Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą filtra oleju, co za tym idzie musiałem wyciągnąć alternator i ściagnąć pasek, oczywiście później go założyłem i jest napięty czyli wszystko ok, odpaliłem silnik i normalnie chodziło bez piszczenia itp. No więc że po wymianie tej owej uszczelki silnik był zawalony olejem to postanowiłem go umyć no i może to był bardzo zły pomysł... Po umyciu silnika zaczął mi piszczeć pasek... Piszczy cały czas jak jest zimny silnik a jak się nagrzeje to dopiero pow 2 tysięcy obrotów, psikałem po rolkach WDkiem, ale pomogło tylko na krótką chwilę... Teraz tutaj do was pytanie, jak umyłem silnik to mogły się wypłukać jakieś smary z rolek itp? Jestem prawie zielony w mechanice, ale podstawy jeszcze jakieś potrafię... Jak stałem przed maską i słuchałem gdzie tak piszczy to miałem wrażenie że gdzieś bardziej z prawej strony. Jakieś porady? Proszę o pomoc! :cry2: Piszczenie strasznie wnerwia i ludzie się oglądają jak jadę. :mad2: Jeśli gdzies na forum jest dokładnie TAKI SAM temat z TYM SAMYM problemem i objawami to przepraszam za dublowanie i fajnie by było jak byście dali link - niestety nie znalazłem nic co by odpowiadało mojemu problemowi... :search:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszczy Ci rolka czy pasek bo to dość istotne?

I nie psikaj WD na pasek bo go smarujesz i pasek się ślizga i wtedy piszczy.

Łożyska w rolkach i alternatorze są to RSy czyli obustronnie zamknięte i raczej ciężko im zaszkodzić.

PS. Zdejmij pasek, wymyj rozpuszczalnikiem i wytrzyj do sucha po czym załóż ponownie.

PS2. Jak zdejmiesz pasek to pokręć ręcznie alternatorem,rolką, pompą wody i zobacz.A może to zbieg okoliczności i akurat rolka zaciera na łożysku.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Piszczy raczej rolka, jak psikałem WDkiem to pomagało na krótką chwile, ale później znów wracało...

 

@EDIT

 

 

Więc, ściągnąłem pasek przemyłem - wytarłem nie pomogło. No, ale znalazłem przyczynę tego błahego problemu - otóż rolka od alternatora była przyczyną, spryskałem ją smarem silikonowym no i pomogło - jak ręką odjął. Temat do zamknięcia i dziękuję bardzo serdecznie za wszelką pomoc. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak rolka od alternatora?

Masz na myśli kółko pasowe na alternatorze czy rolkę paska?

Łożysko jest zamknięte i oznacza to, że zaciera to co psiknąłeś starczy na krótko. Szukaj nowej rolki.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest rolka. To jest kółko pasowe na alternatorze, jest ono osadzone na stałe na wałku alternatora.

Nie wiem gdzie popsikałeś tym smarem, ale wynika z tego, że zaciera ci łożysko na alternatorze.

Tak jest zbudowany alternator.

http://m.autokult.pl/alternator-budowa-23d44728323a23,630,0,0,0.jpg

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dobra, ważne jest że wiem już co w trawie "piszczy" będę w niedługim czasie w Polsce to oddam auto do znajomego mechanika i niech robi, ogólnie wszystko jest ok, po za tym mały problemem. Myślę że temat już można zamknąć. Jeszcze raz dzięki za pomoc. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.