Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

mam problem i zależy mi na szybkiej odpowiedzi gdyż czas mnie goni,posiadam E60 530i z 2010r seryjnie na kołach 17 cali, dziś przymierzałem 18-stki z e38/e31 i wygląda to świetnie, te seryjne już mnie nudzą, ale jest problem gdy skręcę koła maksymalnie to krawędź opony dotyka plastiku nadkola (raz z jednej raz z drugiej - kierownica prawo/lewo maksymalnie) nadkole jest jako tako elastyczne i styka się dopiero przy maksymalnym skręceniu kół czyli jedynie manewry parkingowe, ale jednak wolał bym żeby nic się nie stykało

 

z uwagi na to że są to te rzadziej spotykane felgi, mają inne ET niż te z e39 z mniejszym obsadzeniem więc nie mogę się ratować dystansami a jedynie zmianą rozmiaru opony

 

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

przód 8 cali 235/50/18

tył 9,5 cali 255/45/18

 

umie ktoś to policzyć lub zna jakąś stronę i powie mi czy np opona 225 mm załatwi sprawę ewentualnie zmiana profilu na mniejszy z 50 na 45

 

 

 

http://zapisz.net/images/442_dsc_0201.jpg

 

http://zapisz.net/images/928_dsc_0204.jpg

Edytowane przez Michal_sk8
Opublikowano

Problem nie lezy w ET felg, ale w zle dobranych oponach. Do E60 na te felgi powinienes miec zalozone 245/40R18 i 275/35R18. To co masz teraz to rozmiary z kosmosu do tego auta :duh:

 

Profil opony wyrazony jest w % z szerokosci bieznika, nie jest to wartosc w mm.

Opublikowano

Opony są dobrane prawidłowo według katalogu do e38 i z tego auta pochodzą te koła

 

masz rację poszedłem do garażu i sprawdziłem na tej naklejce ,dokładnie takie wymiary jak podałeś powinny być ale czy nie mógł bym założyć węższej opony z większym profilem jednak?

 

według kalkulatora http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/50r17/ / 2 porównania

http://www.polkasteam.pl/przydaski/przelicznik_opon.html

 

seryjny zalecany i taki mam teraz jest 225/50/17

średnica koła procentowo jest bliżej 225/45/18 niż tego zalecanego 245/40/18

 

skoro teraz jest 225 to nie może taki zostać?

 

wytłumacz mi jeszcze z tyłem, ta szerokość opony ma po prostu zapewnić lepsze odpychanie się auta, bo już teraz na tych koła wygląda jak na dystansach to wsadzając szersze koła nie będzie to obcierać o rant błotnika skoro już jest szeroko?

 

znalazłem również tabele i jest pewien zakres szerokości opony w stosunku do cali danej felgi

 

http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php

 

 

dziękuje za odpowiedzi

 

pozdrawiam

Opublikowano
Opony są dobrane prawidłowo według katalogu do e38 i z tego auta pochodzą te koła

 

Zgadza sie, ale do E60 to nieprawidlowe rozmiary.

 

masz rację poszedłem do garażu i sprawdziłem na tej naklejce ,dokładnie takie wymiary jak podałeś powinny być ale czy nie mógł bym założyć węższej opony z większym profilem jednak?

 

według kalkulatora http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/50r17/ / 2 porównania

http://www.polkasteam.pl/przydaski/przelicznik_opon.html

 

seryjny zalecany i taki mam teraz jest 225/50/17

średnica koła procentowo jest bliżej 225/45/18 niż tego zalecanego 245/40/18

 

skoro teraz jest 225 to nie może taki zostać?

 

Mozesz robic z tym autem rozne rzeczy, ale jezeli ma sie dobrze prowadzic i dobrze hamowac, to jednak wypadaloby miec szersze opony. E60 nie jest lekkie, moim zdaniem na 225 slabo sie tym jezdzi. Nie wiem z czego to wynika, ale sporo ludzi, tak jak Ty kombinuje, zeby sobie maksymalnie popsuc to z czego znane jest BMW, czyli radosc z zachowania tych aut na drodze.

 

wytłumacz mi jeszcze z tyłem, ta szerokość opony ma po prostu zapewnić lepsze odpychanie się auta,

 

Nie, nie tylko, szersze tylne opony w aucie tylnonapedowym poprawiaja mocno stabilnosc i niweluja nadsterownosc, dopiero w kolejna rzecza jest poprawienie trakcji.

 

bo już teraz na tych koła wygląda jak na dystansach to wsadzając szersze koła nie będzie to obcierać o rant błotnika skoro już jest szeroko?

 

Nie, E60 ma sporo miejsca w nadkolach, tyl spokojnie miesci felge 10.5/11.0" z opona 285, bez zadnych modyfikacji, to co zamontowales, jest nadal bardzo konserwatywne (oczywiscie dopoki nie wozisz w bagazniku workow cementu).

Opublikowano

Opony miałem takie jakie są fabrycznie zalecane, co prawda z wyłączoną trakcją e60 530i nie da się żwawo ruszyć nie stawiając auta bokiem, nawet jadąc już z jakąś prędkością po wciśnięciu gazu tył chce wyprzedzić przód... ale tym autem nie szaleję i się nie ścigam, i 225 szerokość dają radę hamować i przyśpieszać całkiem dobrze z włączonymi systemami

 

Względy estetyczne to już co innego, bo na szerszych oponach naprawdę na plus zmienia się wygląd auta, a na tych standardowych wygląda jak prawiczek..

 

 

według zasady "Średnica zewnętrzna wybieranej opony nie powinna się różnić bardziej niż 2% od zewnętrznej średnicy opony z wyposażenia fabrycznego. " dobiorę coś co po prostu będzie odpowiadać wielkości standardowej i będzie ok wiec czy to będzie 245/40/18 czy 225/45/18 lub jeszcze coś pomiędzy to będzie ok i nic nie powinno obcierać

 

ciekawi mnie jeszcze tylko jedna sprawa, jest jakaś granica różnicy szerokości opony miedzy przodem a tyłem czymś uzasadniona ?

Opublikowano
Opony miałem takie jakie są fabrycznie zalecane, co prawda z wyłączoną trakcją e60 530i nie da się żwawo ruszyć nie stawiając auta bokiem, nawet jadąc już z jakąś prędkością po wciśnięciu gazu tył chce wyprzedzić przód... ale tym autem nie szaleję i się nie ścigam, i 225 szerokość dają radę hamować i przyśpieszać całkiem dobrze z włączonymi systemami

 

Względy estetyczne to już co innego, bo na szerszych oponach naprawdę na plus zmienia się wygląd auta, a na tych standardowych wygląda jak prawiczek..

 

 

według zasady "Średnica zewnętrzna wybieranej opony nie powinna się różnić bardziej niż 2% od zewnętrznej średnicy opony z wyposażenia fabrycznego. " dobiorę coś co po prostu będzie odpowiadać wielkości standardowej i będzie ok wiec czy to będzie 245/40/18 czy 225/45/18 lub jeszcze coś pomiędzy to będzie ok i nic nie powinno obcierać

 

1.5% jesli juz, w aucie z dosyc rozbudowanym ESP (a tak jest w E60) i to nie od 16", tylko od najblizszego fabrycznego rozmiaru na ktory zmieniamy.

 

ciekawi mnie jeszcze tylko jedna sprawa, jest jakaś granica różnicy szerokości opony miedzy przodem a tyłem czymś uzasadniona ?

 

Roznica szerokosci jest wynikiem dobierania opon tak aby na obu osiach kola mialy taka zblizona srednice, 245/40R18 odpowiada pod tym wzgledem dopiero rozmiar 275/35R18.

Opublikowano

na stronie wyczytałem 2% ale skoro mówisz 1,5% to ok,liczyłem z fabrycznej czyli z 17 bo taka była do 530i

 

wychodzi taki wynik:

 

opona wzorcowa 225/50/17 - 0%

zamiennik 1 225/45/18 - 0.44 %

zamiennik 2 245/40/18 - -0.55 %

 

więc obie będą pasowały

 

tylko dlatego chce ten ciut wyższy bieżnik aby zostawić jak najwięcej z komfortu, jedynie to bo jeździłem nisko profilowymi kołami i jest tragedia..

 

co do proporcji osi to rozumiem już, więc jeżeli dam takie same przód i tył też będzie dobrze

 

 

pozdrawiam i dzięki za pomoc

Opublikowano
na stronie wyczytałem 2% ale skoro mówisz 1,5% to ok,liczyłem z fabrycznej czyli z 17 bo taka była do 530i

 

18" i 19" tez byly dostepne fabrycznie w 530i. Tak jak pisalem wczesniej, porownujesz do najblizszego fabrycznego rozmiaru, wiec jezeli maja to byc 18" to porownujesz do fabrycznych 18". To tak na przyszlosc.

 

tylko dlatego chce ten ciut wyższy bieżnik aby zostawić jak najwięcej z komfortu, jedynie to bo jeździłem nisko profilowymi kołami i jest tragedia..

 

Zdajesz sobie sprawe z tego, ze 245/40R18 i 275/35R18 maja dokladnie taka sama wysokosc scianki bocznej jak rozmiary, ktore wymysliles?

Opublikowano

tak były dostępne opcjonalnie a nie seryjne, więc mam 17 to liczę od tej wartości bo to jest mój fabryczny odpowiednik i wartość początkowa, jak miał bym 18 to bym nie liczył i przerzucił opony po porostu

 

co masz na myśli mówiąc, że mają taką samą wysokość skoro mają inne wartości?

Opublikowano
tak były dostępne opcjonalnie a nie seryjne, więc mam 17 to liczę od tej wartości bo to jest mój fabryczny odpowiednik i wartość początkowa, jak miał bym 18 to bym nie liczył i przerzucił opony po porostu

 

Chodzilo mi o zasade porownywania, a nie to jakie masz opony w tej chwili. Porownuje sie zawsze do najblizszego rozmiaru oferowanego fabrycznie przez producenta (czy jako wyposazenie seryjne, czy jako opcja). Na przykladzie E60, 17" porownujesz z 17", 18" z 18", 19" z 19", 20" z 19".

 

co masz na myśli mówiąc, że mają taką samą wysokość skoro mają inne wartości?

 

Wydaje mi sie, ze nie rozumiesz do konca koncepcji opisywania rozmiarow opon, stad takie dziwne pomysly.

 

245/40R18 ma teoretyczna wysokosc scianki bocznej (czyli potocznie profilu) 98mm

275/35R18 ma teoretyczna wysokosc scianki bocznej ~96mm

 

jak widzisz, "komfort" na obu oponach bedzie identyczny.

Opublikowano

rozumiem już o czym mówisz, zajrzałem do tego linku http://www.opony.com/opony-do/bmw/seria-5/sedan/e60/530i-200kw

i zrozumiałem to tak że porównujesz do koła ,które masz aktualnie na aucie założone

 

z tą ścianką boczną nie wiedziałem ,że jest tak mała różnica wysokości , gdy obok siebie stały 2 opony jedna 45 i 50 to różnica od razu była zauważalna w wysokości

Opublikowano

z tą ścianką boczną nie wiedziałem ,że jest tak mała różnica wysokości , gdy obok siebie stały 2 opony jedna 45 i 50 to różnica od razu była zauważalna w wysokości

 

Zalezy od szerokosci tych dwoch opon, bez problemu znajde Ci dwa rozmiary, ktore beda mialy takie same wysokosci scianek bocznych przy profilu 45 i 50.

 

Inaczej, np. opony 215/45R18 maja zblizona wysokosc scianki bocznej co 275/35R18 i 325/30R18. A opony 225/40R18 maja duzo nizsza scianke boczna niz 275/40R18. Wszystko zalezy od szerokosci opon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.