Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, otoz od jakiegos czasu odczuwam tragiczny brac mocy autka, wszyscy mechanicy ktorzy znaja to auto rozkladaja rece.

Autko odpala normalnie normalnie i gdy ma lepsze dni zdaza sie ze jezdzi normalnie, jednak ostatnio coraz czesciej niedomaga

Przewaznie jesli odpale i nie wchodze na obroty powyzej powiedzmy 3 000 i spokojnej jezdzie zbiera sie normalnie choc to nie regula.

Czasem juz od samego odpalenia silnika dlawi sie i nie ma kompletnie mocy i w takim przypadku po dodaniu gazu wyraznie slychac "pierdzenie" z zza przepustnicy jakby zasysal zbyt wiele powietrza (tylko gdy straci moc) - przytkanie przewodu powietrza lub samej przepustnicy powoduje ze silnik normalnie zasysa powietrze i nie "pierdzi"

Jedyny blad wyskakujacy w inpie to 2783 Hot Film Air Mass Meter czyli przeplywka (wymieniona dzis wieczorem na ori bez rezultatu)

Opublikowano
Odma z wezykami wymieniana była?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Byla wymieniana jakies 50 000 km temu, myslisz ze to ona mogla pasc.

Mam wrazenie jakby to jakis czujnik padl (czyszczenie stykow nic nie dalo) bo raz jedzie normalnie a ostatnio i to coraz czesciej strasznie zamula. Na odroty mniej wiecej wkreca sie normalnie po przekroczeniu ok 3000 rpm

Postaram sie jeszcze dzis zainstlowac DIS-a, moze wyjdzie cos wiecej

Opublikowano
Zobacz jak auto jezdzj w trybie awaryjnym, czyli przepsustnicy. Aby zibaczyc odlacz okragla wtyczke przy wlewie oleju

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

po odpieciu jest jeszcze gorzej, ale z tego co wiem tryb awaryny tak dziala

Pojawily sie 2 dodatkowe bledy, wykasowane i nie wracaja

2850 - VVT-guiding sensor (Zmienna rozrządu Czujnik Przewodnik)

2852 - VVT-ref. sensor (Zmienna rozrządu czujnik odniesienia)

jak mysle wyskoczyly przez odlaczenie wtyczki, tak?

2783 wraca za kazdym razem gdy zaczyna zamulac

czy to nie moze byc przypakiem zawór DISA ? po przeczytaniu miliona tematow to byla jedyna rzecz zalezna od obrotow jaka znalazlem

Opublikowano

Ja mam podobny problem, tyle ze auto ma moc i spadkow nie odczuwam. Temat zalozylem mecz nikt sie nie wypowiada :( filmik tez dalem. Nie wiem czemu, ale moje auto chodzi na przepustnicy caly czas. Dzis odepne i sprawdze co sie stanie, jezeli bedzie bez zmian gdzie szukac problemu? Zapchana odma moze to powodowac?

 

Moze byc tak, ze wtyczka jest uszkodzona? Mechanik wymienial dawno temu kolnierz uszczelniajacy, mogl cos wtedy uszkodzic? Znajac go to mogl cos zjebac, bo po ostatniej akcji ze sprzeglem juz nie jezdze do niego.

Opublikowano

jak do tej pory nic, nadal szukam choc ostatnio brakowalo mi troche czasu ale jutro popoludniu siadam spowrotem - jak narazie czyszcze co tylko sie da ale nie mialem czasu tego poskladac do kupy. Moze mi ktos powiedziec skad moze sie brac to "pierdzenie" za przemustnica + ostatnio doszlo jakies rzezenie w tych samych okolicach jakby cos krecilo i zaraz mialo sie cos urwac, tylko przy nieco mocniejszym dodawaniu gazu - gdy jade bardzo ale to bardzo delikatnie niczego nie slychac

Wciaz ten sam i jedyny blad :(

Opublikowano
A ja żadnych błędow nie mam, a mimo tego auto chodzi na przepustnicy. Dlaczego? Obstawiam odmę u mnie, bo nigdy jej nie wymieniałem, ale szczerze mówiąc odpuszczę temat i zostawię to następnemu nabywcy, auto leci na sprzedaż jak tylko letnie kapcie założę. Choć nie wiem jaki ma zwiazek odma z valvetroniciem.
Opublikowano
Objawy może nie pasują w 100%, ale sprawdzałeś pompę paliwa? Gdybyś miał tylko problemy z odpaleniem, czasem czuł brak mocy to bym był pewien na 100%.
Opublikowano
Macie też coś takiego? W momencie muśnięcia gazu, słychać jakby silnik miał zaraz się zdławić i zgasnąć? Objawy tak jakby pasowały do zasysania jakiegoś lewego powietrza, albo zapowietrzenia się. Będę powoli przymierzał się do wymiany odmy, jaką polecacie kupić? OEM czy jest jakiś sensowny zamiennik (tańszy) ? Ja zaś nie mam innych objawów prócz tego zduszenia, po tym obroty chwilę pofalują ale po chwili znów chodzi płynnie...
Opublikowano
Objawy może nie pasują w 100%, ale sprawdzałeś pompę paliwa? Gdybyś miał tylko problemy z odpaleniem, czasem czuł brak mocy to bym był pewien na 100%.

 

Pompe paliwa raczej wykluczam bo na gazie mam to samo, obstawiam raczej cos z powietrzem, pol silnika rozebrane wiec przyjrze sie przy okazji odmie jak wyglada. Przypadkiem nie wie ktos jak dokladnie dzialaja te "zaworki" w srodku kolektora ssacego i czy da sie jakos sprawdzic ten silniczek sterujacy nimi?

Opublikowano

Panowie u mnie wymieniłem czujnik wałka mimośrodowego i błędy się nie pojawiły i auto stało się żywsze od dołu. Wcześniej też nie świeciły się żadne kontrolki na desce i tylko przypadkowo się o tych błędach dowiedziałem.Auto też chodziło na przepustnicy ,czyli w trybie awaryjnym bo nie był używany valvetronik.

Sprawdźcie czy u was działa valvetronik.

Opublikowano
Panowie u mnie wymieniłem czujnik wałka mimośrodowego i błędy się nie pojawiły i auto stało się żywsze od dołu. Wcześniej też nie świeciły się żadne kontrolki na desce i tylko przypadkowo się o tych błędach dowiedziałem.Auto też chodziło na przepustnicy ,czyli w trybie awaryjnym bo nie był używany valvetronik.

Sprawdźcie czy u was działa valvetronik.

Mozesz podac nr tego czujnika?
Opublikowano
Ok - znalazłem numer tego czujnika, tylko moje pytanie jest takie - czy aby wymienić ten czujnik, będę musiał zdejmować pokrywę zaworów? Czy obejdzie się bez tego?
Opublikowano
w moim przypadku to raczej nie to, po odpieciu go spada jeszcze bardziej na mocy i wywala bledy

zastanawiam sie bardziej nad 16 i 22 ale nie mam pojecia jak je sprawdzic a aktualnie nie mam ich jak podmienic :/

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3194&hg=11&fg=40

 

sprawdzałeś cewki?

 

Tak, mam 2 dodatkowe cewki, byly podmieniane ale bez zadnej poprawy.

W INPIE wyskakuje mi wykrzyknik przy dodawaniu gazu jedynie na przeplywie powietrza i jak wczesniej pisalem tylko od tego blad mi wyskakuje + to buczenie za przepustnica jakby zaciagal lewe powietrze

Opublikowano
Ok - znalazłem numer tego czujnika, tylko moje pytanie jest takie - czy aby wymienić ten czujnik, będę musiał zdejmować pokrywę zaworów? Czy obejdzie się bez tego?

Tak musisz zdemontować pokrywę zaworów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam wszystkich moj silnik to n46b18 i jak koledzy wyzej pisza brak mocy neka mnie juz od 2 miesiecy odme wymienilem mialem blad czujnika walka rozrzadu wylotowy po skasowaniu bledu 2b63(outlet) autko jechalo tak jak ma po tygodniu powtorka,wiec wymienilem czujnik na jakis markowy lecz nie orginalny z bmw bylo bez zmian przez okolo tydzien gdzie nagle bez kasowania bledow auto jedzie,lecz nie zawsze ma dni kiedy nie jedzie :0 przewaznie rano gdy jest chlodniej czy wilgotniej,ale chyba to wina tego "nowego"czujnika czy moze vvt sie konczy dodam tylko ze auto w trybie awaryjnym(gdy brak mocy)swiszczy/dzwiek podobny do wiercenia w metalu gdy dodam wiecej gazu jak minimum gazu daje dzwieku nie ma?dodam ze komp bledow nie pokazuje i bylem prawie sklonny oddac auto do serwisu bmw w UK lecz powstrzymal mnie strach przed rachunkiem jaki by mi wystawili?a wec pytanie brzmi czy mam kupowac ori czujnik ktory kosztuje 120 funtow brytyjskich?byl bym wdzieczny za podpowiedz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

znalazlem wreszcie film na YT z identycznymi objawami:

jednak nie bardzo rozumiem co autor mial na mysli

there is a plastic timing casing at the front of the engine block that was cracked/broken ma ktos jakis pomysl ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.