Skocz do zawartości

WinKFP - INSTRUKCJA


bmw-power

Rekomendowane odpowiedzi

Też tak ostatnio widziałem na e84 inpa AIF przez E90 to nie istotne mimo że ja mam wszystko ok w INPA AIF

to pliki inpa pewnie czytają z innego miejsca vin (nie jest to vin sterownia, tylko vin z AIF może być inny niż w sterowniku nie ma znaczenia ,)

można go zmienić tool32 AIF_schreiben (jak ktoś umie :D )

Zrób test w ista d i zobaczysz jak pokaże które sterownik nie sa zainstalowane zgodnie z zasadami BMW

takie które były modyfikowane, ista D wychwytuje i informuje że na te sterowniki proszę poinformować klienta zostaje cofnięta gwarancja,

ale jak ktoś dopisał zgodnie zasadami to nie zauważy zmian ,

Jak samochód DCAN to lepszy test na TD-530

 

Czy jesli uzyje DDE71 to bedzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wybierz DDE71 tak najlepiej jest to opcja dla twojego samochodu

bez samochodu to trudne powiedzieć jaki numer

mam co najmniej 3 ZBnr

8512713

8512714

8512715

ale najlepszą opcją update ZUSB F3 > DDE71 > ok zatwierdz bez zmian i odznaczania w tabelce po drugiej stronie , nie zapomnij wpisać vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

WINKFPT nie korzysta z tego pliku tylko ista P do identyfikacji

Nie zawsze sa takie same

np mi w FZD ista P pokazuje inny numer, a WINKFPT inny numer ZB .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie zaktualizowac DDE tak jak powiedzial kolega Din76 po wybraniu DDE71 winkfp sam znalazl update 8512714. Wszystko poszlo gladko ale auto nadal nie odpala. Nie moge tez zrobic synchronizacji cas-dde bo inpa wywala blad ze skrypt zostal zatrzymany. W rheingold tez nie moglem z jakiegos powodu tego zrobic. Jest tam blad dde ktory nakazuje go wymienic. Kolega kupil juz zestaw CAS/DDE/Kluczyk i dzisiaj bedziemy dzialac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W rheingold tez nie moglem z jakiegos powodu tego zrobic. Jest tam blad dde ktory nakazuje go wymienic.

Co najmniej niepoważne . Ci firmware znaleźli, a Ty nawet konkretny błąd tu nie napisał.

Kolega kupil juz zestaw CAS/DDE/Kluczyk i dzisiaj bedziemy dzialac...

:shock: :shock: :shock: Dlaczego tak dużo ? Horror. Wystarczyło kupić oddzielnie DDE i przykręcić go do auto i po temate.

A vin kody różne, przebiegi - jednym słowem vinaigrette. Nieprofesjonalne podejście do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedyne co moge zrobic to wgrac do dde nowy soft i vin, poza tym kodowanie itd. Czytalem ze jak sie zmienia dde to trzeba cas bo jest tam immobilizer i nie bedzie auto odpalac. Ja takich mozliwosci jesli chodzi o sprzet isoft nie mam chyba.

 

taki jest tam blad:

 

39e3914ae7b563f7med.jpg

 

W irlandii tez nie ma fachowcow ktorzy sie takich rzeczy podjemuja...

Edytowane przez mybeemer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo tak sie utarło między ludzmi ze trzeba DDE/CAS/kluczyki :/ A niektorzy jeszcze EWS sprzedają do kompletu :lol: A to nie prawda !! Wystarczy zgodny DDE :)

 

Nie da rady chyba że masz sprzęt do tego

AK300, Autohex zczyta ISN i możesz zapisać go w nowym DDE/DME dopiero zrobić synchronizacje CAS-DDE

jest jeszcze opcja ingerencji bezpośredniej w układy sterownika ale ja jakoś nie mam zaufania do takich modów

nie zapomnij wpisac kody IMA wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kody IMA są na każdym wtrysku i spisujesz je i wpisujesz dla każdego wtryskiwacza swój kod ,masz w ISTA

http://www.commonrailforum.pl/kodowanie-kody-kod-ima-wtryskiwaczy-cr-bmw-t1523.html

po programowaniu kodowałeś silnik NCS ?? w N47 jest obowiązkowo do serii kodować

wejdź w ista po błędzie w diagnostykę i co ista pokaże zrób synchronizacje przez ista D nie przez inpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie pogubilem...Po wgraniu softa nic innego nie robilem. Mowisz ze koduje sie silnik przez NCS (mowa tu o ncs expert)? jaki modul tam sie koduje?

 

czy wtyski koduje sie wedlug kolejnosci zaplonu czy tak jak ida po kolei czyli 1,2,3,4 patrzac od przodu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Autohex zczyta ISN

Din, nie zawsze ten kalkulator :mrgreen: Autohex zczyta ISN i nie z każdego bloku sterowania.

Poniżej masz przykład z profilnego foruma )))

I have an 118D, and can't read isn. Have this error: "dme/dde isn error,please contact microtronik for help". It's edc16 0281012880 dde7799854

******************************************************************

Blad 4954 - Jeśli nie można dość szybko naładować kondensatory do aktywacji wtryskiwaczy w pamięci zapisywany jest kod usterki.

Wymienić ECU DDE.

Blad 416F - Położenie czujnika zero transmisji za pomocą diagnostyki nie zaprogramowano. To się dzieje w przypadku, jeśli odczytaną wartość zero transmisji leży poza zakresem 44 - 56 %. Zaprogramować czujnik zero transmisji za pomocą diagnostyki.

 

Czytalem ze jak sie zmienia dde to trzeba cas bo jest tam immobilizer i nie bedzie auto odpalac.

Wszystko prawda, i rozwiązać ten problem bez specjalnego sprzętu jest trochę problematyczne , ale nie krytycznie

 

Troche sie pogubilem...Po wgraniu softa nic innego nie robilem. Mowisz ze koduje sie silnik przez NCS (mowa tu o ncs expert)? jaki modul tam sie koduje?

W NCS nazywa DDE71.

 

czy wtyski koduje sie wedlug kolejnosci zaplonu czy tak jak ida po kolei czyli 1,2,3,4 patrzac od przodu auta?

tak jak ida po kolei czyli 1,2,3,4 patrzac od przodu auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Temsky740 - :cool2:

 

Szkoda, ze programowaniem DDE sie nie udalo uratowac. Dziwna jest tam sprawa jeszcze w tym aucie bo niezaleznie od temperatury auto zawsze wlacza grzanie swiec. Pojawiaja sie sprezynki swiec - PRE- HEATING PLease Wait. Nawet jak na zewnatrz +15C.

 

jak zakoduje juz CAS - tzn przepisze FA to potem musze tez zrobic DDE71 po FA tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki Temsky740 - :cool2:

 

Szkoda, ze programowaniem DDE sie nie udalo uratowac. Dziwna jest tam sprawa jeszcze w tym aucie bo niezaleznie od temperatury auto zawsze wlacza grzanie swiec. Pojawiaja sie sprezynki swiec - PRE- HEATING PLease Wait. Nawet jak na zewnatrz +15C.

 

jak zakoduje juz CAS - tzn przepisze FA to potem musze tez zrobic DDE71 po FA tak?

 

Gdy wszystko zrobisz, to pytanie świec żarowych - pytanie diagnostyki.

DDE po FA, tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W NCS trochę inne nazwy sa

dla silników 4-cyl 4xDMO

dla silnków 6-cyl 6xDMO

x to liczba 41 , 61 , DDE71 itp DDE72 to 42DMO

DMO-silniki diesla dla benzyny 4MOT lub 6MOT

3877d5ef65d0.jpg

abbc6a2de5b4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bylem jeszcze u kolegi, dopiero dzisiaj wieczorem lub jutro rano bede mial czas. Kolega zamienil juz cas, dde i kluczyk (bez stacyjki tylko sam kluczyk) i auto nadal nie odpala. Czy to dla tego, ze brak synchronizacji, lub kodowania. Rozruszik kreci itd. ale nie zapala. Pytam sie bo chce sie upewnic czy cos jeszcze trzeba robic w tym kierunku. dde ma z takimi samymi numerami tylko ze bylo to wziete z kombi a nie z sedana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.