Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Znalazłem podobny temat, ale to nie to. Mianowicie np. po około 20 minutach jazdy i wyłączeniu zapłonu słychać dziwny dźwięk jak by "odkurzacz". :D Sorki za porównanie, ale nic mądrego nie przychodzi mi do głowy. Po około 5 sekundach przestaje wydawać dźwięk i wtedy przez około minutę coś jeszcze słychać w silniku, jak gdyby jeszcze jakaś pompka czy coś działało. Miałem przez 7 lat benzynkę E39 i po zmianie (w zeszłym tygodniu) na diesla nie kumam o co chodzi w tym "motorze". Może mnie ktoś w prosty sposób uświadomi o co kaman. Z góry wielkie dzięki. A korzystając już z okazji mam jeszcze jedno pytanie, bo może jest to w jakiś sposób powiązane jedno z drugim. Chodzi o to, że Niemiec zamontował sobie światła LED do jazdy dziennej, ale wyjął bezpiecznik. Jest to komplet PHILIPSA. I objaw jest następujący. Po wyłączeniu zapłonu światła dzienne nie gasną od razu ale palą się jeszcze przez około 5 sekund, wyłączają się i włączają ponownie i tak kilka razy dotąd dopóki nie ucichnie ten dziwny dźwięk z silnika. Co to może być za cholera?
Opublikowano
Do głowy przychodzi mi webasto, które załącza się na dogrzewanie silnika i po tak krótkiej jeździe jeszcze nie zdąży się wyłączyć, a po wyłączeniu zapłonu jeszcze się wystudza.
Opublikowano
Odłącz te LEDY i zobacz wtedy czy ci tam coś syczy. Może wpiął się gdzieś prowizorycznie i ci zamyka obwód w szeregu z czymś i taki cyrk występuje,do czasu aż moduł komfortu odetnie prąd po paru minutach od zamknięcia auta.
Opublikowano
LEDy odłączyłem po jednym dniu, ale nadal syczy. A może to syczenie mieć coś wspólnego z tym że nie dogrzewa mi silnika/? Wczoraj zrobiłem 180 km po trasie i nie chciał mi zagrzać do 90C tylko trzyma temperaturę na kresce przed 90C. Dopiero po mieście jeżdżąc dochodzi do 90. Nie kumam diesla.
Opublikowano

to co opisujesz to działanie webasto, a potem pompki od webasto, a dzieje się tak dlatego że zapewne webasto dogrzewa niedogrzany silnik.

Wymień na początek termostat EGR i zobaczysz czy zacznie się dogrzewać silnik, jak nie to wymień tez główny termostat.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Główny termostat zakupiłem, nie wiem dlaczego zacząłem od droższej części. :) Wymienie w ten wekeend główny i zobaczymy czy będzie poprawa. Chcę jeszcze przy okazji wyczyścić pompę próżniową bo klekocze.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No i fakt. Po wymianie termostatu EGR zaczęło grzać ładnie silnik. Przy okazji wyczyściłem kolektor, klapki, oraz wymienione zostały wszystkie uszczelki.. Czyszczenie zajęło 3 dni, ale efekt jednak jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.