Skocz do zawartości

530D - po wyłączeniu zapłonu coś syczy.


isek

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem podobny temat, ale to nie to. Mianowicie np. po około 20 minutach jazdy i wyłączeniu zapłonu słychać dziwny dźwięk jak by "odkurzacz". :D Sorki za porównanie, ale nic mądrego nie przychodzi mi do głowy. Po około 5 sekundach przestaje wydawać dźwięk i wtedy przez około minutę coś jeszcze słychać w silniku, jak gdyby jeszcze jakaś pompka czy coś działało. Miałem przez 7 lat benzynkę E39 i po zmianie (w zeszłym tygodniu) na diesla nie kumam o co chodzi w tym "motorze". Może mnie ktoś w prosty sposób uświadomi o co kaman. Z góry wielkie dzięki. A korzystając już z okazji mam jeszcze jedno pytanie, bo może jest to w jakiś sposób powiązane jedno z drugim. Chodzi o to, że Niemiec zamontował sobie światła LED do jazdy dziennej, ale wyjął bezpiecznik. Jest to komplet PHILIPSA. I objaw jest następujący. Po wyłączeniu zapłonu światła dzienne nie gasną od razu ale palą się jeszcze przez około 5 sekund, wyłączają się i włączają ponownie i tak kilka razy dotąd dopóki nie ucichnie ten dziwny dźwięk z silnika. Co to może być za cholera?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do głowy przychodzi mi webasto, które załącza się na dogrzewanie silnika i po tak krótkiej jeździe jeszcze nie zdąży się wyłączyć, a po wyłączeniu zapłonu jeszcze się wystudza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz te LEDY i zobacz wtedy czy ci tam coś syczy. Może wpiął się gdzieś prowizorycznie i ci zamyka obwód w szeregu z czymś i taki cyrk występuje,do czasu aż moduł komfortu odetnie prąd po paru minutach od zamknięcia auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEDy odłączyłem po jednym dniu, ale nadal syczy. A może to syczenie mieć coś wspólnego z tym że nie dogrzewa mi silnika/? Wczoraj zrobiłem 180 km po trasie i nie chciał mi zagrzać do 90C tylko trzyma temperaturę na kresce przed 90C. Dopiero po mieście jeżdżąc dochodzi do 90. Nie kumam diesla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co opisujesz to działanie webasto, a potem pompki od webasto, a dzieje się tak dlatego że zapewne webasto dogrzewa niedogrzany silnik.

Wymień na początek termostat EGR i zobaczysz czy zacznie się dogrzewać silnik, jak nie to wymień tez główny termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Główny termostat zakupiłem, nie wiem dlaczego zacząłem od droższej części. :) Wymienie w ten wekeend główny i zobaczymy czy będzie poprawa. Chcę jeszcze przy okazji wyczyścić pompę próżniową bo klekocze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.