Skocz do zawartości

e60 520i / Mały opór kierownicy,nie prostuje po zakrecie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj przy parkowaniu na naszych cudnych chodnikach z wysokości 15cm zleciało mi koło (norma) . Problem tkwi w tym, że od tamtego momentu mam tak jakby mniejszy opór kierownicy, łatwiej się nią kręci, jest jakby mniej czuła. W miejscu mogę przekręcić ją o 360 bez problemu. Auto prowadzi się gorzej. Po zakręcie kierownica nie prostuje się.

Nie wyświetlił mi się żaden komunikat, żadna lampka od active steering ( choć wcześniej zdarzyło mi się to kilka razy, ale zawsze trzeba było odpalić auto na wyprostowanych kołach i było dobrze)

 

Czy wie ktoś co mogło się stać? Czy zwykłe ustawienie zbieżności przyniesie poprawe??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a czy w przypadku uszkodzenia przekładni, pompy wspomagania wyświetla się jakiś komunikat?

 

#1 Czy możliwe,aby uszkodzony drążek kierowniczy dawał takie objawy?

 

#2 Przejechałem się autem z bratem, jeździ na codzień vw i twierdzi że nie widzi żadnego problemu, auto co najwyżej troszkę mniej pewnie się prowadzi - ale on sporydycznie wsiada do niego. stwierdził, że on różnicy nie widzi.

 

Dla mnie aktualnie są teraz dwa problemy zauważalne: kierownica nie wraca szybko do pozycji wyjściowej po zakręcie to raz, a dwa że jest mniej czuła podczas jazdy. Na postoju minimalne drgnięcie kierownicą ma odpowiedź ze strony kół. Na nasze oko luzów nie ma, ale specjalistami to my żadnymi nie jesteśmy. Ale ja jak prowadzę, to czuje, że wcześniej wystarczyło zrobić mniejszy ruch kierownicy przy skręcaniu.

 

Panowie, pomysły jakieś macie?

Opublikowano

W piątek jadę do mechanika aby obejrzał drążki kierownicze i amortyzatory oraz resztę zawieszenia. Następnie udam się na geometrie, tak jak radzisz.

 

Widzę teraz kilka podobnych problemów ze zbyt lekkim układem wspomagania i często jest spowodowany uszkodzeniem łożysk amortyzatora lub drążków kierowniczych. Mam nadzieje, że u mnie będzie podobny problem, z dala trzymający się od maglownicy i pompy.

Opublikowano

Witam,

 

Problem rozwiązany - po uderzeniu w krawężnik dekalibracji uległ czujnik skrętu kierownicy.

 

Panowie z Maverick z Poznania wzięli go na podnośnik, obejrzeli najpierw od dołu czy nic mechanicznie nie jest uszkodzone. Okazało się że czysto. Potem podłączyli tylko komputer i wszystko jasne. Ustawione w kilka minut, jeździ jak powinien. Szybko, tanio i porządnie. Naprawdę szczerze ich polecam.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.