Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam iż auto odpala normalnie.

Spalanie na trasie jakie udało mi się osiągnąć najmniejsze to 6,8 l na 100 km przy średniej prędkości 83 km/h w 4 osoby + bagaż.

 

Oleju nie bieże - zmieniam olej wg wskazań komputera czyli co około 25 tys i nie muszę nic dolewać.

Płyn z chłodnicy mi nie ubywa.

 

Skrzynia zmienia biegi dobrze, nic się nie ślizga.

 

W aucie nie falują obroty w czasie jazdy ani na postoju.

 

Generalnie wszystko byłoby ok gdyby nie te wibracje.

 

Jest to automat więc dwumasa odpada.

 

Pytałem się w serwisie automatycznych skrzyń biegów gdzie wymieniałem olej i filtr czy winny może być konwerter - odpowiedzieli że raczej nie a przynajmniej nie spotkali się z przypadkiem aby konwerter drgał na wolnych obrotach.

 

Auto zaciągnęło mi 2 razy wodę przez serwo, ale poza objawem "wody w kaloszach" w czasie wciskania hamulca nic nie zaobserwowałem w czasie pracy silnika. A wydaje mi się iż gdyby korbowód, lub tłoki były uszkodzone to na korekcjach by to wyszło.

 

A jako ciekawostkę mogę dodać iż kolega ma ten sam motor i mierzył kompresję w tym samym warsztacie i mu wyszła kompresja na pięciu cylindrach około 29 a na jednym cylindrze 26 i u niego motor równo chodzi i nie czuć żadnych wibracji i drgań.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam

 

Posiadam samochód BMW E39 530d z 2001r.

Mam u siebie następujący problem a mianowicie silnik nie równo chodzi na biegu jałowym oraz po dodaniu gazu w zakresie od 1400 obr w górę. Jakby uciekał zapłon na którymś cylindrze. Walczę z tym od dłuższego czasu.

Wszystkie wtryski były sprawdzane i regenerowane w stargardzie Szczecińskim - nie ma różnicy w pracy silnika.

Dwa dni temu mierzyłem kompresję na poszczególnych cylindrach i wyszło następująco 1, 2, 4, 5 ,6 - 32 bary natomiast 3 - 24 bary.

Po wykonaniu próby olejowej na 3 cylindrze (10ml oleju wlano do cylindra) - ciśnienie wzrosło do 40bar.

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego jaka może być maksymalna różnica w ciśnieniach - gdzieś wyczytałem że max 10% pomiędzy max i min zmierzonym ciśnieniem.

Czy taka różnica jest dopuszczalna?

Czy wtryskiwacze są w stanie nadrobić taki brak kompresji aby silnik równo pracował?

Dodam iż kolegi bmw e39 530d pomimo tego iż kopci na czarno to nie czuć u niego wibracji od silnika zarówno na biegu jałowym i podczas jazdy)

Aktualny przebieg to 393 tys km.

 

Kolejny problem:

Przed pomiarem kompresji wartości korekcji były następujące:

 

1. -0,66

2. -0,96

3. +1,98

4. -1,20

5. -1,26

6. +1,60

 

Ponieważ wszystkie wtryski chciałem wysłać do Stalowej Woli do ponownego sprawdzenia - wykręciłem je. Natomiast zdecydowałem iż najpierw rozwiążę sprawę kompresji.

Wtryski zamontowałem na nowo, wszystko poskręcałem i po odpaleniu silnik skakał jakby nie palił na jeden cylinder. kopcił na niebiesko (olej w cylindrze z próby olejowej).

Silnik pochodził aby mieć temperaturę pracy i został przegoniony po autostradzie aby wypalić olej z układu wydechowego i cylindra.

Obecnie praca silnika jest gorsza niż przed pomiarem kompresji. Dodatkowo auto kopci na czarno na wolnych obrotach.

 

a korekty są następujące.

 

1. -0,40

2. -1,31

3. -2,03

4. -2,37

5. -1,70

6. +5,61

 

Pytanie dlaczego nagle zaczął kopcić na czarno i silnik bardzo nierówno pracuje?

Czy jest to wina uszczelnienia 3 cylindra olejem?

 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy kupić nowy używany silnik ze względu na słabą kompresję na 3 cylindrze czy też bawić się w reanimację obecnego.

 

Witam. Kolega w swojej z tym samym silnikiem miał też takie objawy po regeneracji wtrysków. Była duża rozbieżność korekcji. Przy pomocy INPY zrobił reset wtrysków czy coś takiego, wszystkich jednocześnie i auto zaczęło równo pracować.

Korekty wtedy minimalnie się od siebie różniły.

Wiem że w INPIE jest taka opcja na bank, bo zrobił to przy mnie w 5 minut.

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie silnik pracuje rowno, ma moc. Korekcje na 5 wtrysku -72 (!) Kopci na postoju na niebiesko-biało. Oleju nie ubywa. Podmienialem chłodnicze egr na inną bez zmiany.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.