Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam kilka pytań

 

1. Czy ten akumulator z linku to AGM czy nie AGM?,

http://www.kramp.com/shop-pl/pl/257014/1407096/1408948/Akumulator+Deta+Senator+3%2C+12+V%2C+85A

2. Jest to akumulator z pierwszego montażu BMW ?

3. Jak mogę sprawdzić jaki akumulator mam zakodowany chodzi mi właśnie o AGM i moc Ah (jakim programem i gdzie tego szukać), podejrzewam że został podmieniony bez kodowania, jeżeli nie jest na pierwszy montaż bo w lato palił bardzo dobrze a teraz buuuu.

4. Jak nie mam rekuperacji, ED itd to mogę zamienić na standardowy, jeżeli to AGM ofc?

5. Czy akumulator ma wpływ na kilku sekundowe bujanie przy odpalaniu? Nowy sterownik BERU i świece NGK(brak błędów) i mam wrażenie że nie grzeje mi ich wogóle, dodatkowo mam błąd "battery discharged" o co kamnan ?

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

1. Po opisie wnioskuję, że to zwykły akumulator o większej pojemności a nie AGM.

- System labiryntowy zapobiega wyciekaniu kwasu i gwarantuje bezpieczny bieg powrotny cząsteczek kwasu

- Zwiększone rezerwy wydajności dzięki zastosowaniu grubszych płyt

 

2. Kolega już odpowiedział

3. Trzeba sprawdzić po VIN aby mieć całkowitą pewność.

4. Możesz mieć jeszcze Webasto, wtedy również montowany był AGM 90Ah. Czasami możesz też bez tych opcji trafić na AGM np. 70Ah.

5. Nie. Świece zastosowane w tym silniku grzeją się bardzo szybko, to inna technologia niż w poczciwym 1.9TDI. Kontrolka się zaświeca u nas tylko jak potrzebne jest dłuższe podgrzanie (mocne przymrozki), najczęściej się nie zapala. Świecie się jednak grzeją, sterownik minimalnie opóźnia rozrusznik i to wystarcza. Przy słabym akumulatorze świece by grzały i tak, problem miałby rozrusznik.

 

Jeżeli nie masz u siebie żadnej z opcji:

S1CCA - Auto start/stop function

S1CDA - Brake Energy Regeneration

S146A - Dodatkowe zasilanie energetyczne

S185A - Pojazd specjalny otwarty

S186A - Pojazd specjalny zakryty

S536A - Urządzenie ogrzewania dodatkowego

 

To możesz montować akumulator nie AGM. Oczywiście później reset oraz kodowanie, jeżeli do sterownika jest wbity o innych parametrach niż nowy albo nie masz pewności.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi co do akumulatora, nie mam tych opcji, zostaje ustalić jaki mam zakodowany chciałbym być pewny że mój jest na wyczerpaniu a nie że poprostu nie doładowuje go np a aku jest sprawne. Więc ponawiam pytanie czy idzie to sprawdzić?

 

Co do świec zdarza mi się widzieć tą spirale przy -13, -3, +2, i rzeczywiście wtedy rozrusznik startuje później, oczywiście baaardzo sporadycznie i wtedy nie buja budą, pali z "pół obrotu ;)" stąd moje stwierdzenie że nie grzeje świec. Spróbuje nagrać jutro rano w Suwałkach mamy cały czas poniżej zera.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.