexa, końcowy od 320d -wg koncepcji proexa). Czy to moze wskazywac na przepływomierz? Bądź nieszczelnosc na dolotowym kolektorze na tych cylindrach?pozdrawiam, i prosze o pomoc :/

Opublikowano

potrafi zgasnąc ? stawiam na czujnik wału.

 

najszybciej bedzie diagnozować komputerem a nie wymieniać na oko kolejne elementy.

 

nie jest dla ciebie dziwne że masz auto pod nosem bo to twoje wlasne auto i sie pytasz na forum czy to moze nieszczelność dolotu ? a nie łaska podnieść maske i sprawdzić ? przecież to nie jest trudne. :duh:

szukam
Opublikowano

Nie, nigdy nie gaśnie. Obroty nie falują, tylko jakby gorzej spalał.

Czy nie łaska sprawdzić? Myślę, że jakbym miał kolektor dolotowy ściągać w r6 to tak trochę średnio, a dostępem tam nie grzeszy.

Z kompem nie jest tak łatwo, gdyż przed 95 rokiem ciężko połączyc się z moim ( jakieś lifty po tych rocznikach, problemy z podłaczniem i odczytem).

Kiedyś próbowałem psikać jakimś aerozolem w okolice dolotu i obserować czy obroty rosną, ale nie da się wepchnąć aerozolu w dolne rejony kanałów. A przy ściągnięciu kolektora wymaga się wymiane uszczelek, które również x6 w moim wypadku bo sa pojedyńcze robi się kolejna suma. Próbuje sobie tylko ułatwić :) ogarniam troche temat, nie jestem leniem także niechce spin. pozdro ;)

Opublikowano
Świece były wymieniane od razu na ngk. Zamieniane miejscami (co by wyeliminować ich wade), cewki również zamieniane cylindrami i na pozostałych było w porządku, na 4 i 6 się knociło. Uprzedzam również, że kompresja jest zadowalająca. :) wtryski benzynowe również zamieniane miejscami, są OK.
Opublikowano
A masz może sondę lutowaną/łączoną czy kupiłeś dedykowaną z wtyczką? Też walczę z tymi niedoskonałościami i ubolewam bo jedyne co miałem podłączone to LAUNCH i błędów żadnych a jeszcze mi lekko szarpie do 2 tyś obr. i w tym czasie nie czuć tego praktycznie w kabinie (dla pasażerów) ale ekonomizer się buja i ja to wiem :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Sorry, że pod starym swoim postem. Tak jak myślałem bujanie ekonomizera i lekkie szarpanie ustało po wymianie sondy lambda. A stara PRACOWAŁA na kompie 0-0,8 V
Opublikowano
Sonda kupiona z numerem wg realoem pod mój silnik. Byłem na kompie, były błędy 4 i 6 cylinder(tak mi mechanik powiedział, niestety nie wiem jaki blad był dokladnie). Oraz sonda. Lecz powiedział ze to może byc własnie od tych 4 i 6 cylinder. Wg interfejsu gazowego, czas wtrysków benzyny na 4 i 6 są za duże względem pozostałych czterech. jednak wtryski zamienilem trzeci z czwartym i okopcona jest dalej ta sama świeca na 4 i 6 cylindrze. W tygodniu zabieram sie za demontaz kolektora ssacego, może wina lewego powietrza wprawia w takie wariacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.