Skocz do zawartości

temperatura otwarcia termostatu egr


edwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
90 :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poważnie? :oops: u mnie jest bodajże 88 :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W m47n to wiem, ale, że 70 w m47 :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mowa to termostacie EGR AGR!!! jak zwal tak zwal

A nie o termostacie glownym.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś kiedyś przeczytałem ale info 100% pewne.

Poza tym proszę spojrzeć na oba termostaty mają różne numery katalogowe jak i różne króćce przyłączeniowe.

Na termostacie EGR nie ma nabitej temperatury początku otwarcia jak to zazwyczaj jest w termostatach głównych.

11 71 7 787 870 (BEHR 1.425.70) - 90°C

11 71 2 247 723 (BEHR 1.406) - 70°C

 

Dla użytkowników 320d przed liftem, proszę zaobserwować jak szybko wskazówka temperatury "dochodzi" do pierwszej kreski (ok. 65°C) za niebieskim polem wystarczy zaledwie 2km przy dzisiejszych temperaturach rzędu 2-3°C, a dalej wskazówka od pierwszej kreski do "pionu" - już nie wędruje tak ochoczo.

To właśnie dlatego, że termostat otworzył obieg.

 

Dla potwierdzenia że istnieje termostat 70°C

http://sklep.auto-voll.pl/termostat-agr-bmw-e39-e38-e46-e65-520d-530d-525d-730d-740d-320d-330d-11712247723-3.html

http://bemariosat.fi/index.php?id_product=97&controller=product&id_lang=1

http://www.bmpartsstore.com/bmw-cooling/bmw-thermostats/bmw-e46-3-series-320d-egr-thermostat.html



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z Tobą. Mój przykład :

Oba termostaty wymienione 4 lata temu, ostatnio zauważyłem że wskazówka temperatury nie chce stanąć w pionie, bardzo długi czas dogrzewania. . Odczyt temperatury przez obc ok 65 °C . Myślę, WTF. Uruchamiam zimny silnik nagrzewam go i patrze co się dzieje. Wąż powrotny z chłodnicy robi się ciepły, a temperatura silnika to dopiero ok 60°C, aha myślę że raczej to termostat główny. Zgasiłem silnik, wystudziłem i zacisnąłem wąż przy termostacie egr.

Silnik zagrzał się żwawo do temperatury prawie 80°C, wskazówka stanęła w pionie, przewód powrotny z chłodnicy zimny. Po zdjęciu zacisku z przewodu przy termostacie egr , temperatura znowu spadła, wąż zrobił się ciepły, silnik ponownie miał problem z dogrzaniem . Tak więc temperatura otwarcia tego termostatu to na pewno nie 70 °C bo wtedy te klekoty nie dogrzewałby się do temperatury roboczej. Po wymianie termostatu egr sytuacja wróciła do normy i silnik szybko łapie temperatury rzędu 82 °C na biegu jałowym.

Niektóre silniki nie posiadały w ogóle chłodnicy spalin, i w nich gorące spaliny idą prosto w dolot bez dodatkowego chłodzenia.

W m47 temperatura otwarcia tego termostatu to 90°C.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie nie mam ani układu AGR ani EGR - jest całkowicie usunięty!

Nie mam również żadnego problemu z osiągnięciem temperatury roboczej silnika nawet w największe mrozy - podstawa to sprawny termostat i żaluzja chłodnicy.

Niektóre silniki nie posiadały w ogóle chłodnicy spalin, i w nich gorące spaliny idą prosto w dolot bez dodatkowego chłodzenia.

Racja i świadczy to o tym że silnik jest w stanie osiągnąć i utrzymać temperaturę pracy bez "wspomagaczy" typu AGR (oczywiście pomijając podgrzewacz czy webasto)

 

W m47 temperatura otwarcia tego termostatu to 90°C.

I nie zgodzę się z kolegą.

 

Dla niedowiarków odsyłam do lektury:

https://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=118248



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz trochę racji, z tekstu wynika ze przy tych 70 termostat ma minimalny przeciek a dopiero przy 90 ma się otworzyć. Przeciek jest pewnie po to aby nie gotowało płynu. Wiec, prawda leży po środku.

Na marginesie układ chłodzenia egr nie powoduje podgrzewania silnika, bo termostat puszcza na duży obieg.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.