Skocz do zawartości

M20B25 - wypadanie zapłonów?


Popek666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję porady od speców/znawców/miłośników silnika M20. Szukałem na innych forach - 0 konkretów, tematy niepozamykane, nierozstrzygnięte. Postaram się opisać najdokładniej jak potrafię. Problem polega na tym, że silnik mi "kuleje". Na zimnym jest dużo lepiej, jak się rozgrzeje i kreska jest w pionie sytuacja się znacznie pogarsza. Silnik zaczyna kuleć, słychać jak wypadają zapłony w różnych odstępach czasu, raz częściej raz rzadziej. Dodatkowo przy "kopnięciu" w gaz potrafi się przydusić. Moc jest, na obroty wchodzi ładnie równo do odcinki, jedynie to kulenie na jałowym i wypadanie zapłonów, aż budą trzęsie. Postaram się wrzucić filmik pokazujący usterkę.

Co zrobiłem żeby poprawić usterke:

-świece nowe NGK

-filtr paliwa, powietrza nowy

-pompa paliwa wymieniona bo stara padła

-kopułka i palec przeczyszczone, kable WN sprawdzone iskra wszedzie jest (chyba każdy mnie kopnął )

-silnik łapał troche lewe powietrze, pouszczelniałem

-dzisiaj zrobiłem luzy zaworowe 0.25 wszedzie

-silniczek krokowy wyczysciłem

 

Dodatkowo byłem na komputerze, wywala mi sonde, przepływkę i wtryski. Mam LPG stąd prawdopodobnie wtryski, tak mechanik powiedział. Przepływka po wykasowaniu błędów już się nie pojawiała, natomiast cały czas wywalało sondę. Ale sonda wartości pokazuje więc chyba działa. Doszliśmy do tego że przy kolektorze wydechowym silnik zasysa powietrze (uszczelki do wymiany) i stad sonda moze złe odczyty pokazywać. Jednak po jej odłączeniu nie ma zmiany w pracy silnika, tak samo jak odepne przepływkę. Silnik gaśnie a jak odpale od nowa to tak samo kuleje.

 

Ogólnie wszystko co robiłem żeby usunąć wypadanie zapłonów nie dało żadnych pozytywnych skutków, jak było źle tak jest. Macie jakiś pomysł? Bo mi juz brakuje... Dlaczego na zimnym jest o niebo lepiej niż jak jest gorący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem się nie czuje, ale może to czujnik temperatury? Jak masz możliwość podpięcia pod komputer to sprawdź jakie dokładnie wartości podaje, bo może nie ma typowego błędu czujnika typu zwarcie lub otwarty obwód, tylko umarł na jakiejś konkretnej wartości dla niskiej temperatury. Wtedy sterownik by ustawiał zbyt bogatą mieszankę i silnik mógłby się zalewać...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są dwa czujniki temperatury, ten co idzie do zegarów i ten co idzie do kompa. Na zegarach ładnie pokazuje 90 stopni, a jak przełożyłem wtyczkę zegarów do czujnika od kompa to pokazywał mi 100 stopni, a nie 90 na zegarach. Czy to są takie same czujniki i też mimo wszystko powinien pokazywać mi 90 a nie 100?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
DROGI PANIE USTEREK MOZE BYC DUZO JAK PAN SAM MÓWI MAM SONDE ALE KATALIZATOR PAN SPRZEDAŁ ALBO WYWALIŁ DO ŚMIETNIKA,KOPUŁKA WYCZYSZCZONA A POWINNA BYĆ RACZEJ NOWA PALEC WYCZYSZCZONY ALE JAKĄ MA REZYSTANCJE PRZEWODY STARE (ŚMIECH NA WARSZTACIE) W KOŃCU PISZE PAN ZASYSA POWIETRZE PRZY WYDECHU USZCZELKI DO WYMIANY ???DROGI PANIE PANA BEDZIESZ MIAŁ WYDATKI NIE TOLERUJE GAZU I MA PAN NAJPRAWDOPODOBNIE WYPALONE ZAWORY ALE NALEZAŁO BY ZMIEŻYC CIŚNIENIE NA BANIAKACH I WYKONAC PRÓBE OLEJANOWĄ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
DROGI PANIE USTEREK MOZE BYC DUZO JAK PAN SAM MÓWI MAM SONDE ALE KATALIZATOR PAN SPRZEDAŁ ALBO WYWALIŁ DO ŚMIETNIKA,KOPUŁKA WYCZYSZCZONA A POWINNA BYĆ RACZEJ NOWA PALEC WYCZYSZCZONY ALE JAKĄ MA REZYSTANCJE PRZEWODY STARE (ŚMIECH NA WARSZTACIE) W KOŃCU PISZE PAN ZASYSA POWIETRZE PRZY WYDECHU USZCZELKI DO WYMIANY ???DROGI PANIE PANA BEDZIESZ MIAŁ WYDATKI NIE TOLERUJE GAZU I MA PAN NAJPRAWDOPODOBNIE WYPALONE ZAWORY ALE NALEZAŁO BY ZMIEŻYC CIŚNIENIE NA BANIAKACH I WYKONAC PRÓBE OLEJANOWĄ.

 

jejuś kolego... czyli auto na złom?? :) może powolutku bo tego typu objawy często gęsto zależą od pierołek...

 

więc aby nie tracić kasy:

przeczyść przepustnicę

przeczyść krokowy

sprawdź ponownie lewe powietrze, głównie na drodze przepływka kolektor

sprawdź, choć na ziemnym to mało istotne fajki kabli, lubią pękać nawet pod gumami

sprawdź czujnik położenia wału - prosta kwestia wystarczy omomierz

 

tego typu problemy dotyczą głównie prądu i tu nacisk na palec, kable i kopułkę

 

ps. wtryski... pewnie ale co wtryski leją??? i to ma powodowac wyskakiwanie zapłonu? :)

pps. jak odłączysz przepływkę i zapalisz komp dostaje świra - tego się nie robi, lambda nie jest brana pod uwagę na gazie

ppps. na zimnym problemy z prądem są mniejsze, materiał się nie odkształca - na ciepłym wychodzą takie kwiatki jak połamane fajki, wyrobiona kopułka itp. w sumie to prosty problem do zdiagnozowania i wyeliminowania.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.