Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, proszę o pomoc, pożyczyłem auto znajomemu, który nie oszczędzał tylko ostro dawał czadu, gdy wrócił auto juz tak pracowało, zaprowadziłem do mechanika stwierdził ze rozrząd włożyłem prawie 3 tys okazalo się że dalej cos nie tak ? może ktoś cos podpowie ? mechanik chce wymieniac wszystko po kolei, szlifować wał, pompe oleju, panewki itd itd ja już załamuje ręce, poniżej film pracy silnika:

 

 

 

BMW E90 2005r. 2.0 163 KM SILNIK : M47

Edytowane przez tome247
Opublikowano

Panewki wyglądają tak jak poniżej ale ten mechanik twierdzi ze to nie jest wina panewek, ogólnie zadna sie nie obróciła tylko są zajechane

 

Opublikowano

Właśnie dobrze to określił - żadna się nie obróciła - powinien dodać jeszcze :) Ogólnie to panewki masz w opłakanym już stanie (szczególnie jedna) i tak trzeba je zmienić, wyczyścić kanały smarujące itp itd. W sumie też obstawiał bym te dźwięki jako panewki ale mam wrażenie że oprócz panewek może coś jeszcze walić. Ciekawe jak to podczas jazdy stuka i przy jakiej prędkości obrotowej....

 

Pozdrawiam i owocnej diagnozy.

Opublikowano
turbo sprawdzane luzów nie ma, może ktoś zna jakiegoś dobrego speca od bmw gdzie można odstawić auto (woj mazowieckie) i ktoś to w koncu dobrze zrobi i naprawi a nie bedzie wymieniał metodą prób i błędów, ten mechanik jeszcze mowił że uszkodzone są wałki wyrównoważające - ale tych wałków nie można dostać w zadnym sklepie a nie aso bmw mechanicy z bmw powiedzieli ze to sie nie psuje więc dzwią mnie te błędne diagnozy mechanika, dodatkowo niby to uszkodzona jest pompa oleju, chce sciągać głowice bo też uszkodzona i jeszcze wał korbowy więc dla mnie zwykłego laika na logikę jest juz coś nie tak począwszy od zmiany rorządu za prawie 3 tys (niepotrzebnej)
Opublikowano
Witam, proszę o pomoc, pożyczyłem auto znajomemu, który nie oszczędzał tylko ostro dawał czadu, gdy wrócił auto juz tak pracowało,

 

moje pytanie brzmi: kto zapłaci za naprawę Ty jako właściciel czy ten "kolega" co zajechał Ci auto??

ps. odgłos podobny do uszkodzonego zaworka EGR który tak pracuje po zgaszeniu auta jak jest uszkodzony ale tego nie obstawiam :?

Opublikowano
sprawa wygląda tak, że znajomy się zobowiązał do naprawy, mechanik powiedział ze padł napinacz rozrządu i trzeba komplet wymienić, więc znajomy wyłozył kase i dał 3 tys, jak został wymieniony łańcuch i dalej to samo to chyba domyslacie się co powiedział, żeby mechanik zwrocił kase za błedną diagnoze a mechanik tez ma to gdzieś dlatego szukam kogoś uczciwego i teraz ja musze zapłacić za naprawę
Opublikowano

ściągnij pasek wieloklinowy, odpal i zobacz co się stanie może rolka, napinacz, łożysko jakieś się zatarło.

Krótki ten filmik, fajnie byłoby jakbyś bez osłon nagrał aby zlokalizować czy wysoko czy nisko ten dźwięk.

Balugass napisał o EGR sprawdź

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
pasek był sciągany na samym początku i to nie jest to, mechanik tez twierdzi ze to nie EGR ale mozliwe ze tak bo tego nie sprawdzał tylko to jest taki człowiek jak pisałem wyżej on chce cały silnik mi remontować i jemu nie przetłumaczy, może macie koledzy jakiś warsztat godny polecenia ?? prosze o pomoc, dzwoniłem do raszyna do p. Adama Kunc to jest jeden z najlepszych fachowców od bmw podobno ale termin dopiero na 20 kwiecien a ja potrzebuje auta jak najszybciej i tak juz stoi 3 tyg
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam kolego i jak rozwiązała się ta sprawa? bo mam teraz podobny problem z tym że auto stało u mechanika który wymieniał wałki wyrównoważające no i na dzień dzisiejszy brzmi to tak
Opublikowano

Wyświetla ci się silnik na żółto - sprawdzałeś co to za błąd ? , ściągałeś pasek wielorowkowy?

Zastanawiam się czemu odebrałeś ten samochód skoro chodzi jak Ursus

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Ważne jest też z których okolic wydobywa się to "klepanie"? Mechanicy w ASO czasami naprawdę gadają głupoty apropo tych wałków wyrównoważających. Kiedy dzwoniłem do ASO zapytać o cenę gość powiedział mi 7 tyś. Chwilę później sam doszedłem do tego że pomylił się z walkami rozrządu... :/ kompensator masy (wałki wyrównoważające) znajdziesz za 2 tyś. Nr 11277793886

Wracając do klepania mi hałas wydobywal się bardziej z boku samochodu od spodu ale bardziej było słychać z boku od strony pasażera. Po ściągnięciu miski okazało się że wałki mają już pełno luzow.. Także wałki też mogą się zepsuć. Ważne by przy montażu odpowiednio je dopasować. Pozdrawiam

  • 8 lat później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.