Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam problem z szarpiącym silnikiem w E60. Silnik 525D 177KM, przebieg 172tys. Automatycznia skrzynia biegów. Samochód świeżo po przeglądzie, wymianie oleju, świec etc..

Prosiłem mechanika o sprawdzenie przelewów na wtryskach i klapek kolektora. Podobno jest wszystko ok. Jednak szarpanie (bujanie) pojawia się na zimnym jak i na ciepłym silniku.

 

Po powrocie z pracy (około 12km i 30minutach jazdy w korkach) podjechałem pod dom. Około 40min później zszedłem do samochodu (silnik nie był już gorący ale wciąż wyraźnie ciepły). Po przekręceniu kluczyka, rozrusznik zakręcił 2-3 razy i uruchomił silnik. Po dosłownie kilku sekundach samochodem zaczęło bujać na boki. Najpierw raz, po chwili drugi raz i przeszło. Co ciekawe obroty stały jak zamurowane (nic nie falowało). Innym razem, po dwóch dniach niejeżdżenia (na dworzu przez ten czas było ciągle deszczowo i temp. bliska zeru) poszedłem do samochodu, po przekręceniu kluczyka wyraźnie niechętnie rozrusznik zakręcił około 5-7 razy i natychmiast po uruchomieniu silnika zaczęło bujać na boki samochodem. Po kilku sekundach ustało a obroty nie falowały. Co może być przyczyną bujania samochodem i tak ospałego zapalania samochodu pomimo wymiany świec?

 

Dzięki za wszelkie sugestie!

Opublikowano
Może sterownik świeć, u mnie buja jak odpalam i jest zimno( około 0 stopni) i czasami nawet zgaśnie. W lato nie ma problemu.
Opublikowano

Dzięki za info. Spróbuję zgłębić temat :D

 

Przy okazji wybrałem się do pobliskiego warsztatu. Po ogólnym opisaniu tematu, mechanik powiedział mi, że to częsta przypadłość w samochodach 6 cylindrowych (wspominał o E60 oraz E90). Ponoć jest to zależne od tego, że zimny silnik początkowo odpala pierwsze 3 lub 4 cylindry, a dopiero po chwili "dopala" resztę. Stąd bujanie i nierówna praca samochodu na początku. Czy to w ogóle możliwe?

Opublikowano
Zmien mechanika.Boże skad sie biera takie imbecyle :duh: Nie to nie jest normlane nic nie moze sie bujać.Najprawdopodobniej masz problem z wtryskami.Zrob przelewy,mogą wyjsc dobrze a wtrysk bedzie zly wtedy pozostaje tylko sprawdzenie ich na stole
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie ponownie, sprawa się rozwinęła. Samochód kompletnie stracił moc. Pedał w podłodze, samochód pali jak smok (wskazówka cały czas pokazuje 20l) i 70km/h to max co może wyciągnąć.

 

Pojechałem do innego mechanika. Samochód został podpięty pod komputer i się pojawiła lista błędów:

 

Engine:

41B3

480A

481A

3F57

43E2

4212

4222

4232

4166

4CF3

 

Świece były wymieniane, więc błędy 4212, 4222, 4232 nie zostały wykasowane. Samochód dalej stoi w warsztacie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać czy naprawa spadku mocy jakoś wpłynęła na szarpanie silnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.