Skocz do zawartości

E60 525D 177KM Auto - Szarpie silnikiem


rotel89

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z szarpiącym silnikiem w E60. Silnik 525D 177KM, przebieg 172tys. Automatycznia skrzynia biegów. Samochód świeżo po przeglądzie, wymianie oleju, świec etc..

Prosiłem mechanika o sprawdzenie przelewów na wtryskach i klapek kolektora. Podobno jest wszystko ok. Jednak szarpanie (bujanie) pojawia się na zimnym jak i na ciepłym silniku.

 

Po powrocie z pracy (około 12km i 30minutach jazdy w korkach) podjechałem pod dom. Około 40min później zszedłem do samochodu (silnik nie był już gorący ale wciąż wyraźnie ciepły). Po przekręceniu kluczyka, rozrusznik zakręcił 2-3 razy i uruchomił silnik. Po dosłownie kilku sekundach samochodem zaczęło bujać na boki. Najpierw raz, po chwili drugi raz i przeszło. Co ciekawe obroty stały jak zamurowane (nic nie falowało). Innym razem, po dwóch dniach niejeżdżenia (na dworzu przez ten czas było ciągle deszczowo i temp. bliska zeru) poszedłem do samochodu, po przekręceniu kluczyka wyraźnie niechętnie rozrusznik zakręcił około 5-7 razy i natychmiast po uruchomieniu silnika zaczęło bujać na boki samochodem. Po kilku sekundach ustało a obroty nie falowały. Co może być przyczyną bujania samochodem i tak ospałego zapalania samochodu pomimo wymiany świec?

 

Dzięki za wszelkie sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Spróbuję zgłębić temat :D

 

Przy okazji wybrałem się do pobliskiego warsztatu. Po ogólnym opisaniu tematu, mechanik powiedział mi, że to częsta przypadłość w samochodach 6 cylindrowych (wspominał o E60 oraz E90). Ponoć jest to zależne od tego, że zimny silnik początkowo odpala pierwsze 3 lub 4 cylindry, a dopiero po chwili "dopala" resztę. Stąd bujanie i nierówna praca samochodu na początku. Czy to w ogóle możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien mechanika.Boże skad sie biera takie imbecyle :duh: Nie to nie jest normlane nic nie moze sie bujać.Najprawdopodobniej masz problem z wtryskami.Zrob przelewy,mogą wyjsc dobrze a wtrysk bedzie zly wtedy pozostaje tylko sprawdzenie ich na stole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie ponownie, sprawa się rozwinęła. Samochód kompletnie stracił moc. Pedał w podłodze, samochód pali jak smok (wskazówka cały czas pokazuje 20l) i 70km/h to max co może wyciągnąć.

 

Pojechałem do innego mechanika. Samochód został podpięty pod komputer i się pojawiła lista błędów:

 

Engine:

41B3

480A

481A

3F57

43E2

4212

4222

4232

4166

4CF3

 

Świece były wymieniane, więc błędy 4212, 4222, 4232 nie zostały wykasowane. Samochód dalej stoi w warsztacie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać czy naprawa spadku mocy jakoś wpłynęła na szarpanie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.