Skocz do zawartości

E36 [318i] Zwarcie silniczka szyby kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Proszę o pomoc... Otóż pacjent to e36 z 92 roku (wersja z 2 elektr. szybami) i z jednym problemem... przy "mieszaniu" w kablach od silniczka szyby kierowcy zrobiłem zwarcie (plus z minusem i poszło..) i teraz nie ma napięcia w drzwiach od strony kierowcy (u pasażera dalej jest)... Przekopałem wszystkie bezpieczniki pod maską i wszystkie wyglądają na dobre, żadnego spalonego nie znalazłem a problem dalej doskwiera... zmieniłem przekaźnik ten co jest pod osłoną przy nogach kierowcy i... dalej to samo, jedna działa - a druga nie... w dodatku ten przekaźnik ma mostek (jeden pin z drugim zmostkowany kabelkiem) a po wyjęciu tego kabelka gaśnie podświetlenie przycisków i szyba pasażera przestaje działać (jakbym je wyłączył tym przyciskiem przy kierownicy od blokady szyb - taki sam efekt)... Co mogło by być przyczyną i gdzie tego szukać? Pomocy! :cry2:

Opublikowano

ehh... mam jeden przekaźnik do którego idzie plusowy kabel... takie cos: images?q=tbn:ANd9GcTKOYL_NXrLb1AgtlX-fmZHmqiwzZrLPg5avyHYWz50bhxjtz0i czyli normalny niebieski przekaźnik pod osłoną kierowcy. Obryłem dzisiaj całe auto w poszukiwaniach, lecz nigdzie nie znalazłem żadnego przekaźnika/bezpiecznika od tych szyb. Szyba pasażera chodzi cały czas jak należy a kierowca nie ma ani plusa, ani minusa! trzeci dzień już siedziałem przy tym aucie i dalej biała flaga, silniczek na krótko śmiga jak należy, a tak to nie... do przełącznika od strony kierowcy idzie kilka małych kabli, a od pasażera idą cztery grube kable, gdzie w dwóch jest napięcie... więc skoro od kierowcy idą tylko malutkie kabelki (jakby sterowanie) to gdzieś musi być jakiś przekaźnik/ moduł specjalnie pod tą szybę, bo pod szybę pasażera idzie tylko napięcie do przełącznika i tam odbywa się sterowanie... POMOCY!

 

dodam jeszcze, że w tym silniczku o kierowcy są dwie wtyczki - w jednej na dole dwa duże kable - fioletowo - biały, oraz czarno-biały i są to kable z napięciem - było tam napięcie wcześniej na stałe, bynajmniej na pewno plus był, bo po dotknięciu z karoserią zrobił zwarcie (słychać i widać było) po czym prąd znikł. wtyczka u góry ma małe kable - jest to CHYBA sterowanie. więc wygląda mi na to, że te u góry kable są w porządku, tylko te od napięcia nawaliły i stąd moje pytanie - gdzie mam szukać przyczyny?? gdzie i do czego te kable idą, bo skoro poszło zwarcie to coś spaliło - tylko co?! gdyby znów było napięcie w tych kablach to by wszystko grało.... dodam jeszcze jedno - jest możliwość podłączyć osobno po swojemu zasilania tak aby ta szyba znów działała tym przyciskiem co powinna? (żadnych wiejskich przełączników na krótko!). zależy mi na tym aby ta szyba jak najszybciej działała, bo bez otwieranej szyby kierowcy nie da się w moim przypadku jeździć :(

Opublikowano
aktualizacja - w kumpla e36 z 96 roku którą ma na części widziałem, że fioletowy kabel z silniczka idzie pod maskę a spod niej wychodzi drugi fioletowy i ten leci do bodajże przycisku pasażera... który przekaźnik/ bezpiecznik odpowiada za szyby elektryczne kierowcy? (nie pisac mi, ze ten nad kolanami kierowcy, bo on w 100% sprawny. przyczyna według mnie leży w "puszce" z bezpiecznikami i przekaźnikami, tylko dopiero po weekendzie będę mógł się dokopać,więc proszę o wskazówkę - co w tej puszce jest od szyb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.