Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak dokładnie przeprowadzić wymianę całego oleju w ASB. Co zrobić żeby wymienić go jak najwięcej. Wiem że wymiana ta nazywa się dynamiczną i jest połączona z przepłukaniem skrzyni.

Na stronie automat.pl znalazłem coś takiego:

Statyczna i Dynamiczna Wymiana Oleju Wymiana oleju statyczna i dynamiczna połączona z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy STATYCZNA WYMIANA OLEJU

 

http://img210.imageshack.us/img210/5975/aut11za.png

 

Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni korkiem (korkami) spustowymi, lub miską olejową ( przy braku korka spustowego), zdjęciu filtra oleju (o ile znajduje się pod miską olejową) i odczekaniu pewnego czasu na swobodny wyciek oleju. Taka procedura nie zapewnia pełnej wymiany oleju zużytego na olej nowy. Zazwyczaj przy zastosowaniu takiej procedury wymianie podlega około 40% do 60% całkowitego stanu oleju w skrzyni biegów. Na przykładowym rysunku kolorem zielonym zaznaczyłem olej, który podlega wymianie. Kolorem czerwonym zaznaczyłem pozostałą ilość oleju, która w przypadku zastosowania procedury statycznej wymiany oleju nie zostaje zmieniona. W przypadku nadmiernego zużycia oleju, częściowa wymiana powoduje, że po uruchomieniu silnika, kiedy zacznie pracować pompa olejowa skrzyni nastąpi wymieszanie pozostałego starego oleju z olejem nowym, co w konsekwencji powoduje niewielką poprawę właściwości oleju.

 

DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU

 

http://img317.imageshack.us/img317/6690/aut23vi.png

 

Dynamiczna wymiana oleju pozwala na prawie całkowitą wymianę oleju zużytego na olej nowy. Po Statycznej wymianie oleju odkręcamy przewód powrotu oleju z chłodnicy olejowej w kierunku skrzyni biegów i montujemy specjalną przystawkę z kranikiem umożliwiającym regulację ilości wypływającego oleju. Do wlewu oleju montujemy specjalne urządzenie, które również posiada kranik umożliwiający dozowanie takiej ilości oleju jaka wypływa z przewodu powrotu oleju z chłodnicy olejowej. Napełniamy urządzenie odpowiednim dla danego typu olejem, ustawiamy w określonym położeniu oba kraniki i uruchamiamy silnik samochodu. Następnie powoli załączamy wszystkie położenia dźwigni zmiany biegów od (naprzykład P-R-N-D-3-2-1, 2-3-D-N-R-P). Czynność tą powtarzamy do momentu wypływu z przewodu chłodnicy czystego oleju. Następnie wyłączamy silnik. Podłączamy ponownie przewód powrotny z chłodnicy olejowej do skrzyni biegów i odłączamy urządzenie napełniające. Uruchamiamy ponownie silnik i przeprowadzamy kontrolę poziomu oleju. W razie konieczności korygujemy stan do stanu właściwego. Praktycznie przy dynamicznej wymianie oleju połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy ilość użytego oleju powinna równać się ilości pełnego stanu przewidzianego dla danego typu skrzyni + dodatkowo około 20% do 30%. Na rysunku poglądowym przedstawiam przykładowy proces wymiany dynamicznej połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy. Podany sposób wymiany dynamicznej jest opisem poglądowym i ma na celu przedstawienie różnic między wymianą oleju statyczną i dynamiczną. W praktyce w zależności od typu skrzyni występują znaczne różnice w procedurze dynamicznej wymiany oleju. WTG

 

Jak dokładnie przeprowadzić tą dynamiczną wymianę oleju ???.

Opublikowano

... JELITO ! w instrukcji znalazłem że do skrzyni wchodzi 3 l ale oleju się nie wymienia !

zanim zaczniesz coś kombinować to popytaj najpierw w ASO - jak to jest , miałem kiedyś automata / nie ta marka ale automat / jak mi mechanior wsadził łapy / ciekł simering zewnętrzny - wymienił i wymienił olej / to szukałem " miłośnika " auta z atomatyczną skrzynią biegów który jeszcze nie miał automata - w końcu puściłem go na części ...

Na innym forum / jeszcze zanim kupiłem Bunię / panowała moda na wymianę oleju w ASB - z tych 7 którzy wymienili olej wszyscy mieli jakieś przygody - a to z płynna zmianą albo z komputerami ...

 

popytaj naprawdę dobrego fachowca - albo w ASO - kto da gwarancję że dalej będziesz się cieszył jazdą ?

 

Ten opis to niewiadomo do jakiego typu - korkiem a jak nie to miską - a może przez bagnet ? a BMW pisze że musi być zachowany odpowiedni poziom -ale jaki ? złapiesz go ?

Ja jak bym nie musiał to bym tam nie grzebał - co innego wymiana oleju w silniku lub inne naprawy - omijam warsztaty i serwisy - jak trzeba to pytam , pytam i pytam aż do bulu ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
W naszych warunkach trochę ciężko.Musisz dorobić sobie przyrządy.Dodatkowy korek wlewu oleju przewiercony z króćcem aby podłączyć zasilanie nowym olejem, zaslepka do skrzyni aby zaślepić wejście w skrzyni z powrotu oleju ( tak mi się wydaje ).Kranik na wejście chyba nie jest potrzebny ale na wyjściu może się przydać, bo nie wiem jaka ilość oleju przepływa w przewodach od chłodnicy do skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.