Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć odświeżę trochę temat. Mam od niedawna E83 3.0 biturbo M57N2. Teraz temperatury zaczęły spadać i mam problem. Na trasie z pracy do domu okolo 10km taka mieszana trasa trochę miasto trochę przez las. Spokojna jazda i max temperature jaką osiągnąłem to 75 stopni. Wskazówka nie była idealnie w pionie. Wymieniłem 2 termoststy na oryginalne i nie pomogło a teraz ten trzeci czyli chłodniczka skrzyni biegów (Zamiennik 500zl) i tak samo. Czy to może być wina zamiennika czy coś innego czy ten diesel tak ma?
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Było ok. tzn. po kilkunastu km. jazdy osiągał te minimum 88 st.C.  Nigdy stówy nie osiągnął. Chyba że przyczepkę podpiąłem. 

Aż pewnego dnia jadąc po przyczepkę, wcisnąłem podgląd w menu dla sprawdzenia, bo coś szybko strzałka przekroczyła pion. Po przyjeździe na miejsce otworzyłem maskę silnika, by sprawdzić stan "wody" w zbiorniczku wyrównawczym. Ale jakoś mimochodem zerknąłem między chłodnicę, a silnik. Zauważyłem mokrą "podłogę" (osłonę pod autem). Poziom płynu w zbiorniczku był jeszcze w normie, więc uznałem, że wyciek jest znikomy. A wyjazd był pilny.  Podpiąłem pustą przyczepę. Temperatura oczywiście trochę podskoczyła. Po drodze dolewałem wodę deszczówkę (miałem ze sobą). Ubytek płynu chłodzącego był niewielki, bo na całej trasie około 500 km. zużyłem około litra wody. Jazda oczywiście "na manualu" i obroty w okolicach 2 tys.obr/min. by zbijać temp. poniżej 100 st.C.  Poniżej w/w obrotów temperatura błyskawicznie osiągała ponad 100 st.C. Nie chciałem dopuśić do przegrzania. Pusta przyczepa została dowieziona do klienta.    

Po powrocie auto na podnośnik. Okazało się, że przewód przetarł się o koło pasowe. A że nie miałem drugiego przewodu, to naprawiłem ten przetarty. Od tego momentu silnik zaczął się nagrzewać tak szybko jakby ciągnął przyczepę. Wycieków nie stwierdzono. 

Na następny dzień naprawiany przewód został zastąpiony nowym. Profilaktycznie postanowiłem wymienić od razu termostat (ASO BMW). Od tego momentu w "porywach" silnik osiąga 70 st. C.  Jeżdżę tak już tydzień. 

Korci mnie założyć spowrotem stary termostat, ale się waham bo po pierwsze był on już naprawiany, bo się kiedyś uszkodził przy wymianie ukruszonej obudowy. Po drugie... ISTA pokazała błąd czujnika temperatury EGR. Po skasowaniu błąd jeszcze nie powrócił. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik temperatury dziś wymieniłem na nowy (z ASO) i żadnej poprawy nie widać. Czekam na nowy termostat (też z ASO). 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Muszę się pochwalić, że termostat wymieniony. Póki co jest dobrze.👍

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.