Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, otóż jestem mechanikiem i sprawa wygląda tak przyjechała do mnie Bmw Compact 320i 2001 rok 132tys Przebiegu i dziura w tłoku bądź pierścienie ale mniejsza z tym klient zażyczył sobie żeby to zrobić ok. Tylko sprawa wygląda następująco po odpinałem wszystko od głowicy ( kolektor ssący, wydechowy kable kabelki wtryski ściągnąłem pokrywę zaworową) teraz moje pytanie jak w tym ustrojstwie ustawić rozrząd nie mam w żadnym z moich programów schematu na necie szukam od paru dni i mam problem bo samochód rozebrany stoi i nie wiem jak się zabrać do tego rozrządu robił ktoś to może jakieś podpowiedzi ale proszę o konkrety. Jak coś jest nie tak proszę o poprawki i z góry przepraszam mój pierwszy post
Opublikowano
ok blokady załatwie ale co dalej tam jest jak by trzy wałki rozrzadu dwa normalny i jeden strowany elektronicznie kurna zapomniałem jak sie nazyw to jest chybe do tego ze jak np. masz powyzej 2tys obrotów to sie bardziej otwieraja zawory tak mi sie wydaje ale mimo wrzystko nie wiem jak ustawic ten rozrzad majac blokady bo poczytałem troche na necie i o ile to o tym silniku było to tam jakies dmuchanie powietrzem jest przetaczanie samochodó no ten silnik to dla mnie jakas zagadka totalna ale prosze o podpowiedzi info czy co kolwiek
Opublikowano
W takim przypadku to jest n42b20 tzw. valvetronic. do niego kup blokady. wymien odrazu napinacz i dokrecic vanosy na odpowiedni moment.
Opublikowano

W moim byłym Compactcie e46 316ti też na velvetroniku, poszedł kiedyś czujnik położenia wału. Po wymianie czujnika trzeba było zrobić adaptację velvetronika, a to mechanik robił poprzez podłączenie do komputera i zresetowanie lub wprowadzenie w kompie pozycji wyjścoiowych. Na mój gust ustawiasz główny rozrząd a ten dodatkowy od velvetronika to po podłączeniu pod komputer sam się ustawi do pozycji fabrycznych.

Mam rację czy raczej się mylę??

Opublikowano

no ok to z wałkiem juz wiem dzieki za podpowiedzi ok rozrzad ustawiam na blokady i teraz jak rozpisac łańcuszek ?

obracałem silnikiem i nie widze zadnego rozpinania, sciaga sie go razem z kołami od wałków rozrzadu ?

a ten wałek (velvetronik) to normalnie odkrecic ? nic nie peknie bo tam pod nim widac ze sa jakies sprezyny

(co to nie wymysla w dzisiejszych czasach) xd

Opublikowano
ale po co chcesz ten wałek ściągać do ustawienia rozrządu?
Opublikowano
ja nie chcę ustawiać rozrządu tylko zdemontować głowice bo kompresja na 1-wszym i 2-gim cylindrze jest mała i remont silnika klient sobie zażyczył wiec wałki muszę ściągnąć bo głowica do splanowania to raz a dwa pierścienie trzeba wymienić bądź zawory bądź tez sam tłok to się jeszcze zobaczy
Opublikowano
To rozpinasz łańcuch, wcześniej blokując rozrząd główny i demontujesz głowice. Przynajmniej tak mi się wydaje. Velvetronik zostawiasz w spokoju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.