Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na odpalonym silniku wyjmij bagnet lub odkręć korek. Powinno być słychać wycie.

PS: Szukanie nie boli.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=169009

Opublikowano

Witam,

 

właśnie tydzień temu wymieniłem uszkodzony zawór odmy i profilaktycznie węże (ok 140 pln zawór + 80 pln węże + 80 pln robota) ponieważ pojawiał mi się błąd 141 złego składu mieszanki (za uboga). Jest to jeden z powodów błędu (oprócz sonda, odma, ciśnienie zasilania, przepływomierz ...), w moim przypadku podjąłem to działanie profilaktycznie przed wymianą ostatecznie 1 sondy (dodatkowo czyszczenie przepływka, przepustnica, krokowiec) wymiana uszkodzonej odmy nie rozwiązała problemu. Najlepszą metodą jest zdjęcie zaworu odmy i sprawdzenie go fizycznie- po zatkaniu od spodu otworu regulacyjnego przy podciśnieniu z dolotu zawór powinien być szczelny. Węże należy również sprawdzić wizualnie na pęknięcia, zmurszenie, czy nie są miękkie i na podciśnienie, czy są szczelne.

- UWAGA NA WĄŻ z płynem przy odłączaniu węży należy zaślepić)

 

Ostateczne usunięcie błędu 141 ubogiego składu mieszanki w moim przypadku spowodowała wymiana przepływomierza (TYLKO NOWY ORYGINAŁ BOSCH!!). Zanim to jednak zrobiłem wyeliminowałem wszystkie mechaniczne powody możliwości powstania błędu, tzn. szczelności i prawidłowości dolotu powietrza, bo zasilanie paliwem było ok (takie normalne eksploatacyjne sprawy):

 

1. Wymiana zaworu odmy i węży (był uszkodzony zawór, rozsypywał się w rękach mimo całej przepony- kupiłem nowy to nie majątek 140 pln , a węże zmurszałe w każdej chwili mogły paść- profilaktycznie kupiłem nowe 80 pln)

2. Wymiany DISY (nowa to majątek >1000 pln, używana ok. 150 pln tylko trzeba dobrze sprawdzić czy działa, najlepiej osobiście, info jest gdzieś na forum, lub https://drive.google.com/folderview?id=0B3qJw9kPXJurbFVDc1NyN3lUckE&usp=sharing

3. Sprawdzenie szczelności uszczelnień dolotu (spryskanie całości sprayem "starterem" przy pracy silnika czy nie łapie lewego powietrza)

4. W moim przypadku wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów bo przycinał się i miał straszne luzy osiowe, denerwował mnie że czasami obroty spadały do 500 i się podnosiły (sprawdzenie samemu info jest gdzieśna forum,polecam lepiej niech diagnosta sprawdzi go podłączając pod zasilacz napięcia i częstotliwości- nowy majątek> 1000 pln, używany 100-200 pln, ale trudne poszukiwania dobrego).

5. Czyszczenie przepustnicy- banalna sprawa, a pomaga (nie polecam czyszczenie układu pomiarowego przepływomierza, niewiele wnosi, plastiki ok).

 

Piszę, bo czuję się zobowiązany i wdzięczny korzystając z wiedzy innych forumowiczów. Może komuś przyda się moje doświadczenie.

PS. Nigdy nie dajcie się nabrać przy błędzie ubogiego składu mieszanki i diagnozie mechanika, który ma kompa i brak wiedzy- cyt."Panie sonda do wymiany, a jak nie to może katalizator zapchany". Trochę wstyd mi że kupiłem nową sondę, na początku napraw nie wytrzymując ciśnienia, pomimo iż na wykresach i odczytach chodziła prawidłowo o czym informował mnie normalny mechanik- posłuchałem kilku innych i podjąłem złą decyzję (usprawiedliwiam się tym że sonda żyje ok 160 tyś/km- wymieniłem przy 117 tyś/km).

 

Odpowiedź na ten post nie jest pewnie pomocna dla forumowiczów, którzy oczekują odpowiedzi typu "czemu moja beemka nie ma buta", "co szybko wymienić", tylko dla tych którzy chcą cieszyć się z jazdy i eksploatacji samochodu.

 

Mnie cieszy to, że po tych zabiegach na wolnych obrotach i wyłączonym klima troniku nie słyszę czy silnik pracuje :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.