Skocz do zawartości

e90 320d - hilfe, coś wciąż gwiżdże - film


leptonhead

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

e90 320d m47n2, przebieg 177 kkm, jakieś 10 kkm temu coś zaczęło gwizdać. Gwizd pojawia się przy przyspieszaniu, przy ok 2 tyś obrotów i udało mi się go uwiecznić na filmie:

 

- 0:06 i 0:10

 

zanim pojawił się gwizd była regenerowana turbo, niemniej nie podzejrzewam, by to turbo gwizdało bo działa bez zarzutu i wszystkie parametry w inpie są ok.

 

podejrzewałem kolektor dolotowy - 3 kkm temu został wymieniony bo na przeglądzie wyszło, że klapki są już w kiepskim stanie.

teraz wymieniona została uszczelka między turbo a intercoolerem, po tej operacji gwizd ustał. Niemniej, pojechałem do Poznania i z powrotem, i pod koniec trasy powrotnej zaczęło gwizdać znowu :mad2:

 

może macie jakąś konepcję co to może być u licha? bo mi już ręce opadają..

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź te uszczelki bo może coś się poluzowało, sprawdź też czujnik temperatury powietrza doładowania bo czasem się poluzuje. Z rzeczy mniej prawdopodobnych ze względu na ostatnie naprawy sprawdź też czy obudowy lusterek są dobrze założone albo te listewki przy szybach (sam jeździłem bez obudowy tydzien i potrafiło gwizdać powietrze przy pewnej prędkości ale to nie zawsze).

Turbina też nie jest wykluczona... mi po regeneracji gwizdała przez jakieś ~2 tys km. w pewnym dosyć krótkim zakresie obrotów ale później przestała.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lusterka/listewki to na pewno nie, bo pojawienie się gwizdu zależy od obrotów, nie od prędkości (identycznie gwiżdże przy ruszaniu na dwójce jak przy przyspieszaniu przy np 120 km/h na 6)

 

taka uszczelka może się w ogóle poluzować?

 

może to coś w okolicy turbo, bo pojawia się mniej/więcej przy obrotach na których załącza się turbo.. sama 'barwa' gwizdu jednak od dalszego zwiększania obrotów nie zależy (jak by samo turbo było winowajcą, to chyba zależałaby)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leptonhead może Ci to pomoże bo miałem identyczny gwizd przy 2tys obrotów niezależny od prędkości i turbo też działało bez zarzutów. W serwisie okazało się, że to jednak turbina, która była regenerowana ... 2 miesiące wcześniej :shock:

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka uszczelka może się w ogóle poluzować?

 

O poluzowanej uszczelce jeszcze nie słyszałem ale zawsze istnieje możliwość, że przy składaniu jakoś niedbale wszystko poskładali i jest gdzieś minimalna nieszczelność.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ale w audi a3 8p 1.9tdi. Gwizdu nie dalo sie zlokalizowac bo gwizdało tylko przy danych obrotach i pod obciazeniem( na jałowym brak). Winowajcą okazała sie rurka od egr-u taka z harmonijką połaczona z turbo, ktos to demontowal umnie i nie zalozyl nowej uszczelki. Takze mozesz u siebie to tez sprawdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leptonhead może Ci to pomoże bo miałem identyczny gwizd przy 2tys obrotów niezależny od prędkości i turbo też działało bez zarzutów. W serwisie okazało się, że to jednak turbina, która była regenerowana ... 2 miesiące wcześniej :shock:

 

Pzdr,

 

hm, a gwizdało Ci cały czas? bo u mnie po wymianie tej uszczelki na jakieś 2 dni przestało ;) voodoo jakieś... oraz czy gwizdało Ci pod obciążeniem tylko, czy na luzie też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem cos podobnego ,gwizd przy przyspieszaniu ,przy dodawaniu gazu ,po kilku tys km turbo padlo ;)

 

hm, do Ciebie tez pytanie - na luzie tez gwizdoliło, czy tylko pod obciążeniem?

jak sobie przypominam to przed padnieciem turbo, gwizdalo juz caly czas przy dodawaniu gazu ,nie bylo roznicy czy na postoju czy w czasie jazdy ,najdziwniejsze to, jak padla turbina nie pokazalo zadnej informacji na desce ,tylko zero mocy i kupa dymu :?

troche masz malo km i juz regenerowales turbo ?? ja ma 300k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, bo turbo jak gwiżdże, to gwiżdże na obrotach jak wstaje, niezależnie czy w czasie jazdy czy na postoju.. u mnie na postoju nic nie gwiżdze, więc chyba nie turbo. na turbo mam gwarancję anyway.

u mnie po regeneracji cisza nic nie gwizdze ;)

moj szaman mowił ze jak juz gwizdze to sie konczy ,traci balans ,napisalem Ci ze na postoju nie gwizdalo tylko przy dodawaniu gazu caly czas gwizdalo ;) na turbo masz gwarancie a gdzie olej wymiana ,filtry robocina ,itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leptonhead może Ci to pomoże bo miałem identyczny gwizd przy 2tys obrotów niezależny od prędkości i turbo też działało bez zarzutów. W serwisie okazało się, że to jednak turbina, która była regenerowana ... 2 miesiące wcześniej :shock:

 

Pzdr,

 

hm, a gwizdało Ci cały czas? bo u mnie po wymianie tej uszczelki na jakieś 2 dni przestało ;) voodoo jakieś... oraz czy gwizdało Ci pod obciążeniem tylko, czy na luzie też?

 

Gwizdało tylko pod obciążeniem, na luzie/postoju cisza nawet jak podkręcałem obroty powyżej 2tys. Jak się pojawiło od razu pojechałem na serwis, także długo z tym nie jeździłem, również myślałem, że mogą to być jakieś przedmuchy na uszczelce. Turbo zostało wymienione z racji, że było jeszcze na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok thanks. Gwarancję na turbo mam całościową, bo warsztat który regenerował też montował. Teraz wyjeżdżam na prawie miesiąc, jak wrócę to dam mechanikowi, żeby sprawdził wszystkie uszczelki, wężyki itp a jak żadna nie okaże się winna, no to turbo.

 

Tylko dlaczego przestało na trochę po wymianie uszczelki między intercoolerem a turbo? czary? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestało, bo jest szansa, że to nie gwiżdże turbo a właśnie jakieś złe spasowanie węży czy łączen. Jak się okaże, że to nie łączenia to lepiej działaj coś z gwarancją na turbo.

Co do samego gwizdania to miałem w domu samochód kupiony przy 200k przebiegu i turbo gwizdało przez 4 lata i 35k przebiegu a samochód jeździł normalnie i nie było żadnego problemu :mrgreen:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich :)

Jestem nowy na forum i mam podobny problem jak w temacie. Moje e91 przywiozłem sam nie całe 3tyg. temu z Niemiec z gwiżdżącym turbo ;) (przebieg 177tys., kupiłem od pierwszego właściciela).

Tydzień temu zregenerowałem turbinę i przy okazji "stuningowałem" kolektor (klapki były całe, ale i tak go wysłałem do gościa, który naprawia od 5 lat tylko kolektory i mi go ulepszył, przez wytoczenie nowych tulejek i dołożenie łożysk kulkowych), oczywiście wymieniłem też olej i filtry.

 

Dzisiaj po przejechaniu ok. 1000km na nowym turbo zaczęło "coś" gwizdać, bardzo podobnie jak na pierwszym filmiku. Pojawia się już przy lekkim dodaniu gazu, na każdym biegu i cichnie tak przy ok. 3tys. obrotów.

Zauważyłem, że jak odpalam auto i przejeżdżam mniej więcej pierwszy kilometr to jest cisza, po czym zaczyna gwizdać już cały czas, znowu zgaszę na 5 minut i cisza przez pierwszy kilometr. Na postoju też gwiżdże.

Jutro mają mi na to patrzeć, najpierw na wszystkie uszczelki, węże itp., ewentualnie wyciągną znowu turbo :/

 

Macie jakiś pomysł nad czym się ewentualnie skupić ?

 

 

Z góry dziekuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

problem jest w metalowej obejmie, która łączy turbinę z katalizatorem - słabo już trzyma i przepuszcza, stąd gwizdanie jak sie zagrzeje, a na wydechu temperatura się szybko robi. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na zrobienie i dam znać czy to aby na pewno to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by bylo jakby to tylko taka pierdulka byla.

Faktem jest ,ze w tych silnikach turbo to pieta achillesowa . :norty: .. lubi padac i to w niajmniej odpowiednim momencie .. np na wczasac w bulgarii

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz przeszedłem długą drogę z turbo , 2 razy mi regenerowali i tak gwizdało identycznie , po czym oddałem do porządnej regeneracji wymienili cały środek na nowy meletta i nic nie gwiżdże , polecam dobrą regenerację , Pan dał mi 2 lata gwarancji nie rok jak większość i powiedział , że musi być dobrze , jakoś jak nowa z Intercarsu za 3700 po zniżkach, obudowa się nie zużywa a środek mam cały nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, metalowej obejmie mówisz? u mnie mechanik przejrzał cały układ dolotowy, mówi, że wszystkie uszczelki wyglądają ok... poprawiło się po akcji z obejmą?

ps - gwizdało u Ciebie na postoju też, czy tylko pod obciążeniem? u mnie gwiżdże tylko pod obciążeniem na drodze, nawet jak samochód podniesiesz na podnośniku i gazujesz na biegu, to nie gwiżdże... cholerstwo mega ciężkie do zdiagnozowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.