Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie do posiadaczy silnika N53B30 lub B25, jakie temperatury silnika i po jakim czasie osiągają wasze silniki, ja do pracy mam 6km i np. Dzisiaj silnik osiągnął temp. 65 stopni przez miasto, bez korków. Czasami temp dojdzie do 73.Na autostradzie nie sprawdziłem jeszcze. Czy czas nagrzewania nie jest ok, czy musiałbym wymienić termostat, nie chcę tego robić, jeźeli jest sprawny. Temp. Można sprawdzić w ukrytym menu pod punktem 7. Dziękuję i liczę na dużo informacji. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak mi powiesz jak wejsc w to menu ukryte, to poobserwuje trochę :)

 

Super. Tu instrukcja, jakbys mógł sie podzielić info na temat spalania auta w warunkach zimowych w duzym miescie bylbym rowniez wdzięczny

Opublikowano

Co do spalania, to w tej akurat chwili robię bardzo małe przebiegi z rana - 3 km, postój na zgaszonym silniku, 3 km (przeważnie w korkach). W takich warunkach spalanie mniej więcej 15l. Normalna jazda po Warszawie jak sie autko rozgrzeje 12-13l. Trasa drogi krajowe 8-8,5l/100 przy w miarę spotkojnej aczkolwiek nie ekonomicznej jeździe.

 

Dam znać jak z temp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do spalania, to w tej akurat chwili robię bardzo małe przebiegi z rana - 3 km, postój na zgaszonym silniku, 3 km (przeważnie w korkach). W takich warunkach spalanie mniej więcej 15l. Normalna jazda po Warszawie jak sie autko rozgrzeje 12-13l. Trasa drogi krajowe 8-8,5l/100 przy w miarę spotkojnej aczkolwiek nie ekonomicznej jeździe.

 

Dam znać jak z temp.

 

 

OK, dzięki i czekam na info o temp.

 

Ktoś jeszcze chętny ??

Opublikowano

Więc u mnie tak:

 

1. po ok. 3km temp 71c

2. 5 min postoju na wyłączonym silniku

3. restart i silnik zaczyna szybko nagrzewać się dalej. Już po kolejnym km temp 79c

4. światło czerwone - utrzymuje temp.

5. kolejne 500m długiej prostej i momentalnie łapie 84c.

6. 5-minutowy korek temp. spada i utrzymuje się na 81-82c

7. Ostatnia szybka prosta i momentalnie łapie 89-90c

8. Koniec trasy w sumie po ok 6km, temp 89c.

 

Dzisiaj w miarę ciepły dzień, bo 3,5c rano temp powietrza, ale generalnie nie mam problemów z dogrzewaniem w żadnych warunkach.

 

Mam nadzieję, że to pomoże w diagnozie i wnioskach.

 

Pzdr i powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc u mnie tak:

 

1. po ok. 3km temp 71c

2. 5 min postoju na wyłączonym silniku

3. restart i silnik zaczyna szybko nagrzewać się dalej. Już po kolejnym km temp 79c

4. światło czerwone - utrzymuje temp.

5. kolejne 500m długiej prostej i momentalnie łapie 84c.

6. 5-minutowy korek temp. spada i utrzymuje się na 81-82c

7. Ostatnia szybka prosta i momentalnie łapie 89-90c

8. Koniec trasy w sumie po ok 6km, temp 89c.

 

Dzisiaj w miarę ciepły dzień, bo 3,5c rano temp powietrza, ale generalnie nie mam problemów z dogrzewaniem w żadnych warunkach.

 

Mam nadzieję, że to pomoże w diagnozie i wnioskach.

 

Pzdr i powodzenia

 

pomogles mi bardzo, mam termostat don wymiany :). U mnie dzis 4 stopnie i 6 km do pracy przez miasto i temp. tylko 65 - 70 stopni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po ~6km spokojnej jazdy bo zakrętów trochę i droga przez wioski jest 80-85 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w przyszły weekend wymiana, jeżeli nic nie wyskoczy. Tak na pewno na piszę czy pomogło
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie, dotyczące źaluzji pod zderzakiem i przed chłodnicą wody, ma je każde n53, jak wygląda to u was, czy zaobserwowaliscie juź jak.się otwierają i czy przy zgaszonym silniku powinny być zamknięte czy otwarte. No i czy można je otworzyć po prostu je popychając. U mnie są one cały czas zamknięte, auto kupiłem we wrześniu tego roku i jeszcze nie miało byc okazji gorąco, źeby sprawdzić jak działają. Dolna sterowana jest elektromagnesem a druga silniczkiem el. Sprawdźcie u siebie i dajcie znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zgaszonym silniku u mnie są zamknięte i przez długi czas też myślałem, że z nimi coś nie halo ale w gorące dni bywają otwarte. One się otwierają do przodu, a nie do środka więc raczej ich nie da rady popchnąć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zgaszonym silniku u mnie są zamknięte i przez długi czas też myślałem, że z nimi coś nie halo ale w gorące dni bywają otwarte. One się otwierają do przodu, a nie do środka więc raczej ich nie da rady popchnąć.

 

 

Ok, znów bardzo pomocna wskazówka, zaskakuje mnie to auto, a czy mógłbyś sprawdzić na włączonej klimatyzacji czy się uruchamiają, na niemieckich forach piszą ze niby powinny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie ma to znaczenia, mam klimę cały czas ON, a w lecie klapki bywały zamknięte nawet jak robiłem ~15-20km w kawałku. W zimie to wątpię aby one się w ogóle podniosły. Z ciekawości zerknę jak dojadę do domu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie ma to znaczenia, mam klimę cały czas ON, a w lecie klapki bywały zamknięte nawet jak robiłem ~15-20km w kawałku. W zimie to wątpię aby one się w ogóle podniosły. Z ciekawości zerknę jak dojadę do domu.

 

Poczytałem jeszcze niemieckie fora, jest tam.multum tematów o tym, piszą ze to całkiem spoko rzecz, ale.lubi zawodzić. Jakbyś mógł sprawdzić jeszcze czy klapki POD zderzakiem czy da się otworzyć palcem, bez zapłonu, a z zapłonem lub odpalonym.autem powinny być zablokowane. U mnie tak czy tak mogę je otworzyć ręcznie. Te gorne tak jak piszesz otwierają się do środka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu filmik jak działają klapy sterowane z laptopa softem rheingold.

 

 

żaluzje pod zderzakiem już działają, na zapłonie trzyma je elektromagnes, na postoju można je otwierać. Kiedy temp niebezpiecznie rożnie, ecu wysyła sygnał i elektromagnes puszcza i klapki są otwierane pędem wiatru ( tylko te pod zderzakiem, jest to układ pasywny, te za nerkami aktywny i regulowane są elektronicznie ) U mnie ten magnes wyskoczył z mocowania i nie zaskakiwał, wystarczyło go wcisnąć. Dziś temp 6 stopni a 90 stopni miałem dopiero po 10 km, w sobotę wymiana termostatu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat wymieniony, sprawa dość prosta, ważne żeby dobrze uruchomić procedurę odpowietrzania. Teraz po 6 km mam 85 stopni a nie 65 - 70 a więc jest juz dobrze. Dziękuje za odpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś mi uciekł ten temat ale teraz to ja posprawdzam jak jest u mnie z tymi klapkami. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.