Skocz do zawartości

lyli20

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i 1992

Osiągnięcia lyli20

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. a tak a propo to ten guziczek od strony kierowcy co byl przetarty - wymieniles? Mi zamiast wymiany pomoglo poluzowanie go na tej srobie i przesuniecie na zewnatrz. Wczesniej centralny zamykal sie i od razu otwieral, a od strony pasazera same tylko sie zamykaly. sprawdz ten guziczek z obu stron. wez kolege, razem z dwoch stron mocno i do konca wisnijcie te guziczki i sprobuj przekrecic centralnym i zobacz czy zamknie... jesli to nie bedzie przyczyna to sciagnij tapicerke i zobacz dokladnie zamki. styki, silowniczki (mozliwe, ze ktorys padl). musisz przekopac wszystko, dobrze pod reka jest miec WD-40 czy cos w tym stylu, a gdy to nie pomoze to mozesz ostatecznie zobaczyc klape bagaznika (tam tez jest sterowanie bo kluczykiem zamykajac bagaznik mozesz zamknac cale auto). ew. pomiar napiecia silowniczkow od centralnego... :roll:
  2. aktualizacja - w kumpla e36 z 96 roku którą ma na części widziałem, że fioletowy kabel z silniczka idzie pod maskę a spod niej wychodzi drugi fioletowy i ten leci do bodajże przycisku pasażera... który przekaźnik/ bezpiecznik odpowiada za szyby elektryczne kierowcy? (nie pisac mi, ze ten nad kolanami kierowcy, bo on w 100% sprawny. przyczyna według mnie leży w "puszce" z bezpiecznikami i przekaźnikami, tylko dopiero po weekendzie będę mógł się dokopać,więc proszę o wskazówkę - co w tej puszce jest od szyb.
  3. ehh... mam jeden przekaźnik do którego idzie plusowy kabel... takie cos: czyli normalny niebieski przekaźnik pod osłoną kierowcy. Obryłem dzisiaj całe auto w poszukiwaniach, lecz nigdzie nie znalazłem żadnego przekaźnika/bezpiecznika od tych szyb. Szyba pasażera chodzi cały czas jak należy a kierowca nie ma ani plusa, ani minusa! trzeci dzień już siedziałem przy tym aucie i dalej biała flaga, silniczek na krótko śmiga jak należy, a tak to nie... do przełącznika od strony kierowcy idzie kilka małych kabli, a od pasażera idą cztery grube kable, gdzie w dwóch jest napięcie... więc skoro od kierowcy idą tylko malutkie kabelki (jakby sterowanie) to gdzieś musi być jakiś przekaźnik/ moduł specjalnie pod tą szybę, bo pod szybę pasażera idzie tylko napięcie do przełącznika i tam odbywa się sterowanie... POMOCY! dodam jeszcze, że w tym silniczku o kierowcy są dwie wtyczki - w jednej na dole dwa duże kable - fioletowo - biały, oraz czarno-biały i są to kable z napięciem - było tam napięcie wcześniej na stałe, bynajmniej na pewno plus był, bo po dotknięciu z karoserią zrobił zwarcie (słychać i widać było) po czym prąd znikł. wtyczka u góry ma małe kable - jest to CHYBA sterowanie. więc wygląda mi na to, że te u góry kable są w porządku, tylko te od napięcia nawaliły i stąd moje pytanie - gdzie mam szukać przyczyny?? gdzie i do czego te kable idą, bo skoro poszło zwarcie to coś spaliło - tylko co?! gdyby znów było napięcie w tych kablach to by wszystko grało.... dodam jeszcze jedno - jest możliwość podłączyć osobno po swojemu zasilania tak aby ta szyba znów działała tym przyciskiem co powinna? (żadnych wiejskich przełączników na krótko!). zależy mi na tym aby ta szyba jak najszybciej działała, bo bez otwieranej szyby kierowcy nie da się w moim przypadku jeździć :(
  4. Witam! Proszę o pomoc... Otóż pacjent to e36 z 92 roku (wersja z 2 elektr. szybami) i z jednym problemem... przy "mieszaniu" w kablach od silniczka szyby kierowcy zrobiłem zwarcie (plus z minusem i poszło..) i teraz nie ma napięcia w drzwiach od strony kierowcy (u pasażera dalej jest)... Przekopałem wszystkie bezpieczniki pod maską i wszystkie wyglądają na dobre, żadnego spalonego nie znalazłem a problem dalej doskwiera... zmieniłem przekaźnik ten co jest pod osłoną przy nogach kierowcy i... dalej to samo, jedna działa - a druga nie... w dodatku ten przekaźnik ma mostek (jeden pin z drugim zmostkowany kabelkiem) a po wyjęciu tego kabelka gaśnie podświetlenie przycisków i szyba pasażera przestaje działać (jakbym je wyłączył tym przyciskiem przy kierownicy od blokady szyb - taki sam efekt)... Co mogło by być przyczyną i gdzie tego szukać? Pomocy! :cry2:
  5. lyli20

    318i Zła praca na benzynie.

    Witam po raz kolejny po małej przerwie... po przekopaniu całego silnika, wyczyszczeniu przepływki, krokowca, zmiany sondy - problem ustał - uszkodzona była sonda... Teraz silnik śmiga dobrze na benzynie, nie gaśnie na wolnych jak wcześniej... Temat można zamknąć, za wszelkie porady i wskazówki dziękuję... :)
  6. lyli20

    318i Zła praca na benzynie.

    to m40. dosc mocno klepa(ła?), bo juz stoi w garazu i sie robi wymiana wałka wraz z elementami... Dodam, że zaóważyłem to dopiero gdy skończył mi się gaz i basia się sama przełączyła na benzynę... no a lpg zwykłe, nie sekwencja... Przy roboczej temperaturze raczej to samo ( bo miałem tak jak było troszkę przed roboczą) a dodam jeszcze, że gdy odpale całkowicie zimną - chodzi aż wyjdzie za niebieskie. a potem to z 2-3 minuty chodzi i gasnie. i tak z kazdym odpaleniem...
  7. lyli20

    318i Zła praca na benzynie.

    Witam! Dręczy mnie pewien problem - otóż gdy auto odpale (zimne np po nocy) to na benzynie chodzi dobrze, lecz po dłuższej chwili (gdy wyjdzie poza niebieskie pole temperatura) zaczynają falować obroty, po czym gaśnie. Gdy odpalę ją znowu (pali bez problemu) to po chwili znów to samo. Dodam, że na LPG śmiga bez problemu, tam nic się nie dzieje i nie ma mowy o gaśnięciu silnika - czyli tylko na benzynie tak się dzieje... Co może być powodem?? Podejrzewam sonde lambda (widziałem przypalony przewód - lecz tylko kawałek koszulki byl przepalony - czyli do kabla nie doszło).
  8. lyli20

    318i dlawi sie na benzynie

    musze kupic kabel pod obd do beemki albo przejsciowke do obd II bo mam tylko to wejscie pod maska...
  9. lyli20

    318i dlawi sie na benzynie

    Witam! Ostatnio robiłem zmianę końcówki wydechu, przez co wyzerowal mi sie licznik bo odpinalem akume do spawania. Wszystko bylo cacy, kolejnego dnia jechalem i konczyl mi sie gaz, przejechalem jeszcze kawalek drogi i nagle sama mi sie przelaczyla na benzyne i od tej pory zaczely sie schody... gaz skonczyl mi sie z 200m od celu drogi, na benzynie mialem tylko zaparkować, lecz przy parkowaniu beemka zgasla (nie, nie przez brak umiejetnosci, tylko nagle przestala chodzic gdy zluzowalem ja). Odpalilem, cofnąłem tylko nią i zgasilem... po jakis 2-3 godzinach potrzebowalem podjechac do sklepu... wsiadlem, odpalilem na benzynce, pojechalem do sklepu... Przed sklepem zaczela sie lekko dlawic, gdy dojechalem kolo sklepu to obroty juz mialem na wolnych okolo ~500, po czym po chwili mi zgasla... Problem wygladal tak, ze po odpaleniu przez chwile nie bylo mowy o dlawieniu sie, a po chwili zaczela sie dusic i gasnac... Zostawilem auto pod sklepem, po godzince zadzwonilem do Ojca, przyjechal, odpalilismy i... Chodzila normalnie, nic jej nie bylo... dojechalem na Orlen i zalalem gazu... Na gazie od tamtej pory chodzi idealnie, a gdy jest na benzynie to po chwili sie dlawi dalej... Co moze byc tym powodem??
  10. dziekuje za odpowiedź, na dniach tym sie zajme a gdy zrobie to napisze co było zepsute....
  11. Mam taki przelacznik na stanie, lecz od wersji 4x elektr a ja mam 2x elektr, ale nie powinno byc roznicy... Modol komfortu jest za schowkiem ? I kable ida przez cala deske rozdzielcza?
  12. Witam! Nie działa mi lewa przednia szyba - silniczek nie dostaje prądu (oba grube kable nie podają napięcia)... Mógłby mi ktoś napisać gdzie idą te kable? tzn cała ich droga - od przekaznika az do drzwi, ponieważ chciałbym sprawdzić gdzie występuje awaria (dodam, ze bezpieczniki pod maska wszystkie cale)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.