Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. mam taki problem, ze po kazdym postoju zostaje mi plamka oleju pod samochodem, czyli gdzies cieknie. bylem wczoraj u mechanika i on poogladal, popatrzyl i stwierdzil, ze to z przewodow, ktore dochodza do klimy (ze tam pewnie poszla jakas uszczeleczka, albo cos). pozniej rozmawialem z kolega i on mi powiedzial, ze olej wogole nie ma nic wspolnego z klima (wyciekajacy olej, to olej silnikowy), bo w klimie jest tylko freon i to wszystko. ale mi sie wydaje, ze cos musi smarowac ta klime?? nie wiem kto ma racje. najpierw wydawalo mi sie to nawet logiczne z ta klima, bo przez zime nie wlaczalem :mad2: a teraz na dniach wlaczylem, potem zauwazylem wycieki. no i wierzchnia strona od klimy jest brudna w oleju. tylko teraz nie wiem, czy to na nia skapuje skads ten olej, czy to wlasnie z tych przewodow wybija i lekko brudzi silnik od dolu w okolicach klimy :/ prosze pomozcie. wielkie dzieki. pozdrawiam
Opublikowano
a co masz na mysli mówiąc klima jest brudna z oleju....? w sensie co jest brudne ? ;] bo nie bardzo rozumiem......:D
Opublikowano

jak jest ten mechanizm klimy pod maska, to on jest brudny z wierzchu, tak jakby wlasnie albo z pod przewodow cieklo, albo z gory z silnika i na niego kapalo. dlatego sie zastanawiam, bo nie wiem w koncu, czy olej silnikowy przechodzi przez klime, czy nie.

pozdrawiam

Opublikowano
jak jest ten mechanizm klimy pod maska, to on jest brudny z wierzchu, tak jakby wlasnie albo z pod przewodow cieklo, albo z gory z silnika i na niego kapalo. dlatego sie zastanawiam, bo nie wiem w koncu, czy olej silnikowy przechodzi przez klime, czy nie.

pozdrawiam

 

1. Olej silnikowy nie ma kontaktu z klimatyzacją

2. w klimatyzacji jest olej żółty mieszany razem z freonem (lub innym gazem) ok 50-100 ml - ale jego wyciek musi = się z wyparowaniem gazu, a wówczas klima przestaje działać...

 

Tak więc jeśli klima Ci działa (można to teraz sprawdzić - bo jest ciepło ;)) i plamę oleju masz nadal to:

a) sprawdź poziom oleju silnikowego (czy się nie obniża)

b) sprawdź poziom oleju w układzie hydraulicznym - olej czerwony, lub poziom w układzie hamulcowym - olej żółty - bo to może wycieka Ci coś innego....

.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Jeszcze jedna metoda poszukiwań -> starannie umyć silnik i komorę, wysuszyć i po pierwszej jeździe zobaczyć gdzie pojawiły się świeże "oślinienia".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
bylem u innego mechanika. powiedzial, ze to na 100% cieknie olej silnikowy z pod naciagu lancucha i ze zrobi to bez problemu, ale dopiero za tydzien. jak juz sie z tym uporam, to dam znac co to bylo. dzieki za pomoc. pozdrawiam.pa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.