Skocz do zawartości

cieknący olej. skąd??


dalszy

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam taki problem, ze po kazdym postoju zostaje mi plamka oleju pod samochodem, czyli gdzies cieknie. bylem wczoraj u mechanika i on poogladal, popatrzyl i stwierdzil, ze to z przewodow, ktore dochodza do klimy (ze tam pewnie poszla jakas uszczeleczka, albo cos). pozniej rozmawialem z kolega i on mi powiedzial, ze olej wogole nie ma nic wspolnego z klima (wyciekajacy olej, to olej silnikowy), bo w klimie jest tylko freon i to wszystko. ale mi sie wydaje, ze cos musi smarowac ta klime?? nie wiem kto ma racje. najpierw wydawalo mi sie to nawet logiczne z ta klima, bo przez zime nie wlaczalem :mad2: a teraz na dniach wlaczylem, potem zauwazylem wycieki. no i wierzchnia strona od klimy jest brudna w oleju. tylko teraz nie wiem, czy to na nia skapuje skads ten olej, czy to wlasnie z tych przewodow wybija i lekko brudzi silnik od dolu w okolicach klimy :/ prosze pomozcie. wielkie dzieki. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest ten mechanizm klimy pod maska, to on jest brudny z wierzchu, tak jakby wlasnie albo z pod przewodow cieklo, albo z gory z silnika i na niego kapalo. dlatego sie zastanawiam, bo nie wiem w koncu, czy olej silnikowy przechodzi przez klime, czy nie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest ten mechanizm klimy pod maska, to on jest brudny z wierzchu, tak jakby wlasnie albo z pod przewodow cieklo, albo z gory z silnika i na niego kapalo. dlatego sie zastanawiam, bo nie wiem w koncu, czy olej silnikowy przechodzi przez klime, czy nie.

pozdrawiam

 

1. Olej silnikowy nie ma kontaktu z klimatyzacją

2. w klimatyzacji jest olej żółty mieszany razem z freonem (lub innym gazem) ok 50-100 ml - ale jego wyciek musi = się z wyparowaniem gazu, a wówczas klima przestaje działać...

 

Tak więc jeśli klima Ci działa (można to teraz sprawdzić - bo jest ciepło ;)) i plamę oleju masz nadal to:

a) sprawdź poziom oleju silnikowego (czy się nie obniża)

b) sprawdź poziom oleju w układzie hydraulicznym - olej czerwony, lub poziom w układzie hamulcowym - olej żółty - bo to może wycieka Ci coś innego....

.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna metoda poszukiwań -> starannie umyć silnik i komorę, wysuszyć i po pierwszej jeździe zobaczyć gdzie pojawiły się świeże "oślinienia".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem u innego mechanika. powiedzial, ze to na 100% cieknie olej silnikowy z pod naciagu lancucha i ze zrobi to bez problemu, ale dopiero za tydzien. jak juz sie z tym uporam, to dam znac co to bylo. dzieki za pomoc. pozdrawiam.pa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.