Skocz do zawartości

E39 Gwintowane zawieszenie - jak to ustawic??


DemogorgonPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupilem E39 528i na gwincie, jezdzi sie bardzo przyjemnie ale do pewnej granicy.

Male wyboje czy nierownosci są poprawnie wyłapywane, ale juz nieco wiekszy uskok i zawieszenie "dobija" z przodu i tyłu co w mnie strasznie wkur...a.

Po wstepnych ogledzinach zauważyłem, że sprezyny na gwincie są prawie całe ścisniete.

Jak zrobic, aby auto miało wysokosc seryjna, ale był wiekszy skok, bo rozumiem, ze odkrecajac nakretki od zawiasu na dół auto sie obnizy, czego nie chce.

Chce zwiekszyc po prostu skok tak, aby nie dobijało...

Czy mam wymienic sprezyny na wyzsze (sztywniejsze) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...dzis bawilem sie tym gwintem i tak:

Ustawiony byl max wysoko, zjechalem 4 cm w dol, ale dalej to samo tylko auto siedzi nizej.

Wobec czego czy da sie wlozyc seryjne sprezyny do gwintu?

Ewentualnie czy sa w sprzedazy wyzsze sprezyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz najpierw wiedzieć co dokładnie masz u siebie, jaka sprężyna i czy mocowanie gwintu jest zgodne z oryginalnymi sprężynami. Masz jakieś dane? Marka, model?

 

Problemem może też być sprężyna, tak za długa jak i za krótka. Z tego co piszą na forum, jak ktoś wrzucił sobie sprężyny z m-paka do standardowych amortyzatorów to długo to nie uciągnęło - inna charakterystyka pracy zestawu i amory się szybko kończyły.

 

Znalazłem przykładowe informację z zawieszenia standardowego sprężyny:

 

Sprężyna zawieszenia RH2590 - KYB

Bmw 5 Touring (E39) 520 i 136KM

Informacje:

Lokalizacja w aucie: Oś przednia

Parametr: E

Dodatkowe informacje:

Projekt resora: sprężyna zwojowa

Ciężar [kg]: 2,06

Grubość 1 [mm]: 13

Średnica zewnętrzna [mm]: 165

Długość [mm]: 339

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam...Z zawieszeniem bylem na diagnostyce, prawie idealne...w dodatku na postoje bujajac autem nic nie slychac. W dodatku pokonujac sierzanty powoli, auto tez ladnie buja..ogolnie to ten stuk jest jak szybko najade na przeszkode skierowana do gory, gdy kolo wjezdza w dziure nic nie slychac. Zadnych luzow nie stweierdzono. Czy moze to byc poduszka amora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.