Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Czeka mnie remont M50B25. Problem: stukają panewki, dlatego w miarę możliwości nie chcę ruszać góry, uszczelka pod głowicą była wymieniana przez poprzedniego właściciela, silnik ciągnie dobrze od dolnych obrotów. Przebieg silnika blisko 400 tys. km. Stąd moje pytania:

- czy jest możliwość wyjęcia wału korbowego bez odkręcania głowicy?

- , czy szlif takiego wału, który pracował udarowo przez jakiś czas jest ryzykowny? Czy zdarzały się przypadki pękania wału w takim silniku po szlifie?

- lista części, które muszę kupić (mniej oczywiste, jakieś dodatkowe uszczelki itp.)

- warsztat w woj. wielkopolskim lub lubuskim, a najlepiej w Poznaniu, wykonujący szlify i godny polecenia?

 

Druga opcja to kupno używki wraz z panewkami. Czy wały od m50 opłaca się kupować używane, jeżeli pomiar mikrometrem nie wykaże istotnego zużycia oraz nie będzie wżerów/zadziorów na powierzchniach współpracy? Czy wały były dobierane w fabryce do określonych grup selekcyjnych tłoków i korbowodów? Jeżeli wszystko ma "telepać" po złożeniu i nie pracować jak silnik BMW, to bez sensu.

 

Będę wdzięczny za wypowiedzi osób, które przerabiały ten lub podobny temat.

Opublikowano
Witam. Jeśli chodzi o warsztat, który nie popsuje, a naprawi każdy silnik BMW to polecam Długą Goślinę. Korzystam od 2006r. i nigdy się nie zawiodłem. Mają też sporo części. Doradzam jednak pokorę. Pozdrawiam!
Nic nie stuka nic nie puka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.