raptowny13 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 106 i przewód wychodzący zimny a górny ten co do silnika idzie gorący.
gczarkowski1212 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Ja mam podczas jazdy 104-107 i wentylator się nie załącza a wiem że jest na 100% sprawny Lepiej będzie jak założysz termostat dobrze odpowietrz i podejrzewam że wentylator będzie się włączał
raptowny13 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 odpowietrzalem wielokrotnie. Jak sprawdzić czy ta przeklęta pompa działa tak jak powinna?
danielxc717 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Masz przelew masz ogrzewanie? jak długo czekasz na taką temp? Twój silnik temp roboczą ma ponad 100st. Napisz krok po kroku jak odpowietrzałeś
raptowny13 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 ogrzewanie mam,grzeje ładnie,silnik nagrzewał sie jakieś 3-4 minuty a co do opowietrzania to zacytuje z forum"A więc teraz ja opisze, co wiem o odpowietrzaniu na chłodnicy jest plastikowa śrubka (ta obok korka do wlewania płynu do chłodnicy), która służy do odpowietrzenia układu.Śrubkę tę należy wykręcić podczas zalewania układu płynem, po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż. Płyn w zbiorniczku będzie ubywał. Następnie możesz zapalić silnik, jeśli zacznie się gotować i poziom płynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręć chłodnice, zgaś silnik i odkręcając lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary. Jeśli przestanie wyrzucać nim parę to odkręć korek od chłodnicy,po to, aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy, jeśli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku."
danielxc717 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 3 min do 100st? Za szybko... Odkręć odpowietrznik i zalej pod sam korek płynu. Zrób to na podjeździe tak by przód był wyżej. Jak będzie się wylewało zakręć. Odciągnij płyn by nie było powyżej stanu. Przejedź się kilka km tak by było ciśnienie w układzie, nie gaś silnika i odkręć na chwilę odpowietrznik. Niech wyleci powietrze i płyn. Na nast dzień konrola płynu znowu rozgrzej silnik jak będzie ciśnienie odkręć na odpalonym odpowietrznik. Powinno być już ok. U Ciebie termostat puści na duży obieg jak będziesz miał ponad 100st.
danielxc717 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 teraz doczytałem ze teromostat wyciągnięty... to sobie odpowietrzaj dalej... Pisałem żebyś go wsadził. Ale rób jak uważasz.
raptowny13 Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 wsadze go jutro i odpowietrze tak jak napisałeś.
danielxc717 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Dużo aut jak się wyciągnie termostat jest po prostu duży obieg a tutaj obudowa termostatu tak jest zbudowana, że układ może głupieć. Zresztą nie jeden w dziale e39 się przejechał. Wyjęty termostat a auto się przegrzewało bo nie dało się odpowietrzyć
Faliszewice Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Odnośnie pracy wentylatora : Generalnie to wentylatory są sterowane czujnikiem w znajdującym się w dolnej części chłodnicy lub w jej okolicy czyli na odpływie , w przypadku braku obiegu to wentylator się nie załączy. Ps. nie idź na skróty i rób jak Daniel Ci radzi. ..........................................................................................Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.
raptowny13 Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Opublikowano 26 Marca 2015 No więc tak.Po zamontowaniu termostatu i odpowietrzeniu ukladu tak jak pisaliście wyżej auto do 100 stopni nagrzewa sie ok 10 minut na postoju. Temperatura dochodzi do 106 stopni wentylator sie uruchamia na chwile i zaraz gaśnie,temperatura wzrasta do 108 uruchamia sie wentylator temperatura stoi w miejscu i zaraz sie podnosi.Jest takie wrażenie jakby sie termostat nie otwierał lub zacinał.Jak pojechałem sie przejechać to na pierwszej przejażdżce było dobrze temp. max 110 i spadała ale na drugiej i trzeciej temperatura przekraczała 115 stopni i wskazówka leciała na czerwone bez wzgledu na obroty. Więc pompa musi działać
gczarkowski1212 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 To w takim razie pozostało sprawdzić pompę może się kończy
raptowny13 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 Ale jak odkręcę korek zbiorniczka to na odpalonym aucie widać jak płynie
raptowny13 Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Dobra,termostat wymieniony i wszystko działa.Silnik na postoju na wolnych obrotach nie przekracza 107 stopni podczas jazdy również. Jedynie cieknie mi z pod korka zbiorniczka płynu chłodniczego.Czy to możliwe że uszkodził sie gdy termostat (ten poprzedni) zablokował sie i zrobiło sie wysokie cisnienie w układzie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się